چگونه گوشی خود را به ضبط ماشین متصل کنیم؟

چگونه گوشی خود را به ضبط ماشین متصل کنیم؟

نشستن در ماشین و گذر از خیابان‌ها و جاده‌ها با شنیدن موسیقی بسیار جذاب‌تر خواهد بود تا خستگی مسیر برایمان بی معنا شود. در گذشته ضبط‌ ماشین‌ها چندان پیشرفته نبودند و برای گوش دادن موسیقی‌های دلخواه، باید از سی‌دی‌های مختلف استفاده می‌کردیم. امروزه دیگر بدون نیاز به رایت سی‌دی و معطلی‌های خاص خود، می‌توان به راحتی آهنگ‌های دلخواه خود را گوش داد که این کار از طریق وصل کردن گوشی موبایل به ضبط ماشین امکان‌پذیر است. اتصال گوشی به ضبط ماشین کار سخت و پیچیده ای نیست و می‌توان با چند روش این کار را انجام داد. با ما همراه باشید تا روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین را به شما معرفی کنیم.

 

ضبط ماشین و استفاده های آن

در گذشته ضبط ماشین تنها یک وسیله برای پخش آهنگ بود که از طریق کاست و سی‌دی آهنگ‌های ضبط شده را پخش می‌کرد. امروزه ضبط‌ها شکل و شمایل بهتری پیدا کرده اند و در کنار این تغییرات ظاهری امکانات بیشتری نیز به آن‌ها اضافه شده است.

اتصال گوشی به ضبط ماشین یکی از قابلیت‌های جدید است که می‌توان از طریق آن هم آهنگ‌های روی گوشی خود را در ماشین پخش کرد و هم اینکه تماس‌های خود را از طریق آن پاسخ داد. جواب دادن تماس‌های تلفنی از طریق ضبط ماشین، سبب کاهش تصادفات در جاده ها نیز می‌شود. حال که با کاربردهای اتصال گوشی به ضبط ماشین آشنا شدید، با ما همراه باشید تا در قسمت بعد روش‌های اتصال ضبط و گوشی را به شما معرفی کنیم.

 

در حین رانندگی به آنچه می خواهید گوش دهید

بسیاری از ما هنگام رانندگی از موسیقی لذت می‌بریم، اما اغلب رادیو آهنگ‌هایی را پخش می‌کند که شما را نمی‌پسندید. در حالی که استفاده از سی دی‌ها انتخاب خوبی هستند اما به راحتی خراشیده می‌شوند و باید اغلب آن‌ها را تعویض کنید. خوشبختانه یک گوشی هوشمند با فضای ذخیره‌سازی MP3 و اتصال آنلاین استریم مانند رادیو جوان جایگزین مناسب است.

تا زمانی که مکانی امن برای نصب یا قرار دادن گوشی خود دارید (بر روی هولدر موبایل مخصوص ماشین) و کابل لازم برای ارسال سیگنال به سیستم صوتی خودروی خود، می‌توانید از گوشی اندروید خود را در هنگام رانندگی استفاده کنید و از موسیقی بیشتر لذت ببرید. به هر حال، اگر قصد دارید از گوشی خود برای کارهایی همچون مسیریابی یا پخش موسیقی استفاده کنید، منطقی است که در مرحله اول وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

 

توجه کنید: هنگام رانندگی از تلفن خود استفاده نکنید!

اتصال گوشی به ضبط ماشین

اگرچه ما در مورد استفاده از تلفن هوشمند در حین رانندگی بحث می‌کنیم، مهم است که بدانیم این موضوع دقیقا به چه معناست. در حالی که تماس برقرار نمی‌کنید یا پیامک ارسال نمی‌کنید، دستگاه همچنان کار می‌کند. به این ترتیب، برداشتن دست از روی فرمان ماشین و چشم از جاده برای تغییر مسیر، یافتن ایستگاه رادیویی جدید، تغییر فصل کتاب صوتی یا بارگذاری پادکست جدید خطرناک است. حتی در بسیاری از مناطق غیرقانونی است، درست مانند تماس گرفتن یا ارسال پیامک، پس لطفا به این نکته توجه کنید.

شما نباید کاری کنید که حواس‌تان را از رانندگی منحرف کند. در حین رانندگی هر کجا که گوشی است، به آن دست نزنید. به عنوان مثال، قصد دارید قیمت پاوربانک را برای خرید این محصول بررسی کنید، جایی نگه دارید و سپس هر کاری لازم است انجام دهید. یا اگر نیاز به تغییر در موسیقی دارید، باید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • به یکی از افراد حاضر در ماشین درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.
  • در صورت وجود از کنترل‌های نصب‌شده روی فرمان استفاده کنید.
  • یک مکان امن پیدا کنید (با در نظر گرفتن اهمیت این که بتوانید بعدا با خیال راحت بایستید) و تغییرات را ایجاد کنید.

با این حال، برای ایمن‌ترین تجربه، موسیقی را به حال خود رها کنید تا زمان توقف فرا برسد. اگر بدتر شد، می‌توانید از توصیه‌های بالا استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی

 

روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین

روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین

 

این روش‌ها بسیار ساده هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با یادگیری این روش‌ها از این قابلیت اتصال ضبط ماشین خود استفاده کنید. روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین در ادامه ذکر شده‌اند.

 

  1. اتصال گوشی به ضبط ماشن از طریق کابل AUX

کابل AUX یک راه ساده برای وصل کردن گوشی به ضبط ماشین است. معمولا بیشتر ضبط‌های ماشین از این قابلیت برخوردار می‌باشند و می‌توان با صرف مقداری هزینه‌ای که زیاد نیز نیست، گوشی خود را به ضبط وصل کرد. AUX مخفف شده کلمه Auxilary می‌باشد. این کابل با طول‌های مختلف و در طرح‌های گوناگونی تولید می‌شوند که از دو جک 3.5 میلی متری در دوسر خود برای اتصال استفاده می‌کند.

یک طرف کابل AUX به گوشی و طرف دیگر به ضبط ماشین وصل می‌شود که می‌تواند صدای تماس، آهنگ و … را منتقل کند و در ماشین پخش شود. تنها کافیست کابل را به موبایل خود وصل کنید و حالت ضبط را به AUX تغییر دهید.

 

  1. اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث

در برخی از ضبط‌ها قابلیت بلوتوث وجود دارد و این امکان را فراهم می‌آورند که با روشن کردن بلوتوث گوشی، به راحتی آهنگ‌های روی گوشی را در ماشین پخش کرد. البته این قابلیت جدید است و در همه ضبط‌ها این امکان وجود ندارد. استفاده از بلوتوث برای پخش آهنگ در ماشین کار ساده‌ای است که برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • Mode ضبط به bluetooth تغییر دهید.
  • بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و از قسمت سرچ، نام بلوتوث ماشین را پیدا کنید.
  • با لمس نام ضبط، گوشی و ضبط ماشین به یکدیگر وصل می‌شوند.
  • حال موزیک‌های مورد علاقه خود را پخش کنید تا از بلندگو ماشین صدای آن‌ها را بشنوید.

 

  1. اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق USB

این روش نیز در برخی از ضبط‌های ماشین قابل استفاده است و از طریق کابل شارژ می‌توان آهنگ‌ها را پخش کرد. در این مورد گوشی موبایل به عنوان یک حافظه خارجی برای ضبط ماشین شناخته می‌شود. اگر این روش را امتحان کردید و آهنگ ها بر روی گوشی پخش نشد، می‌توانید روش های زیر را امتحان کنید.

  • قبل از آنکه گوشی را به ضبط وصل کنید، موزیک های روی گوشی را کپی کنید. حال گوشی را با کابل USB به ضبط وصل نمایید تا موزیک‌ها پخش شوند.
  • با نصب نرم افزار USB Audio player PRO می‌توانید از این روش برای پخش آهنگ استفاده کنید.
  • یک راه ساده و مطمئن این است که آهنگ‌های روی گوشی خود را از طریق کابل OTG به فلش منتقل کرده و سپس به ضبط متصل نمایید تا آهنگ ها پخش شوند.

 

  1. اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق FM Radio Transmitter

FM Radio Transmitter یک دستگاه است که در بازار می‌توانید آن را خریداری کرد. اگرچه شاید قیمت این دستگاه نسبت به کابل AUX گران‌تر باشد اما با توجه به مزیت‌هایی که دارد، خرید آن عاقلانه است. دستگاه FM Radio Transmitter از طرق مختلفی مانند بلوتوث، USB و … به ضبط ماشین اتصال پیدا می‌کنند. نحوه کار آن به این صورت است که آهنگ پخش شده را به شکل یک موج رادیویی به ضبط منتقل می‌کند و ضبط ماشین به راحتی موسیقی پخش می‌شود.

 

  1. اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق کاست آداپتور

اگر به ماشین‌های قدیمی علاقه‌مند هستید و یا هنوز ماشین شما ضبط‌های کاست خور دارد، جای هیچ گونه نگرانی نیست و می‌توان از کاست آداپتور برای اتصال گوشی به ضبط استفاده کرد. این آداپتورها قابلیت اتصال از طریق بلوتوث دارند و می‌توانند از این طریق گوشی شما را به ضبط ماشین متصل کنند.

 

حتما بخوانید: اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

 

جمع بندی

پخش موزیک و موسیقی در ماشین همواره از علاقه‌مندی‌های اکثر افراد است که با ظهور مدل‌های جدیدی از ضبط ماشین، می‌توان گوشی های موبایل را به آن‌ها وصل کرد و آهنگ‌های روی گوشی را بر روی ضبط پخش کرد. استفاده از AUX، بلوتوث، اف ام رادیو، آداپتور کاست و USB راه‌هایی برای اتصال گوشی به ضبط ماشین است که در این مقاله به طور کامل به آن‌ها پرداختیم. امیدورایم اطلاعات ذکر شده در طول مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *