بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر در سال 2021 و معرفی مختصر آنها

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که برای تماشای فیلم یا گوش دادن موسیقی از کامپیوتر رومیزی با لپ تاپ خود استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید کیفیت مطلوب‌تر و خروجی صدای بهتری را تجربه کنید، استفاده از یک اسپیکر خوب و باکیفیت ضروری است. اسپیکرها انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها دارای کاربردی متفاوت‌اند. از اسپیکرهای رومیزی گرفته تا اسپیکرهای قابل حمل، همگی برای تولید صدایی باکیفیت‌تر و بلندتر به کار گرفته می‌شوند. در ادامه به ویژگی‌های یک اسپیکر کامپیوتر خوب می‌پردازیم و در انتها چند مدل از بهترین‌ اسپیکرهای کامپیوتر را معرفی خواهیم کرد. اگر به‌دنبال خرید بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ویژگی های بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر

ویژگی های بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر

در این بخش به ویژگی‌هایی که هنگام خرید اسپیکر باید درنظر بگیرید می‌پردازیم تا با کمک آن‌ها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

طراحی اسپیکر

از نکات کلیدی و مهمی که در هنگام خرید اسپیکر باید به آن توجه داشته باشید، نوع طراحی اسپیکر است که به‌شکلی مستقیم در کیفیت صدای خروجی موثر خواهد بود. اگر اسپیکر بدنه‌ی مناسبی داشته باشد، هنگام پخش صوت، صداهای بم و مزاحم به وجود نخواهند آمد و همچنین محدوده پوشش دهی صدای خروجی نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، طراحی اسپیکر در زیبایی ظاهر آن نیز اهمیت دارد و بدیهی است که هرچه طراحی ظاهری اسپیکر زیباتر باشد، بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد.

 

ابعاد و اندازه‌ بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر

اندازه‌ی اسپیکرها در کیفیت صدای تولید شده موثرند. طبیعی است که هرچه اندازه‌ی اسپیکرها بزرگتر باشند، صدای خروجی از کیفیت و بلندی بیشتری برخوردار خواهد بود. بنابراین فاکتور دیگری که هنگام خرید بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر باید درنظر داشته باشید، اندازه‌ی آن است. البته ابعاد اسپیکر به کاربردی که مدنظر شماست بستگی دارد و نمی‌توان حکم کلی در مورد آن صادر کرد.

 

میزان حساسیت

سومین ویژگی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، حساسیت صدای اسپیکر در واحد دسیبل است. دسیبل درواقع میزان بلندی صدایی است که اسپیکر می‌تواند در توان یک وات پخش کند. حساسیت پایین برای یک اسپیکر 88 دسیبل و حساسیت مناسب 90 دسیبل به‌شمار می‌روند. بنابراین برای خرید یک اسپیکر مناسب، بهتر است اسپیکری با حساسیت 90 دسیبل را انتخاب نمایید.

 

توان واقعی اسپیکر

توان اسپیکر با واحدی که بیانگر قدرت واقعی آن است، یعنی RMS سنجیده می‌شود. میزان توان حقیقی اسپیکر و قدرت آن در تولید صدا، به‌شکل و طراحی اسپیکر بستگی دارد.

 

آمپدانس الکتریکی

آمپدانس به میزان مقاومت الکترونیکی آمپلی‌فایر اسپیکر اطلاق می‌شود و با فرکانس ارتباط مستقیمی دارد. هر چه مقدار عددی آمپدانس اسپیکر کوچک‌تر باشد، توان اسپیکر بیشتر و کیفیت صدای خروجی بالاتر خواهد بود.

 

فرکانس های بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر

سیستم شنوایی انسان قادر است اصوات را در محدوده فرکانس مشخصی تشخیص بدهد؛ درواقع گوش انسان قابلیت شنیدن صداهای موجود در بازه‌ی 20 تا 20 هزار هرتز را دارد. فرکانسی خارج از این محدوده برای انسان قابل تشخیص نخواهد بود. بنابراین بهتر است اسپیکری را تهیه کنید که فرکانس‌های آن در محدوده‌ی شنوایی انسان قرار داشته باشد، تا بتوانید تمام صداهای تولید شده را تشخیص داده و بشنويد.

 

وات خروجی

از دیگر نکات مهمی که در هنگام خرید اسپیکر باید به آن توجه کرد، میزان وات خروجی است که در بعضی برند‌ها روی بدنه‌ی اسپیکر درج می‌شود . هرچه این عدد بزرگتر شود، توان صدای خروجی یا تولید شده نیز بیشتر خواهد شد. اگر در هنگام بررسی اسپیکر، دو مقدار برای وات خروجی مشاهده کردید، عدد کوچکتر نشان دهنده‌ی وات حقیقی دستگاه شما خواهد بود.

 

کانال های خروجی دستگاه

در گذشته اسپیکرها حداقل 2 کانال خروج اصلی و یک کانال خروج صدای بم داشتند اما با گذشت تکنولوژی، رفته‌رفته اسپیکرها به تکنولوژی چندکاناله بودن دست یافتند. این درحالی است که امروزه بسیاری از فیلم‌ها و بازی‌ها نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر در نظر داشته باشید که دستگاه مد نظرتان حداقل 4 شبکه‌ی اصلی خروج و یک شبکه‌ برای صدای بم داشته باشد.

 

کنترل صدای مرکزی

آخرین فاکتوری که در این بخش به آن می‌پردازیم، ویژگی کنترل صدای مرکزی توسط اسپیکر است. درصورت عدم وجود این ویژگی که در کیفیت صدای خروجی نقش مستقیم دارد، دیگر قیمت زیاد و پرداخت هزینه‌ی بالا برای تهیه‌ی اسپیکر عاقلانه نیست! بنابراین وجود سامانه کنترل صدای مرکزی یا کارت صوت در اسپیکر از ملزومات است.

 

معرفی بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر

معرفی بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر

 در ادامه چند مورد از پرفروش‌ترین و بهترین اسپیکرهای کامپیوتر را به اختصار معرفی می‌کنیم تا انتخاب برای شما راحت‌تر باشد.

  • اسپیکر رومیزی مارشال مدل ME-6053 که علاوه بر طراحی شیک، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است و نقطه ضعف خاصی در آن به چشم نمی‌خورد.
  • اسپیکر رومیزی تسکو مدل TS 2107 که نوار نوری ال‌ای‌دی و ورودی‌های متنوعی دارد و از نقاط ضعف آن می‌توان به عدم وجود دکمه تنظیم اکوالایزر اشاره کرد.
  • اسپیکر رومیزی بلوتوثی هارمن کاردن مدل Aura studio 2  که صوت خروجی آن بیس عمیقی دارد و طراحی آن را می‌توان قابل قبول دانست.
  • اسپیکر رومیزی کریتیو مدل SBS E2800 که برندی معتبر است و نمی‌توان نقطه ضعف خاص و قابل توجهی را در آن نام برد.
  • اسپیکر رومیزی تسکو مدل TS 2182 که توان خروجی بسیار بالا و تنوع ورودی‌ها از جمله نقاط قوت قابل توجه آن است.
  • اسپیکر رومیزی میکرولب مدل Odyssey BlueTune ، در عین حال که کیفیت ساخت بالایی دارد، در مقایسه با سایر رقبا از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و دستگاهی با ارزش خرید بالا به حساب می‌آید.
  • اسپیکر رومیزی جنیوس مدل SP-U115 که باوجود توان خروجی 3 واتی و امکان تامین برق با استفاده از کابل یو اس بی، قیمت بسیار مناسبی دارد.
  • اسپیکر رومیزی ادیفایر مدل M1250 که از اسپیکرهای سبک و قابل حمل بوده و از طریق کابل AUX، به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود.

 

جمع بندی

در ابن مقاله سعی کردیم ویژگی‌های بهترین مدل اسپیکر کامپیوتر را بررسی کنیم تا اگر قصد خرید این محصول را دارید بتوانید با آگاهی کامل تصمیم گیری کنید. به یاد داشته باشید پیش از آن که نسبت خرید این دستگاه اقدام نمایید، انتظارات خود را از اسپیکر کامپیوتر و ویژگی‌های مدنظرتان را مشخص کنید تا در نهایت براساس آن بتوانید خرید خود را انجام دهید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *