آشنایی با بهترین میکروفون برای تولید محتوا

آشنایی با بهترین میکروفون برای تولید محتوا

آیا کیفیت ضبط صدا شما را راضی نمی‌کند؟ تولید محتوای مورد نظرتان بخاطر نداشتن یک میکروفون خوب با چالش مواجه شده است؟ بین انتخاب چندین مدل میکروفون موجود در بازار سردر گم شده‌اید؟ با توجه به کاربرد و شناخت انواع میکروفون می‌توانید بهترین نمونه را متناسب با کار خود انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی بهترین میکروفون برای تولید محتوا می‌پردازیم. لطفا تا انتهای همراه ما باشید.

 

سه نوع رایج میکروفون استودیویی برای تولید محتوا

سه نوع رایج میکروفون استودیویی برای تولید محتوا

 

میکروفون‌ها یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی برای تولید محتوا، تماس‌های کنفرانسی، پادکست‌ها و استریمینگ محسوب می‌شوند. میکروفون خوب کمک می‌کند که صدای واقعی شما و یا منبع صدا به طور واضح‌تر به گوش شنونده برسد. بعضی از میکروفون‌ها قابلیت تبدیل صداهای ناواضح به صداهایی را دارا هستند که واضح‌تر باشند. میکروفون‌ها با تبدیل امواج صوتی به سیگنال الکتریکی صدا را ضبط می‌کنند. با اینکه همه میکروفون‌ها از عملکرد اصلی یکسانی برخوردار هستند اما می‌توانند به چندین روش مختلف صدا را ضبط کنند.

 

میکروفون های دینامیک

میکروفون‌های دینامیک، میکروفون‌هایی هستند که مناسب استودیو می‌باشند. ویژگی منحصر به فرد این نوع میکروفن‌ها سختی و مقاومت آن‌ها است که در مقابل ضربه و یا سقوط آسیب چندانی نمی‌بینند. داشتن همین ویژگی باعث شده است که انواع آن‌ها، بهترین میکروفون برای تولید محتوا محسوب شوند. تنوع میکروفون‌های دینامیک بسیار زیاد و از قیمت نسبتا ارزان و قابل قبولی برخوردارند. این نوع میکروفون‌ها برای استفاده بسیار عالی هستند، هرچند که ممکن است به کیفیت انواع میکروفون‌های کندانسر نرسند.

 

حتما بخوانید: چگونه گوشی خود را به ضبط ماشین متصل کنیم؟

 

میکروفون های کندانسر

کندانسرها میکروفون‌های پیچیده‌تری از انواع دینامیک هستند. حساسیت و کیفیت بالاتری دارند. جزئیات را به خوبی ضبط می‌کنند و از آن‌ها بیشتر در فضاهای ایزوله استفاده می‌شود. این نوع میکروفون‌ها به دو دسته شامل دیافراگم کوچک و دیافراگم بزرگ تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

میکروفون های ریبون

این نوع میکروفون یکی از قدیمی‌ترین انواع میکروفون‌ها هستند و جز خانواده دینامیک‌ها به حساب می‌آیند. میکروفون‌های ریبون دارای ظرافت بالایی هستند. صداها را با جزئیات بسیار زیادی ضبط می‌کنند. نویزهای محیط در هنگام استفاده از این نوع میکروفون هیچ نوع تاثیری روی ضبط صدا ندارند. شکننده هستند و دارای طراحی بسیار جذاب و زیبایی می‌باشند.

یکی از انواع بهترین میکروفون برای تولید محتوا؛ از برند بویا که مهم‌ترین شرکت تولید کننده میکروفون‌های کندانسور است، مدل میکروفون استودیویی BOYA BY-PM700 USB می‌باشد. از این میکروفون برای تولید محتوا مانند پادکست، مصاحبه و… استفاده می‌شود. این مدل میکروفون با پایه‌ای که دارد روی میزقرار می‌گیرد. قابلیت ضبط صدا همزمان با کنترل کیفیت صدا را دارا می‌باشد. این میکروفون صدای شما را با وضوح ۱۶ بیت ضبط می‌کند. همچنین دارای قابلیت‌هایی مانند قطع و وصل کردن، کنترل و اضافه کردن هدفون بطور آنلاین برای آسان نمودن کار هنگام ادیت می‌باشد.

 

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

یکی دیگر از انواع بهترین میکروفون برای تولید محتوا؛ میکروفون‌های یقه‌ای هستند. این میکروفون‌ها همانطور که از اسم آن‌ها پیداست با گیره کوچکی که دارند روی یقه نصب می‌شوند و برای تولید محتواهایی مانند ضبط انواع فیلم‌های آموزشی، در کلاس‌های درسی، برنامه‌های تلویزیونی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. میکروفون‌های یقه‌ای به دو مدل بی‌سیم و سیم دار تقسیم‌بندی می‌شوند که می‌توانید با توجه به نیاز و کاربرد نوع مناسب خود را انتخاب کنید.

میکروفون‌های یقه‌ای بی‌سیم به وسیله باطری شارژ می‌شوند و آزادی عمل در حرکت را روی صحنه یا استودیو را به فرد می‌دهند. از بهترین انواع میکروفون برای تولید محتوا میکروفون یقه‌ای بی‌سیم مدل رود RODE Wireless GO می‌باشد. این میکروفون کوچکترین میکروفون چندکاره حال حاضر در دنیا با کارایی بسیار بالا است. میکروفون وایرلس گو شرکت رود با طراحی منحصر به فردی که دارد نیازهای بسیاری از افراد در حوزه‌های مختلف تولید محتوا مانند، ساخت پادکست، ساخت انواع برنامه‌های تلویزیونی و خبری، ساخت مستند و… را برطرف کرده است. سیستم انتقال صدای ۲.۴ گیگاهرتزی آن باعث ایجاد وضوح صدای بسیار بالایی در آن گردیده است. تامین انرژی این میکروفون از طریق باطری صورت می‌گیرد و وزن سبک و کم حجمی آن باعث شده است که به راحتی قابل حمل باشد. این میکروفون قابلیت نگهداری شارژ تا ۷ ساعت را داراست.

 

حتما بخوانید: بهترین اسپیکرهای بلوتوث در سال 2021

 

بهترین میکروفون شات گان برای تولید محتوا

بهترین میکروفون شات گان برای تولید محتوا

 

از انواع دیگر بهترین میکروفون برای تولید محتوا می‌توان به میکروفون شات‌گان اشاره کرد. میکروفون شات‌گان صدا را از فاصله‌ی دور با کیفیت بالایی ضبط می‌کنند. این میکروفون‌ها صدا را از یک طرف دریافت کرده و خروجی بسیار با کیفیتی را به شما می‌دهند. نام‌گذاری این نوع میکروفون به دلیل شکل ظاهری استوانه‌ای آن است که به سوی منبع صدا نشانه گرفته می‌شود. میکروفون‌های شات‌گان صدا را با وضوح و شفافیت بسیار زیادی ضبط می‌کنند و صداهای اضافی اطراف را با ساختار بدنه و طراحی خاصی که دارند حذف می‌کنند.

میکروفون‌های شات‌گان به دو نوع میکروفون‌های شات‌گان بلند و شات‌گان کوتاه تقسیم‌بندی می‌شوند. از انواع شات‌گان بلند برای ساخت فیلم‌ها و مستند‌هایی که نیاز است میکروفون از دوربین جدا باشد استفاده می‌شود. میکروفون‌های شات‌گان کوتاه مستقیما روی دوربین و یا موبایل نصب می‌شوند. این نوع میکروفون‌ها نیازی به باطری برای تامین شارژ مورد نیاز خود ندارند و انرژی مورد نیاز خود را از طریق دستگاهی که به آن متصل می‌شوند فراهم می‌کنند.

میکروفون شات‌گان کامیکا R V۳۰ LITE، یکی از بهترین انواع میکروفون برای تولید محتوا می‌باشد. این میکروفون قابلیت نصب روی انواع دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری و گوشی‌های موبایل را داراست. میکروفن شات‌گان کامیکا دارای فیلتر نرم‌کنندگی صدا می‌باشد و درگاه ارتباطی و منبع تغذیه‌ای جک ۳.۵ میلی متری دارد. این میکروفون با قابلیت Shock Absorption امکان حذف کردن نویز‌ها و لرزش‌های حاصل در هنگام فیلمبرداری را دارا می‌باشد.

برای انتخاب بهترین میکروفون برای تولید محتوای مورد نظر لازم است، ابتدا نوع محتوا و نیازی را بررسی کرده که به میکروفون دارید و پس از شناخت آن از بین میکروفون‌های موجود در بازار بهترین نوع مناسب برای کار خود را انتخاب کنید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *