بهترین پاوربانک‌های بازار ایران و معرفی مختصر آن‌ها

بهترین پاوربانک‌های بازار ایران

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که معروف به «عصر تکنولوژی» است. از این جهت، تمامی کارهایی که انجام می‌دهیم نیازمند به اینترنت و سیستم‌های هوشمندی می‌باشند و بیشتر آن‌ها دارای باتری‌اند. در دنیای امروزی گوشی، تبلت، لپ تاپ و موارد دیگر باتری‌هایی دارند که به دلیل استفاده مکرر ما از آن‌ها زودتر شارژ خالی می‌کنند. گاهی پیش می‌آید که به گوشی یا تبلت خود نیاز ضروری دارید اما در مکانی قرار گرفته‌اید که پریز برق یا اصلا امکان شارژ کردن به وسیله کابل شارژ، از طریق برق وجود ندارد؛ در این صورت کمبود یک وسیله بی‌سیم و بدون احتیاج به برق را در کنار خود و در آن لحظه احساس می‌کنید. پاوربانک‌ها ابزارهای ضروری می‌باشند و هر کسی که با تکنولوژی سروکار دارد به آن محتاج است. در ادامه این مقاله به معرفی «بهترین پاوربانک‌های بازار ایران» می‌پردازیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

پاوربانک (Power Bank) چیست؟

پاور بانک نوعی باتری است که دارای طرح و شکل‌های متفاوتی بسته به سلیقه تولیدکننده آن، ساخته شده است. این باتری شارژ را در خود ذخیره می‌کند و هنگام اتصال دستگاه شما را شارژ می‌کند. جالب توجه است که پاوربانک‌ها در انواع مختلفی تولید شده‌اند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاوربانک مخصوص لپ تاپ: براساس میزان ولتاژ و آمپر باتری لپ تاپ تولید شده است.
  • پاوربانک مخصوص گوشی و تبلت: مناسب برای مقدار آمپر و جریان باتری گوشی و تبلت ساخته شده است.
  • پاوربانک خورشیدی: این نوع پاوربانک ویژه افرادی است که دور از شهر می باشند و دسترسی به برق شهری ندارند.

 

نکته کلیدی برای انتخاب پاوربانک مناسب

انتخاب پاوربانک مناسب

 

پاوربانک‌ها برحسب میلی آمپر ساعت انواع متفاوتی دارند که ظرفیت باتری مورد استفاده در آن را نشان می‌دهد. برای انتخاب یک پاوربانک مناسب باید به میلی آمپر آن توجه کرد. برای مثال، پاوربانکی که ۱۰.۰۰۰ میلی آمپر است، می‌تواند گوشی با ظرفیت ۵.۰۰۰ میلی آمپر را تا دو بار شارژ کند، البته این به صورت تئوری امکان‌پذیر می‌باشد. بنا به دلایلی مثل از دست رفتن بخشی از انرژی، مقاومت مدار، کیفیت سلول‌های باتری و موارد دیگر این فرضیه چندان دقیق اجرا نخواهد شد؛ بنابراین بهتر است یک پاوبانک با ظرفیت بیشتری به نسبت باتری دستگاه خود انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب مناسب مقاله راهنمای خرید پاوربانک را مطالعه فرمایید.
لازم به ذکر است که پاوربانک‌ها مانند سایر باتری‌ها در شرایط غیر معمول و به عبارتی دیگر غیر استاندارد احتمال انفجار دارند، پس بهتر است انتخابی درست کنید و در نگهداری از آن‌ها مراقبت لازم را به خرج دهید.

 

معرفی بهترین پاوربانک‌های بازار ایران

  1. پاوربانک شیائومی مدل MI Pro PLM01ZM: این پاوربانک ۲۰.۰۰۰ میلی آمپر است و دارای دو درگاه (پورت) خروجی USB و Type Cمی باشد و به این منظور است که توانایی شارژ دو دستگاه همزمان را دارد. این نوع پاوربانک می‌تواند حدود چهار بار آیفون را شارژ نماید. به دلیل جنس آلومینیوم در برابر ضربه، نوسانات برق، تغیر دما و اتصالات کوتاه تا حدودی مقاوم است. این محصول بسیار مقرون به صرفه است و از جمله برند‌های باکیفیت می‌باشد که شما را از خرید آن همواره راضی نگه می‌دارد.
  2. پاوربانک انرجایز مدل UE15002CQ: این نوع پاوربانک دارای ظرفیت ۱۰.۰۰۰ الی ۱۵.۰۰۰ میلی آمپر است و دارای دو درگاه خروخی USB است. قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه را دارد و می‌تواند با سرعتی قابل قبول دستگاه را شارژ کند. دارای جنس پلاستیک است و به دلیل وزن و شکلی که دارد به راحتی قابل حمل است. دارای چند LED جهت نشان دادن شارژ باتری می‌باشد، همچنین نوع باتری آن لیتیوم-پلی مری است.
  3. پاوربانک انکر مدل A1271 Power Core: پاوربانک انکر با ظرفیت حدود ۱۵.۰۰۰ الی ۲۰.۰۰۰ میلی آمپر تولید شده‌اند که دارای فناوری شارژ سریع (Power IQ) می‌باشد. پاوربانک انکر می‌تواند گوشی آیفون ۶ را تا هفت مرتبه شارژ نماید. انکر دارای چندین مدل دیگر نیز می‌باشد اما این مدل در ازای جریان ۲۰ هزار میلی آمپر بودنش مناسب‌تر است.

انتخاب پاوربانک مناسب دارای شرایطی منحصر است. اولین ملاک ظرفیت است؛ اگر گوشی شما دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر است اگر پاوربانک با ظرفیت ۱۰۰۰میلی آمپر را تهیه نمایید می‌توانید تا سه مرتبه گوشی خود را شارژ کنید. هر چه قدر میلی آمپر پاوربانک بیشتر شود تعداد دفعات شارژ هم بیشتر می‌شود.
علاوه بر ظرفیت پاوربانک معیار بعدی وزن پاور بانک است. ظرفیت با وزن رابطه‌ای مستقیم دارد به این صورت که هر چه قدر یک پاوربانک سنگین‌تر باشد ظرفیت آن بیشتر است و به نسبت تعداد بیشتری می‌تواند دستگاه شما را شارژ نماید.
ملاک بعدی برای انتخاب یک پاوربانک ایده آل پورت‌های روی پاوربانک است. اگر می‌خواهید تعداد دستگاه‌های بیشتری را شارژ نمایید بهتر است از پاوربانکی استفاده کرد که پورت‌های بیشتری دارد، تا بتوان همزمان چند دستگاه را با آن شارژ نمود.

 

نحوه کار کردن پاوربانک

پاوربانک دارای باتری‌های خاصی می‌باشد که انرژی را درون خود ذخیره کرده است. پاوربانک‌ها از ۲.۰۰۰ میلی آمپر شروع می‌شوند تا ۳۵.۰۰۰ میلی آمپر تنوع دارند. برای شارژ خود پاوربانک باید از سوکت Mini USB استفاده کرد.

 

سخن آخر

در نهایت باید گفت برای استفاده بهینه از تلفن همراه یا تبلت خود بهتر است همیشه یک پاوربانک از برندهای معتبر همراه داشته باشید زیرا استفاده از پاوربانک‌های غیر استاندارد بیم آن می‌رود که باتری‌های گوشی را از بین ببرند و یا خودشان زودتر از پای در می‌آیند. بهترین پاوربانک‌های بازار ایران؛ از برندهای معتبر گفته شده دارای مدل‌های مختلفی‌اند که با توجه به ظرفیت، شکل، وزن دارای تنوع بالایی می‌باشند. جالب است بدانید که پاوربانک‌های «فانتزی» هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. همچنین می‌توانید خرید پاوربانک را از فروشگاه آرنیک موبایل تجربه کنید که سال هاست در این حوزه فعالیت دارد.

 

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *