ترفندهای جدید موبایل: 6 ترفند پنهان مخصوص اندروید

ترفندهای جدید موبایل

امروز استفاده از موبایل به عضو جدایی ناپذیر زندگی‌های ما تبدیل شده است. پس اگر می‌خواهیم از قافله تکنولوژی جا نمانیم می‌بایست با ترفندهای جدید موبایل آشنا باشیم. در این مقاله قصد داریم ۶ ترفند اندروید را ذکر کنیم، لطفا همراه ما باشید.

 

ترفند یک: صفحه نمایش موبایل خود را انتقال دهید

 

چند سالی است که شما می‌توانید صفحه نمایش موبایل اندروید یا تبلت خود را با استفاده از Chromecast به صفحه نمایش بزرگتری همچون تلویزیون منتقل کنید. بدین ترتیب می‌توانید فیلم یا موسیقی دلخواه خود را در صفحه نمایش بزرگتری مشاهده کنید.

 

ترفند دوم: برنامه‌ها را کنار هم اجرا کنید

 

یکی از ویژگی‌های جدید اندروید، اجرای برنامه‌های در کنار هم یا یکی بالاتر از دیگری است. این ویژگی در هنگام اشتراک‌گذاری یک عکس بسیار مفید است. برای تنظیم آن، روی دکمه نمای کلی (نماد مربع زیر صفحه در سمت چپ) ضربه بزنید و انتخاب کنید کدام یک از برنامه‌های اخیراً استفاده شده خود را می‌خواهید ببینید. آن را نگه دارید و به بالا یا سمت چپ نمایشگر بکشید، سپس یک برنامه باز دیگر را انتخاب کنید تا در کنار یا زیر آن ظاهر شود.

 

ترفند سوم: افزایش وضوح تصاویر و متن‌ها

 

ترفندهای اندروید

 

اگر متن‌ها یا تصاویر برایتان کوچک هستند و تشخیص آن‌ها دشوار است، می‌توانید با استفاده از بزرگ نمایی یا حتی کوچک نمایی متن یا اشیا مشکل دشوار دیدن را حل کنید. برای تغییر تنظیمات اندازه، برنامه Android Settings را باز کنید و به عنوان Display بروید. از منوی Display، روی گزینه اندازه قلم ضربه بزنید تا اندازه قلم پیش فرض تغییر کند. اندازه را برای بزرگ یا کوچک کردن اشیا انتخاب کنید.

 

ترفند چهارم: تنظیمات میزان صدا را به طور مستقل تغییر دهید

 

دستگاه شما انواع مختلفی از صدا را پخش می‌کند، از جمله آهنگ‌های زنگ، اعلان‌ها، هشدارها، تماس‌های تلفنی و رسانه ها. اگر تا به حال به منوی تنظیمات رفته باشید، میزان صداها را بیشتر کنید و روی میزان صدا ضربه بزنید، خواهید دید که می‌توانید از گزینه‌های جداگانه برای تنظیم این نوع صدا استفاده کنید.
با این وجود، اندروید میانبر سریع و آسان به شما ارائه می‌دهد. روی دکمه‌های میزان صدا در کنار دستگاه خود ضربه بزنید تا هرچه در حال حاضر پخش می‌شود کمتر یا بیشتر شود (اگر هیچ رسانه‌ای پخش نمی‌شود، این میزان صدا آهنگ زنگ شما را تنظیم می‌کند). وقتی این کار را انجام می‌دهید، یک جعبه کوچک روی صفحه ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد تنظیم میزان صدا چگونه تغییر می‌کند. در کنار آن جعبه، باید یک پیکان کوچک ببینید. روی آن ضربه بزنید، کادر گسترش می‌یابد تا همزمان چندین گزینه صدا را نشان دهد. با این کار می‌توانید سفری به تنظیمات داشته باشید.

 

ترفند پنجم: قفل صفحه را در خانه غیرفعال کنید

 

برای ایمن نگه داشتن دستگاه خود، باید قفل کد PIN یا اسکن اثر انگشت را تنظیم کنید تا قفل تلفن شما باز شود. اما این امر دسترسی به برنامه‌های شما را ناخوشایندتر می‌کند. ویژگی Smart Lock Google به شما امکان می‌دهد این مانع را برطرف کنید و به شما امکان دسترسی فوری به تلفن خود را می‌دهد اما فقط وقتی با خیال راحت در خانه باشید. از تنظیمات، روی Security (یا Security and Privacy) ضربه بزنید و Smart Lock را روشن کنید. علاوه بر غیرفعال کردن صفحه قفل هنگام حضور در خانه (این گزینه مکان‌های معتمد است)، همچنین می‌توانید هنگام اتصال بلوتوث تلفن خود به دستگاه قابل اعتماد مانند اتومبیل با خیالت راحت استفاده کنید.

 

ترفند ششم: نوار وضعیت را تغییر دهید

 

نوار وضعیت یک نوار نازک در بالای صفحه نمایش است که اعلان‌ها، قدرت سیگنال فعلی تلفن شما و عمر باتری را از جمله نمادهای دیگر نشان می‌دهد. به لطف یک منوی تنظیمات مخفی به نام System UI Turner، می‌توانید دقیقاً کدام نمادها را در نوار وضعیت نشان دهید، تنظیم کنید و تنظیمات اضافی را برای حالت Do Not Disturb و اعلان‌ها تغییر دهید. با این حال، این منو فقط در نسخه‌های اخیر اندروید در دسترس است، بنابراین به تلفن‌های قدیمی ممکن است اجازه استفاده از آن را ندهند.

برای فعال کردن آن (اگر در تلفن شما موجود است)، با دو انگشت از بالای صفحه به پایین بکشید تا صفحه تنظیمات سریع نشان داده شود. نماد چرخ دنده تنظیمات را در بالا سمت راست قرار دهید، سپس آن را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. اگر پیام تأیید مشاهده کردید، به این معنی است که تنظیمات رابط کاربر را با موفقیت فعال کرده اید. وقتی به منوی تنظیمات می‌روید، باید ورودی جدیدی به نام System UI Tuner را ببینید. روی این ورودی جدید ضربه بزنید، سپس نوار وضعیت را انتخاب کنید تا کنترل کنید کدام نمادها (از حالت بلوتوث گرفته تا میزان باتری) در نوار وضعیت نشان داده شوند.

 

سخن آخر

 

ترفندهای جدید موبایل در کنار لوازم جانبی موبایل می‌تواند افزایش کارایی، راحتی و غیره را به همراه داشته باشد. کافی است مقالات و ترفندهای جدید موبایل مخصوص تلفن همراه خود را دنبال کنید و تکنولوژی‌های روز لدت کافی را ببرید. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

 

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *