چگونه خط و خش گلس گوشی را از بین ببریم؟

گوشی‌های موبایل، همراهان همیشگی ما هستند. از آنجایی که امروزه بدون گوشی موبایل نمی‌توان از در منزل بیرون رفت، حفظ کارایی و جلوگیری از آسیب ظاهری آن‌ها نیز به‌اندازه کارکردشان، برای ما اهمیت بسیار دارد. صفحه مانیتور گوشی، کناره‌ها و پشت قاب به‌علت دست گرفتن، افتادن و برخورد با اجسام تیز، ضربه‌های ناگهانی یا میزان استفاده رنگ و رو رفته و خش‌دار می‌شود. خش گلس گوشی؛ نمایی کهنه و ناخوشایند ایجاد کرده و در زیبایی بصری دستگاه تأثیرگذار است. در این مقاله سعی داریم راه‌هایی آسان و ابتدایی برای کاهش خط و خش بیان کرده و شما را از تجارب خوب دیگران در این زمینه آگاه سازیم. پس اگر ترجیح می‌دهید از گوشی موبایل خود مراقبت بیشتری کنید، با ما همراه باشید.

 

پیشگیری بهتر از درمان است

قبل از هر چیز درصورتیکه اقدام به تهیه و خرید گوشی موبایل نو کرده‌اید، از همان ابتدا اقدام به خرید قاب و بهترین گلس صفحه نمایش آن کنید. این کار باعث می‌شود پیش از وقوع هر اتفاقی پیش‌بینی آن را کرده و تا حد بسیار زیادی جلوی صدمات وارده را بگیرید. بالاخص امروزه که تنوع در جنس، رنگ، مدل و کیفیت قاب‌ها و گلس‌های تولیدی در بازار به شکلی متنوع و فراوان بالا رفته است.

این تنوع دست خریدار را برای انتخاب باز گذاشته و مدل‌های متفاوتی را پیش روی او قرار داده است. به قول آن مثل قدیمی، پیشگیری بهتر از درمان است. پس مؤثرتر آن است که از همان ابتدا به فکر محافظی با کیفیت برای گوشی موبایل خود بوده و جلوی ضرر را از ابتدا بگیرید.

 

راه های کاهش و رفع خش گلس گوشی

راه های کاهش و رفع خش گلس گوشی

در این قسمت به بیان تعدادی از راهکارهای ساده اما مؤثر برای کاهش صدمات ظاهری وارده بر قاب و صفحه‌نمایش موبایل پرداخته و برخی از آن‌ها را شرح می‌دهیم. توجه به این موضوع ضروری است که برای از بین بردن خش گلس گوشی و بدنه و قاب پشتی آن با استفاده از مواد و راهکارهای زیر، گوشی را خاموش کرده و به هیچ‌وجه با دستگاه روشن کار نکنید. این کار مانع از آسیب به موبایل و شخص کاربر می‌شود؛ زیرا که جریان الکتریکی در آن جریان نخواهد داشت.

 

سمباده! زبر اما نجات‌بخش قاب های فلزی

به این موضوع دقت کنید که از سمباده در رفع خط و خش مانیتورها و صفحه نمایش موبایل نمی‌توان استفاده کرد. این روش برای از بین بردن خطوط خش و خط ایجاد شده بر روی قاب فلزی دستگاه کاربرد دارد. درصورتیکه بدنه گوشی همراه شما پلاستیکی باشد، استفاده از سمباده مؤثر نخواهد بود.

اما با استفاده نرم و مناسب از سمباده بر روی قاب‌های فلزی، کلیه خط و خش‌های ایجاد شده بر بدنه قاب از میان رفته و سطح آن یکدست می‌شود. این کار تأثیری فوق‌العاده بر صدمات عمیق‌تر داشته و به‌آسانی و با استفاده از یک عدد سمباده نرم، کلیه خط و خش‌ها را از بین می‌برد. انتخاب نوع سمباده باتوجه به ظرافت کار بسیار مهم است. برای کار با قاب گوشی‌های موبایل، از سمباده‌های نرم با اثر خورندگی ملایم بهره ببرید تا آسیبی به بدنه، قاب و رنگ آن وارد نشود.

 

جوش شیرین، قوی‌ ترین کاهنده خط و خش سنتی

جوش شیرین، این حلال سنتی، توانایی فوق‌العاده‌ای در کاهش خش گلس گوشی و لکه‌های مختلف بر روی قاب موبایل را دارد. برای استفاده از این پودر لکه بر، کافی است مقداری آب بر آن افزوده و ترکیبی خمیری شکل درست کنید. سپس با یک دستمال کوچک پارچه‌ای نخی و بدون پرز بر روی قاب پشتی و لبه‌ها کشیده و از نتیجه آن لذت ببرید. این ترکیب موجب پاک شدن خطوط سبک ایجاد شده بر روی مانیتور و بدنه موبایل شما شده و تا حد زیادی خش‌های قدیمی را نیز پوشش می‌دهد.

 

کرم های رفع خط و خش، محصولاتی تخصصی شیمیایی

کرم‌های رفع خط و خش

کرم‌های شیمیایی موجود در بازار، به‌صورت کاملا حرفه‌ای خطور عمیق ایجاد شده بر روی صفحه نمایش و قاب موبایل را از بین برده و تا حد زیادی آن را به شکل اول خود در می‌آورند. لازم به ذکر است این کرم‌ها برای قاب‌های فلزی کاربرد داشته و تأثیری بر کاهش خط‌ و خش قاب پلاستیکی ندارند؛ چه بسا به‌دلیل ترکیبات خاص خود با مواد پلاستیکی واکنش نشان داده و به رنگ قاب پلاستیکی آسیب وارد کنند. پس لطفا پیش از بکارگیری مواد شیمیایی لکه بر، از کاربرد آن‌ها مطلع شده و سپس از آنان استفاده کنید.

 

خمیردندان، لکه بری در دسترس و ارزان!

خمیردندان ماده‌ای در دسترس که در هر منزلی یافت می‌شود. این ترکیب خمیری شکل نیز مانند جوش شیرین و لکه برهای شیمیایی، قادر به کاهش خش گلس گوشی، صفحه نمایش و قاب آن خواهد بود. کافی است مقداری از آن را بر روی دستمال‌های نخی بدون پرز قرار داده و با حرکتی نرم و دورانی، روی سطح مورد نظر موبایل بمالید. در نهایت با پارچه‌ای تمیز مواد باقی مانده را پاک کرده و از دستگاه درخشان، بدون خط و خش خود استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که از خمیر دندان برای تمیز کردن و لکه بری دوربین‌های موبایل، سوکت‌های شارژ گوشی و جک 3.5 میلی‌متری استفاده نکرده و دقت کنید حتی‌الامکان بر روی آن‌ها نیز نریزد.

 

Majic Eraser، پاک کنی ساده با کاربردی آسان جهت رفع خش گلس گوشی

این مدل پاک‌کن‌ها، ابزاری اختصاصی برای رفع خطوط سطحی و عمیق قاب‌های موبایل هستند. درصورتیکه قاب گوشی شما دچار ضربه یا خط و خش شده است، از این پاک‌کن‌های حرفه‌ای استفاده کرده و آن را به شکل اول در بیاورید. ظاهر این ابزار شبیه به نداد پاک‌کن بوده و روش کار بسیار ساده‌ای دارد. استفاده از این وسیله بارها امکان‌پذیر بوده و برای قاب‌های پلاستیکی نیز کاربردی است. اما از این پاک‌کن برای رفع خطوط موجود بر روی صفحه نمایش استفاده نکنید.

 

معجون‌های خانگی رفع خط و خش گوشی، عجیب اما کاربردی!

این ترکیب اگرچه عجیب است اما مؤثر بوده و در از بین بردن کلیه خطوط مانده بر قاب و صفحه نمایش گوشی مؤثر است. این ترکیب از مخلوط پتاسیم آلومینیوم یا همان آلومینیوم سولفات موجود در فروشگاه‌های لوازم شیمیایی با سفیده تخم‌مرغ ساخته شده است. برای به دست آوردن این معجون فوق قوی، قدری از مواد اولیه را با یکدیگر گرم و مخلوط می‌کنند. محلول به دست آمده را در محفظه آلومینیومی قرار داده و چندین بار حرارت می‌دهند تا خشک شده و سپس سرد می‌کنند. سپس مانند خمیرهای پیشین و با استفاده از پارچه‌های نخی بدون پرز بر قاب و صفحه نمایش کشیده و به رفع خش گلس گوشی کمک می‌کنند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی روش‌هایی در دسترس، امکان‌پذیر و آسان جهت رفع خطوط ایجاد شده بر روی LCD و قاب و کناره‌های دستگاه‌های موبایل پرداختیم. درصورتیکه تجارب جالب و نتایج خوبی از این راهکارها گرفته‌اید، ما و سایر خوانندگان این مقاله را در جریان بگذارید. از اینکه با ما تا انتهای این گفتار همراه بوده‌اید سپاسگزاریم.

 

بیشتر بخوانید:

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *