راهنمای خرید تبلت و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

راهنمای خرید تبلت

تبلت‌های بی‌شماری در بازار وجود دارد اما کدام یک برای شما مناسب است؟ خواه iPad یا یکی از بسیاری از مدل‌های اندرویدی موجود در بازار باشد، فاکتورهای کلیدی را باید هنگام خرید در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید تبلت را ارائه دهیم تا به شما کمک کند بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

اندروید در مقابل تبلت‌های اپل

راهنمای خرید تبلت

 

تبلت‌های اندروید، مدیا را به طور مناسبی پخش می‌کنند و از نرم افزارهای ابوک ریدر پشتیبانی می‌کنند. حتی نوع کودکانه آن نیز در بازار موجود است. اما قابلیت استفاده و عملکرد اندرویدی به ندرت با آی پدها می‌تواند رقابت کنند. به طور کلی، نقاط قوت iPadOS اپل بیشتر است، بسیار باکیفیت و بصری است و برنامه‌های بی‌شماری دارد که می‌توانید از طریق تبلت خود خریداری کنید.

سیستم عامل اندرویدی به شما سخت‌افزار مختلفی را از چندین سازنده مختلف ارائه می‌دهد و از حداکثر قابلیت پیکربندی، سیستم اعلان‌های درجه یک، مرورگر وب سریع و روان و یکپارچه‌سازی با برنامه‌های گوگل مانند Gmail، Google Maps و Meet برای گپ ویدیویی برخوردار است. همچنین، از چندین ورود کاربر پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید تبلت خود را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید، این ویژگی مفیدی است که در تبلت‌های اپل از دست رفته است. (Family Sharing اپل برعکس عمل می‌کند، به چندین نفر امکان دسترسی به داده‌ها و سرویس‌های مشترک را می‌دهد.) اکثر تبلت‌های اندروید با نسخه قدیمی سیستم عامل عرضه می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها به روز شده اند.

Fire OS آمازون شاخه‌ای از اندروید با رابط کاربری خاص و برنامه‌های پیش فرض اختصاصی خود است. این وسیله به منظور پاک کردن و استفاده آسان برای مصرف محتوای آمازون و پخش استریم ویدئو از سرویس‌های مختلف طراحی شده است و اگر بیشتر کاری که انجام می‌دهید مرور وب و دسترسی به کتابخانه آمازون است، استفاده از آن نسبت به اندروید استاندارد آسان‌تر است. هرچند برای شخصی‌سازی انعطاف‌پذیری کمتری دارد.

 

راهنمای خرید تبلت: کدام تبلت بهترین برنامه‌ها را دارد؟

تبلت بدون برنامه‌های با کیفیت به چه دردی می‌خورد؟ اگر می‌خواهید برنامه‌های شخص ثالثی به طور خاص برای یک رابط صفحه لمسی طراحی شده باشند، در iPad و کتابخانه عظیم برنامه‌ها و بازی‌های آن برتری دارند که به طور خاص برای تبلت‌های اپل طراحی شده اند. App Store به خوبی سرپرستی و نظارت می‌شود، انتخابات عمیقی را ارائه می‌دهد و شامل همه برنامه‌های محبوبی است که فکرش را می‌کنید. اگر طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جذاب که به نظر خوب می‌آیند و روی تبلت شما خوب کار می‌کنند، اولویت اصلی شما است، Apple بهترین گزینه شماست.

اندروید در انتخاب برنامه پیشرفت چشمگیری داشته است اما هنوز به اندازه اپل گزینه‌های خوبی ارائه نمی‌دهد. گفتن دقیقا چند برنامه اندروید بهینه شده برای تبلت دشوار است اما بسیار کمتر از اپل است. برنامه‌های اندرویدی نیز وجود دارد که در یک تبلت ۷ اینچی مناسب به نظر می‌رسند اما در تبلت ۹ یا ۱۰ اینچی کمتر دیده می‌شوند. در راهنمای خرید تبلت باید شرایط کاربر در نظر گرفته شود که به چه سطح از برنامه‌ها احتیاج دارد.

تبلت‌های آمازون به فروشگاه Google Play دسترسی ندارند، بنابراین برنامه‌های قابل توجهی کمتری در دسترس هستند. افراد زیادی هستند که فروشگاه گوگل پلی را بر روی تبلت‌های آمازون هک کرده‌اند اما این امر هم خدمات آمازون و هم گوگل را نقض می‌کند و نمی‌تواند یک راه حل قابل اعتماد باشد. اگرچه آن‌ها فروشگاه برنامه خود را دارند که زیرمجموعه‌ای از Google Play است.

 

راهنمای خرید تبلت: به چه سایزی نیاز دارید؟

راهنمای خرید تبلت

 

این موضوع کمی واضح است اما اندازه (هم صفحه نمایش و هم ظرفیت ذخیره‌سازی) مورد توجه است. اولین مورد، وقتی اصطلاحی مانند «تبلت ۱۰ اینچی» را می‌شنوید، این به اندازه صفحه نمایش مورب اندازه گیری شده و به اندازه خود تبلت اشاره ندارد. تبلت‌های ۷ اینچی صفحه نمایش کوچک در نظر گرفته می‌شوند. تبلت‌های ۸.۹ اینچی به بالا صفحه نمایش بزرگ در نظر گرفته می‌شوند. آیپدهای اپل، تبلت‌های Fire آمازون و صفحات سامسونگ با صفحه نمایش بزرگ ارائه می‌شوند و بیشتر از هر زمان دیگر، موبایل‌ها با تبلت‌ها خطوط را تار می‌کنند. تلفن‌های تاشو مانند Samsung Galaxy Z Fold ۲ در صورت تمایل به پرداخت هزینه زیاد، به راحتی می‌توانند دو برابر وظیفه تبلت را انجام دهند.

وضوح صفحه نیز بسیار مهم است، خصوصا برای مطالعه و وب گردی. صفحه نمایش واضح و روشن نکته اصلی است. اگر به دنبال یک تبلت ۱۰ اینچی هستید، به دنبال نمایشگری با رزولوشن حداقل ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل باشید.

وزن کم یک تبلت یکی از مزیت‌های مهم آن نسبت به لپ تاپ است اما با تبلت‌های صفحه بزرگ که وزن آن‌ها تقریباً یک پوند است، تقریبا به اندازه تلفن‌های هوشمند سبک نیستند. پس از آنکه تبلت را با یک دست در حالی که ۲۰ دقیقه ایستاده‌اید نگه دارید، دست شما خسته می‌شود. قرار دادن یک تخت در دامان شما، به جای اینکه روی یک پایه قرار بگیرید، نیز می‌تواند کمی ناجور باشد. تعداد کمی تبلت در جیب شما جا می‌شود، مگر اینکه کت خیلی بزرگ بپوشید.

فضای ذخیره‌سازی Cloud (خارج از دستگاه) برای بسیاری از تبلت‌ها گزینه‌ای است (Amazon Cloud Storage for tablets، iCloud for iPads، Google Drive for tablet Android)، اما وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی پردازنده می‌شود، فضای بیشتر همیشه بهتر است. همه آن برنامه‌ها، هنگامی که با گالری‌های موسیقی، ویدئو و عکس ترکیب می‌شوند، می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. برخی از تبلت‌های اندرویدی دارای یک اسلات microSD برای ذخیره‌سازی اضافی هستند، اما لازم به ذکر است که برخی از برنامه‌ها از طریق کارت microSD کار نمی‌کنند. پس راهنمای خرید تبلت در این قسمت به سایز، وزن و میزان ذخیره‌سازی اشاره کرد.

 

راهنمای خرید تبلت: Wi-Fi

برخی از تبلت‌ها فقط با مدل Wi-Fi یا با اینترنت سیم کارت امکان فعالیت دارند. پس در هنگام مسافرت باید همراه خود مدل سیار داشته باشید یا سیم کارت شما بسته اینترنتی دارا باشد. از طرف دیگر باید میزان مصرف باتری را در هنگام خرید تبلت بررسی کنید. برخی حتی برای شارژ تبلت خود به خرید پاوربانک فکر می‌کنند.

 

سخن پایانی

راهنمای خرید تبلت ذکر شده در این مقاله تنها به ویژگی‌های اصلی پرداخته است و شاید دیگر عوامل نیز برای شما مهم باشد. در بازار تبلت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از فروشگاه معتبر خریداری کنید. در برخی کوله پشتی‌های لپ تاپ این مزیت وجود دارد که تبلت خود را در آن قرار دهید. پس در هنگام خرید لوازم جانبی به این موضوع دقت کنید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *