راهنمای خرید شارژر دیواری

قیمت شارژر دیواری

شارژر دیواری پرمصرف‌ترین نوع محصول برای شارژ گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیگر است؛ مانند هدست بلوتوث، کنترلر، لپ‌تاپ و بسیاری موارد دیگر. شارژرهای دیواری زیادی در بازار وجود دارد. برخی از شارژرهای دیواری ممکن است ممتاز و زیبا به نظر برسند؛ اما فناوری پشت آن‌ها ضعیف است. به ‎هرحال شما نیاز دارید راهنمای خرید شارژر دیواری را مطالعه کنید.

از سوی دیگر، برخی از شارژرهای دیواری ناامن هستند و با اینکه پورت‏‌های شارژ زیادی دارند اما از فناوری لازم برای محافظت از دستگاه‌ برخوردار نیستند. برخی از شارژرهای دیواری به دلیل اندازه و فناوری خود منسوخ شده‌اند. ما در اینجا راه‌هایی را برای شما آورده‌ایم تا بفهمید چه چیزی شارژرهای دیواری را به یک محصول باکیفیت تبدیل می‌کند تا هر بار که از شارژر دیواری خود استفاده می‌کنید، راضی باشید. بیایید شروع کنیم که در هنگام خرید شارژر دیواری به‌دنبال چه‌چیزی باشیم.

 

راهنمای خرید شارژر دیواری شامل بررسی چه مواردی می شود؟

راهنمای خرید شارژر دیواری

۱. تعداد پورت های شارژر

شارژرهای دیواری معمولا دارای چند درگاه شارژ هستند. بنابراین اولین چیزی که باید بدانید این است که می‌خواهید شارژر دیواری شما چند پورت داشته باشد. اگر فکر می‌کنید که فقط به یک شارژر دیواری تک پورت نیاز دارید، اشتباه می‌کنید زیرا ممکن است در آینده نیاز به شارژ چندین دستگاه داشته باشید. البته شارژر دیواری با یک پورت، به‌احتمال زیاد «Quick Charge» خواهد بود. یک شارژر دیواری تک پورت به جز شارژ کردن یک دستگاه، قابلیت استفاده زیادی ندارد، به همین دلیل است که بسیاری از شارژرهای دیواری تک پورت از فناوری شارژ سریع بهره می‌برند.

ما توصیه می‌کنیم با یک شارژر دیواری 2 پورت شروع کنید و سپس به سمت تعداد بیشتر پورت حرکت کنید. اگر فقط به یک شارژر دیواری 1 پورت نیاز دارید، یک شارژر سریع (Quick Charge) تهیه کنید. قیمت این شارژرها پایین است و سریع‌ترین شارژ ممکن را حتی برای دستگاه‌های غیر سازگار با شارژ سریع، ارائه می‌دهند. دومین موردی که در راهنمای خرید شارژر دیواری می‎خوانید، سرعت شارژ در پورت‏ ها است.

 

۲. سرعت شارژ در شارژر ۲ پورت و بالاتر

شروع از شارژرهای دیواری دو پورت عالی است زیرا در اینجاست که بسیاری از شارژرهای دیواری در قدرتمندترین و قابل‌حمل‌ترین حالت خود هستند. یک شارژر دیواری 2 پورت باید حداکثر ولتاژ خروجی ۵ ولتی و ۲.۴ آمپری یا حداقل ولتاژ خروجی ۵ ولتی و ۲.۰ آمپری داشته باشد. زمان شارژرهای دیواری 2 پورت که دارای ولتاژ خروجی ۵ ولتی و ۱ آمپری هستند، گذشته است. این نوع سرعت شارژ برای شارژ یک دستگاه مدرن، به‌خصوص تبلت‌ها، بسیار کند است.

اگر به شارژر ۳ یا ۴ پورت نیاز دارید، می‌توانید آن را با ولتاژ خروجی ۵ ولت و ۲.۴ آمپر خریداری کنید. بااین‌حال، وقتی شارژهای ۵ پورت به بالا را خریداری می‌کنید، ولتاژ خروجی کاهش می‌یابد زیرا جریان آمپراژی که از شارژر دیواری خارج می‌شود، گرمای زیادی تولید می‌کند. در نتیجه، زمانی که شارژر دیواری درگاه‌های شارژ زیادی دارد، آمپراژ باید در هر پورت کاهش یابد.

 

۳. فناوری شارژ ایمن

فناوری شارژ ایمن برای شارژرهای دیواری ضروری است. این فناوری باعث می‌شود هنگام استفاده از شارژر خود اطمینان کامل داشته باشید زیرا با کمک آن می‌توانید کل فرایند شارژ را کنترل کنید. این نکته مهمی است که باید در مورد شارژرهای دیواری که دارای پورت‌های شارژ زیادی هستند به آن توجه کنید.

هرچه دستگاه ‎های بیشتری را به شارژر دیواری متصل کرده باشید، جریان ولتاژ خروجی بیشتر خواهد بود و احتمال اینکه شارژر گرمای بیشتری تولید کند و به دستگاه شما یا خود شارژر دیواری آسیب برساند، زیاد است. در ادامه راهنمای خرید شارژر دیواری باتوجه به فناوری شارژ ایمن، آمده است:

  • کنترل شدت جریان ورودی: آمپر، قدرتمندترین نیروی درون یک شارژر است. این آمپر است که در واقع دستگاه را شارژ می‌کند و باید کنترل شود زیرا اگر آمپرهای زیادی به دستگاه منتقل گردد، دستگاه آسیب خواهد دید. یک شارژر دیواری باید دارای یک کنترلر جریان آمپر باشد تا مطمئن شود جریان آمپر ارسالی همیشه پایدار است.
  • تنظیم ولتاژ: ولتاژ انرژی است که جریان آمپر را تنظیم می‌کند. اگر ولتاژ کافی برای آمپر ارائه نشود، ممکن است کنترل آمپراژ از بین برود و به خود شارژر دیواری یا دستگاه‌های شما صدمه وارد شود.
  • محافظت در برابر گرما: شارژرهای دیواری باید این قابلیت را داشته باشند که با تغییر ولتاژ و جریان آمپر از تولید بیش از حد گرما جلوگیری کنند.
  • اجتناب از اتصال کوتاه: اجتناب از اتصال کوتاه چیزی است که باید در هر شارژر استاندارد باشد؛ صرف‌نظر از کیفیت پایین. یک اتصال کوتاه می‌تواند آسیب بسیار شدیدی ایجاد کند زیرا در این حالت یک جریان بدون تنظیم به بیرون ارسال می‌شود.

 

۴. طراحی و اندازه

یک شارژر دیواری باید طراحی خوبی داشته باشد و به‌طورکلی منطقی باشد. این روزها، شارژرهای دیواری جمع و جورتر شده‌اند، مینیمال‌تر هستند و بدون توجه به تعداد پورت‌های شارژی که دارند، حمل آنها بسیار آسان است. برخی از شارژرهای دیواری حتی دارای پین‌هایی جمع‌شونده‌ای هستند که شارژر دیواری را بسیار قابل‌حمل می‌کند زیرا هنگامی که پایه‌های دوشاخه را درون شارژر دیواری قرار می‌دهید، شارژر به‌سادگی به یک مکعب تبدیل می‌شود؛ بدون هیچ‌گونه مانعی که رو به بیرون باشد.

ما در مقاله راهنمای خرید شارژر دیواری به شما هشدار می‌دهیم که برخی از شارژرهای دیواری با دوشاخه جمع‌شونده، نسبت به سایرین کیفیت پایین‌تری دارند و ممکن است به‌مرورزمان خراب شوند؛ بنابراین قبل از خرید این نوع از شارژر دقت کنید.

 

ویژگی ظاهری شارژر دیواری چگونه باید باشد؟

ویژگی ظاهری شارژر دیواری

  • پورت‌های شارژ به قابل مشاهده و دارای برچسب باشند. باید بتوانید پورت های شارژ را ببینید و بتوانید به سرعت از آن‌ها استفاده کنید. قراردادن عمودی درگاه های شارژ بهترین روش است زیرا بهینه‌ترین فضا را برای پورت ها فراهم می‌کند. برچسب روی پورت های شارژ یکی دیگر از جنبه های مهم است. مانند اشاره به اینکه یک پورت ۵ ولت و ۲ آمپر است یا فناوری شارژ هوشمند دارد. پورت های شارژ سریع روی شارژر دیواری باید با نشان شارژ سریع برچسب زده شوند یا حداقل رنگی متمایز داشته باشند.
  • شارژر دیواری دارای چراغ LED است. دانستن اینکه چه زمانی دستگاه‌های شما درحال شارژشدن هستند، خوب است. این گزینه در بسیاری از شارژرهای دیواری موجود نیست و البته اشکالی ندارد؛ اما چراغ‌های شارژ LED که نشان می‌دهند چه زمانی شارژ عادی و چه زمانی شارژ سریع درحال انجام است، به کار شما خواهد آمد. حتی برخی شارژرهای دیواری چراغ‌هایی دارند که وقتی دستگاه شما کاملا شارژ شد خاموش می‌شوند و خود شارژ نیز متوقف می‌شود.
  • گوشه‌های گرد روی شارژر دیواری وجود دارد. محصولاتی که لبه‌های تیز دارند، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند. با لبه‌های گرد، شارژر دیواری می‌تواند تطبیق‌پذیرتر باشد، زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کند و در صورت افتادن، کمترین آسیب را می‌بیند.
  • دیگر فضاهای خروجی را اشغال نمی‌کند. نکته مهمی که پس از دریافت راهنمای خرید شارژر دیواری باید به آن توجه کنید، ابعاد شارژر است. گاهی ممکن است نتوانید از پریز کنار شارژر دیواری استفاده کنید، زیرا شارژر دیواری به دلیل ابعاد نامناسب آن را پوشانده است. حتی کارآمدترین نوع شارژرهای دیواری نیز این کار را انجام می‌دهند و فضا را اشغال می‌کنند. در صورت امکان، باید یک شارژر دیواری تهیه کنید که به شکل عمودی باشد و فضای اطراف را مسدود نکند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله با نحوه خرید شارژر دیواری آشنا شدید. مواردی را مطرح کردیم که با بررسی آن‌ها می‌توانید بهترین شارژر دیواری را خریداری کنید. در ادامه نیز به ویژگی‌های ظاهری استاندارد برای یک شارژر دیواری پرداختیم. اگر در این زمینه سؤالی دارید از ما بپرسید. همچنین، نظرات و تجربیات خود را در مورد شارژر دیواری با ما به اشتراک بگذارید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *