راهنمای خرید هاب USB

راهنمای خرید هاب USB

لپ تاپ‌ها و کامپیوترها از تجهیزات پر مصرف دنیای امروز هستند و تقریبا در همه خانه‌ها یکی از آن‌ها پیدا می‌شود. در لپ تاپ‌ها و کامپیوترها پورت USB قرار دارد که می‌توان از طریق آن داده‌ها و اطلاعات را بین کامپیوتر و دیگر تجهیزات انتقال داد. تعداد این پورت‌ها در کامپیوترها زیاد نمی‌باشد بنابراین یک وسیله را طراحی کرده‌اند که می‌توان تعداد تجهیزات بیشتری را در لحظه به کامپیوتر وصل کرد. این ابزار هاب USB نام دارد و ما در این مقاله قصد داریم، علاوه بر معرفی هاب USB نکاتی را به عنوان راهنمای خرید هاب USB بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

هاب USB چیست؟

هاب USB چیست؟

 

قبل از آن که برای بررسی راهنمای خرید هاب USB اقدام کنید، لازم است با این وسیله پرکاربرد آشنا شوید. هاب USB یک وسیله برای وصل شدن به ابزار الکترونیکی چون کامپیوتر یا لپ تاپ‌ها طراحی شده است تا تعداد پورت‌های یو اس بی‌ دستگاه را افزایش دهد. هاب USB می‌تواند نیاز شما را در زمانی که احتیاج دارید، دستگاه‌های بیشتری نسبت به تعداد درگاه‌های کامپیوتر وصل کنید، برطرف کند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید ماوس، کیبورد، هارد اکسترنال را به طور هم زمان به یک لپ تاپ وصل کنید که دارای ۲ پورت یو اس بی ‌است، نیاز به هاب یو اس بی ‌دارید زیرا تعداد درگاه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

حتما بخوانید: آشنایی با انواع موس

 

نکات مهم در زمان خرید هاب USB

هاب USB دارای انواع مختلفی است و همین امر ممکن است انتخاب را دشوار کند. اگر قبل از خرید هاب USB ‌با مشخصات آن آشنا باشید، انتخاب راحت‌تری خواهید داشت. در همین راستا ما فاکتورهایی را در ادامه ذکر کرده ایم که در زمان انتخاب و خرید یو اس بی‌مهم است.

 

  1. شکل و ساختار هاب USB

این ویژگی بسیار مهم است و حتما در زمان خرید باید آن را در نظر بگیرید. برخی از USB‌ها طراحی و ساختار مناسبی ندارد و همین امر سبب می‌شود در زمان استفاده با تکان خوردن میز و حتی لپ تاپ، اتصالات هاب قطع شود و کاربر را کلافه کند. پس توصیه ما این است، هاب USB خریداری کنید که طراحی آن، مانع از افتادن و درهم تنیدگی کابل‌های متصل به آن شود.

 

  1. تعداد پورت هاب USB

تعداد پورت هاب USB

تعداد پورت‌هایی که هاب USB در اختیار شما قرار می‌دهد، بسیار اهمیت دارد و شما در زمان خرید باید تعداد پورت‌هایی را مشخص کنید که نیاز دارید. هاب USB را با تعداد پورت‌های مختلفی تولید می‌کنند که هر چه این تعداد بیشتر باشد، طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارد.

 

  1. هاب USB آداپتور دار یا بدون آداپتور

هاب‌های یو اس بی‌ را براساس منبع تغذیه‌ای در دوسته آداپتور دار و بدون آداپتور دسته‌بندی می‌کنند که هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. در هاب USB بدون آداپتور، لپ تاپ یا کامپیوتر منبع تغذیه آن محسوب می‌شود و این امر نشان می‌دهد که در صورت خاموش بودن این تجهیزات، هاب قابلیت استفاده را ندارد.

این هاب یو اس بی‌ به راحتی جابجا می‌شود و از ابعاد کوچکی برخوردار است. استفاده از هاب یو اس بی‌بدون آداپتور برای وسایل جانبی چون هارد اکسترنال، اسکنر و غیره چندان مناسب نیست اما برای وصل کردن کیبورد، موس، حافظه‌های خارجی سبک و موارد دیگر بسیار کارآمد است. در مقابل هاب یو اس بی آداپتوردار یک منبع تغذیه جدا دارد و می‌توان برای شارژ کردن دستگاه‌های هوشمند از آن استفاده کرد، این استفاده در زمان خاموش بودن کامپیوتر نیز ادامه دارد چرا که برق خود را از یک منبع تغذیه جدا می‌گیرد. پس مشخص کنید که هدف شما از خرید هاب یو اس بی‌ چیست و این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

 

  1. توان خروجی هاب USB

در زمان بررسی راهنمای خرید هاب USB حتما به این موضوع برخواهید خورد که هاب USB با عملکرد ساده را خواستارید یا آنکه هاب دارای آداپتور برق را نیاز دارید. این بحث به توان خروجی هاب برمی گردد و این تقسیم‌بندی نیز بر همین اساس صورت گرفته است. پورت‌هایی که در کامپیوترها تعبیه شده اند، توان خروجی مشخص شده‌ای دارند و این به آن معناست که این توان بین دستگاه‌ها و تجهیزاتی تقسیم می‌گردد که به هاب یو اس ساده و بدون آداپتور متصل می‌شوند. مجموع توان‌های دستگاه‌ها نباید از توان خروجی پورت بیشتر باشد زیرا سبب آسیب رسیدن به کامپیوتر و هنگ کردن آن می‌شود. در هاب USB آداپتور دار قضیه فرق می‌کند و شما با خرید هاب‌هایی که توان خروجی بالایی دارند، می‌توانید دستگاه‌های با توان‌های بالا را به هاب و کامپیوتر متصل نمایید.

 

حتما بخوانید: نکات مهم هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی

 

  1. نسخه هاب USB

پورت‌های USB در گذر زمان تغییر کرده‌اند و این تغییر در راستای افزایش سرعت انتقال داده‌ها بین تجهیزات بوده است. با توجه به این نسخه ها، هاب‌های یو اس بی‌ مناسب آن‌ها تولید شده‌اند که در زمان خرید توجه به پورت یو اس بی‌ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. USB 2.0 یکی از نسخه‌های پرکاربرد می‌باشد که در مقابل USB 3.0 از سرعت کمتری برخوردار است. پایین بودن سرعت را می‌توان با اعدادی که برای این درگاه‌ها مشخص کرده اند، متوجه شد. شما باید هدف خود را از استفاده هاب USB مشخص کنید، به عنوان مثال برای انتقال داده‌های ذخیره شده در هارد اکسترنال بهتر است از درگاه USB 3.0 و در نتیجه هاب مناسب آن استفاده کنید که سرعت بیشتری داشته باشد.

 

  1. هاب USB کلید دار

در هاب‌های USB دو نوع کلید به کار رفته است. در یکی از مدل‌ها فشردن کلید، به معنای قطع یا وصل کردن کل اتصالات هاب است و تمام درگاه‌های متصل به آن خاموش یا روشن می‌شوند. در مقابل در مدل دیگر یک کلید برای هر کدام از درگاه‌های وب قرار داده‌اند تا در صورت تمایل درگاه یا تجهیزی را از استفاده خارج یا اضافه کنید. شما می‌توانید مطابق با خواسته‌ای که دارید، یکی از این مدل‌ها را انتخاب نمایید.

 

جمع‌ بندی

هاب USB یکی از لوازم جانبی لپ تاپ یا کامپیوتر است که می‌تواند تعداد درگاه‌های یو اس بی‌ بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. تنوع در مدل‌های هاب یو اس بی‌ زیاد است بنابراین ما در این مقاله با ارائه مواردی سعی در راهنمایی شما عزیزان در هنگام خرید هاب یو اس بی‌ داشتیم که امیدواریم در این راه موفق عمل کرده باشیم.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *