راهنمای خرید کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی + مزایا و معایب

راهنمای خرید کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی

شاید شما جزو کسانی هستید که در هنگام خرید کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی دچار سردرگمی می‌شود. حتما از خود سوال می‌پرسید کدام بهتر است؟
در واقع مزایا و معایب زیادی وجود دارند که این موضوع را تحت الشعاع قرار می‌دهند. در برخی موارد کامپیوتر اپل می‌تواند عملکرد بهتری در مقابل کامپیوتر ویندوزی از خود نشان دهد. اما همه می‌دانیم بهترین چیزها بر روی ویندوز کار می‌کند. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی بپردازیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

1. خرید کامپیوتر مک آسان‌تر است.

 

کامپیوترهای ویندوزی انواع و اقسام مختلف دارند که توسط شرکت‌های گوناگونی طراحی و ساخته می‌شوند. همین موضوع سبب سردرگمی کاربران می‌شود زیرا برای خرید باید به جستجو بپردازند تا مدل مناسب را پیدا کنند. از طرف دیگر، کامپیوترهای اپل به دلیل تنوع کم، آن را راحت‌تر می‌توان خرید زیرا تنها شرکت اپل بر روی آن تمرکز دارد. کاربران فقط نگاهی به بودجه خود می‌کنند و بر اون اساس یک کامپیوتر اپل می‌خرند و اصلا نگران کیفیت اپل نیستند. همانطور که می‌دانید اپل چیز بد دست مشتری نمی‌دهد و کیفیتش تضمین شده است.

 

2. تعمیر کامپیوترهای مک راحت‌تر است.

 

خرید کامپیوتر اپل

 

مکان‌های زیادی وجود دارد که تعمیرات کامپیوتر ویندوزی را می‌پذیرند اما اگر خودتان مشکل کامپیوترتان را تشخیص دهید، راحت‌تر هستید. زیرا هر مکان قیمت‌گذاری خاص خودش را دارد و شما باید یکی از معتبرترین مکان‌ها را پیدا کنید. در همین حال، خرید کامپیوتر اپل به دلیل سادگی ساختار آن به صرفه‌تر است زیرا نمایندگی تعمیرات مشخصی دارد و تعمیرکنندگان با انواع قطعات که توسط شرکت‌های مختلف عرضه شده اند، رو به رو نمی‌شوند.

 

3. استفاده از کامپیوتر اپل ساده‌تر است.

 

ویندوز ۱۰ یک سیستم عامل خارق العاده با تعداد زیادی ویژگی و عملکرد فراوان است اما می‌تواند کمی بهم ریخته باشد. Apple macOS، سیستم عاملی که قبلاً با نام Apple OS X شناخته می‌شد، تجربه‌ای کاملاً ساده را ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، با توجه به کاربر، استفاده از کامپیوتر اپل می‌تواند راحت‌تر از کامپیوتر ویندوزی باشد.

 

4. اکوسیستم اپل.

 

سخت می‌توان اکوسیستم اپل را شکست داد. دستگاه‌هایی مانند iPhone، AirPods، iPad، Apple Watch، HomePods و Apple TV همراه با Mac، ابزارهای مفید را ارائه می‌دهند. تاکنون هیچ شرکت یا اکوسیستم دیگری به ابزارهای یکپارچه اپل نزدیک نشده است.

 

5. اپل‌ها چند نرم‌افزار عالی به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

 

نرم‌افزار داخلی در Mac، مانند iMovie، Garage Band و Image Capture و سایر موارد، عملکرد بسیار عالی دارند که به ترتیب ویرایش فیلم‌ها، ایجاد موسیقی یا انتقال عکس از دوربین را آسان می‌کند. آن‌ها عملکرد فوق العاده‌ای دارند که نظیرشان را در کامپیوترهای ویندوزی مشاهده نمی‌کنید.

 

6. کامپیوترهای اپل مملو از برنامه‌های بی‌مصرف نیست.

 

کامپیوترهای شخصی ویندوز غالباً با مقداری زیادی از به اصطلاح نرم افزارهای bloat بارگیری می‌شوند. این برنامه‌ها می‌توانند برنامه‌های شخص ثالثی باشند که شما آن‌ها را نمی‌خواهید و نیازی به آن‌ها ندارید و سیستم شما را بهم می‌ریزد.
حتی اگر یک نسخه جدید از ویندوز ۱۰ را از مایکروسافت بخرید، این برنامه همراه با برنامه‌ها و بازی‌هایی مانند Candy Crush Saga است که باعث می‌شود ظاهر ویندوز بد جلوه دهد. نرم‌افزار از پیش بارگیری شده در Mac ممکن است به انتخاب همه نباشد، اما حداقل کمتر بی‌مصرف هستند.

 

7. نسخه‌های جدید macOS همیشه رایگان هستند.

 

کامپیوتر ویندوز

 

هر زمان که اپل نسخه جدیدی از سیستم عامل خود را منتشر می‌کند، بارگیری و نصب آن بر روی هر Mac که از آن پشتیبانی می‌کند به صورت رایگان در دسترس است. این موضوع خرید کامپیوتر اپل را به صرفه‌تر می‌کند.
ویندوز ۱۰ نیز با برنامه ۲ بار در سال، به روزرسانی‌های رایگان ارائه می‌کند. اما اگر از نسخه قدیمی ویندوز، از جمله ویندوز ۷ هنوز محبوب است یا از ویندوز ۸ یا ۸.۱ جدیدتر می‌باشد، استفاده می‌کنید، برای دریافت ویندوز ۱۰ باید ۱۲۰ دلار بپردازید. در حالی که مایکروسافت پس از گذشتن زمان طولانی به فکر انتشار ویندوز ۱۰ آن هم به صورت رایگان افتاده است.

 

۸. بیشتر لپ تاپ‌های اپل دارای نمایشگرهای زیبایی هستند.

 

مکینتاش دارای نمایشگرهای «Retina» زیبایی است که شفافیت و رنگ‌های زنده را ارائه می‌دهد. لپ تاپ‌های ویندوزی همچنین می‌توانند از نمایشگرهای بسیار خوبی برخوردار شوند، بعضی از آن‌ها حتی وضوح بیشتری دارند و یا به طور کلی بهتر هستند اما شما باید واقعاً مدل‌های زیادی را جستجو کنید که یکی از آن‌ها دارای صفحه نمایش به کیفیت اپل دارا باشد.
با این اوصاف، اگر نمایشگر زیبایی در لیست خرید شما است، از لپ تاپ ارزان قیمت و سبک‌تر MacBook Air خودداری کنید. از نمایشگرهای قدیمی اپل استفاده می‌کند که اکنون به زیبایی نمونه‌های اخیر رتینا وجود دارد.

 

9. لپ تاپ‌های مک بهترین ترک پدها را دارند.

 

بیشتر مدل‌های ویندوزی ترک پد چندان قوی نسبت به مدل اپل ندارند. لپ تاپ‌های اپل هر مشکلی یا نقصی داشته باشند، ترک پد آن‌ها کیفیت خوبی دارد.

 

 

10. در صورت تمایل می‌توانید ویندوز را بر روی Mac اجرا کنید.

 

اگر تمام مزایای Mac را می‌خواهید اما برای شرایط خاص به ویندوز نیاز دارید، می‌توانید سیستم عامل مایکروسافت را روی Mac خود نصب کنید. در همین حال، شما نمی‌توانید macOS را در مورد دیگری به جز کامپیوتر اپل اجرا کنید.

 

سخن آخر

 

همیشه در هنگام خرید کامپیوتر با قیمت‌های متنوعی و مدل‌های مختلفی رو به رو هستیم. ما در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای مناسب برای خرید کامپیوتر اپل ارائه دهیم که بتوانید با کامپیوترهای ویندوزی مقایسه کنید. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. همچنین می‌نوانید برای خرید اسپیکر بلوتوثی به فروشگاه آرنیک مراجعه کنید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *