چگونه لپ تاپ را با پاوربانک شارژ کنیم؟

تمام شدن شارژ باتری یکی از مشکلات افرادی است که روزانه با وسایلی مانند لپ تاپ و گوشی سر و کار دارند. اگر به منبع برق دسترسی وجود نداشته باشد این مشکل می‌تواند باعث ایجاد درد سر بزرگی شود. امروزه پاور بانک‌ها مشکل گشای این مساله هستند. از پاوربانک برای شارژ تلفن همراه، تبلت، اسپیکر بلوتوث و حتی لپ تاپ و  انواع گجت‌ها استفاده می‌شود. پاوربانک وقتی مشغول به کار هستید می‌تواند به راحتی دستگاه مورد نظر شما را شارژ کند. در این مقاله بیشتر به موضوع  پاوربانک لپ تاپ خواهیم پرداخت، لطفا همراه ما باشید.

 

مختصری در مورد پاوربانک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین پاوربانک در سال ۲۰۰۱ توسط یک کمپانی چینی به نام Pisen ساخته شد. طرح اولیه آن دو باتری قلمی بود که با مداری به هم وصل شده بودند. اولین حضور پاوربانک در نمایشگاه بین المللی الکترونیک در لاس وگاس بود. پاور بانک‌های اولیه بزرگ بودند و عمر باتری کوتاهی داشتند. پاوربانک‌های امروزی در اندازه‌های کم حجم‌تر و سبک‌تر ساخته می‌شوند و به آسانی در دست جای می‌گیرند و قابلیت حمل را آسان‌تر می‌کنند و قدرت شارژکنندگی بالایی دارند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 کدامند؟

 

انواع مختلف پاوربانک

شارژ لپ تاپ با پاوربانک

 

پاوربانک‌ها شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند. بعضی از پاوربانک‌ها علاوه بر شارژ کردن کارایی‌های دیگری نیر دارند. چند نمونه از انواع پاوربانک عبارتند از:

  • پاوربانک‌های استاندارد یا جهانی. این پاوربانک‌ها معمولا همان پاوربانک‌های معمولی هستند که در فروشگاه‌ها وجود دارند و با استفاده از USB به دستگاه موردن ظر وصل می‌شوند. مقدار شارژ پاوربانک از چراغ‌های کوچکی که روی دستگاه تعبیه شده است مشخص می‌شود.
  • پاور بانک خورشیدی. همانگونه که از اسم این پاور بانک مشخص است این نوع پاور بانک‌ها از انرژی خورشید برای شارژ شدن استفاده می‌کنند. آن‌ها دارای پنل‌های فتولتائیک هستند و برای استفاده از آن‌ها باید باتری را در معرض نور خورشید قرار داد.
  • پاور بانک بی‌سیم یا وایرلس. این نوع از پاور بانک‌ها قابلیت شارژ کردن بی‌سیم دستگاه‌های مورد نظر را دارا هستند. دستگاه‌هایی مانند انواع هدفون‌ها که دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند را می‌توان با این نوع پاور بانک‌ها شارژ کرد. پاور بانک‌های بی‌سیم از استاندارد QI برخوردارند. این استاندارد بوسیله ا نواع دستگاه‌ها با امکانات شارژ بی‌سیم مورد قبول است.

 

میزان شارژ پاور بانک

میزان شارژ ذخیره شده در در دستگاه‌های پاور بانک با گذشت زمان و جایگزین شدن دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته بالاتر رفته است. پاور بانک‌های اولیه قابلیت ذخیره ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت را داشتند ولی امروزه بعضی از پاوربانک‌ها ظرفیت ۲۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را نیز دارا هستند.

 

بیشتر بخوانید: قیمت کیف لپ تاپ در بازار ایران

 

چگونه لپ تاپ را با پاور بانک شارژ کنیم؟

باتری لپ تاپ قدرت بالاتری از باتری گوشی دارد و برای شارژ کردن آن باید از پاوربانک لپ تاپ استفاده شود که ولتاژ خروجی بالاتری داشته باشد. پاوربانک‌هایی که ولتاژ خروجی بالاتری دارند برای لپ تاپ و وسایلی مانند تبلت، دوربین، انواع وسایل پخش موزیک و…طراحی شده اند. برای شارژ تلفن همراه و تبلت می‌توانید از پورت‌هایی که خروجی کمتری دارند استفاده کنید.

برای شارژ لپ تاپ می‌توانید از پورت AC استفاده کنید که باعث می‌شود در مدت زمان کم و سرعت بالا لپ تاپ شارژ شود. این پورت نباید برای دستگاه‌های دیگر استفاده شود. برای شارژ لپ تاپ‌های اپل می‌توانید از مبدل مک به پاور بانک استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پاوربانک لپ تاپ HyperJuice  استفاده کنید که دارای خروجی  USB Type C است و برای شارژ مک بوک‌های جدید استفاده می‌شود. حال برای روشن‌تر شدن بیشتر مساله به نحوه دقیق چگونگی شارژ لپ تاپ با پاور بانک می‌پردازیم:

  • پاور بانک مناسب برای لپ تاپ خود تهیه کنید.
    اکثر لپ تاپ‌ها به خروجی ۱۶ تا ۲۰ ولت نیاز دارند در حالی که اکثر پاور بانک‌ها دارای خروجی ۵ ولت می‌باشند. می‌توانید این مقدار خروجی را از طریق آداپتور‌های AC مناسب تامین کنید. پاور بانک لپ تاپ MAXOAK برای کار با لپ تاپ‌های دل، اچ پی، لنوو، سونی، سامسونگ، ایسر و توشیبا از امتیاز بالایی در آمازون برخوردار است.
  • پاور بانک خود را به طور کامل شارژ کنید. قبل از اینکه شارژ لپ تاپ شما تمام شود سعی کنید پاور بانک لپ تاپ خود را شارژ نگه دارید.
  • پاور بانک را به لپ تاپ خود وصل کنید. بسیاری از پاوربانک‌ها با کابل و پورت USB-C به لپ تاپ متصل می‌شوند، اما می‌توانید از پورت‌های USB-A یا Lightning نیز استفاده کنید.
  • پاور بانک لپ تاپ خود را روشن کنید. با توجه به نوع و مدل پاور بانک لپ تاپ شما ممکن است نیاز باشد دکمه روشن شدن پاور بانک را فشار دهید یا دکمه‌ای را بچرخانید. پس از آن باید علامت شارژ شدن باتری را در صفحه لپ تاپ خود ببینید. که این علامت در ویندوز به صورت یک سه شاخه است که با رنگ سفید در حال پر شدن می‌باشد. در مک بوک به صورت یک باتری است که با نمادی به شکل رعد و برق پر می‌شود.

بعد از انتخاب و خرید مدل مناسب پاور بانک مخصوص لپ تاپ، نگهداری از پاور بانک نکته‌ی مهمی است که باعث می‌شود طول عمر مفید دستگاه شما بالاتر برود. رعایت نکاتی مانند استفاده از کاور مناسب، در معرض نور خورشید نبودن پاور بانک، استفاده از کابل‌های اصلی برای اتصال به دستگاه، عدم استفاده از دستگاه هنگام شارژ شدن و استفاده نکردن از دستگاه پاور بانک زمانی که در حال شارژ است.

با رعایت همه نکات بالا در مورد مقاله «چگونه لپ تاپ را با پاور بانک شارژ کنیم» می‌توانید به راحتی در زمان‌هایی که به منبع برق دسترسی ندارید لپ تاپ خود را شارژ کنید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *