ضد عفونی کردن موبایل در مقابل ویروس کرونا

در طول شیوع ویروس کرونا در جهان، ضدعفونی کردن سطوح اهمیت خاصی پیدا کرده است. یکی از سطوحی که یکسری با آن تماس داریم، گوشی موبایل است. ضد عفونی کردن موبایل می‌تواند به کمک دستمال مرطوب مخصوص صورت گیرد اما ابتدا بررسی کنید که موبایل شما قابلیت استفاده از این دستمال‌ها را دارد یا خیر. دفعات ضدعفونی کردن بسته به عادت‌ها و احتمال قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره ضد عفونی کردن موبایل صحبت کنیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

آیا لازم است موبایل خود را ضد عفونی کنید؟

 

آیا لازم است موبایل خود را ضد عفونی کنید؟
ضد عفونی کردن موبایل به صورت روزانه ضروری است.

 

اگر به نظافت دست خود اهمیت می‌دهید، ضد عفونی کردن موبایل نیز همان اندازه اهمیت دارد. محققان می‌گویند، اگر قبل از لمس هر سطوحی دست خود را بشویید، ویروس به شما منتقل نخواهد شد. با این حال، موبایل‌مان را دائما لمس می‌کنیم، پس ضد عفونی آن امری ضروری تلقی می‌شود. ضد عفونی کردن موبایل باید بخشی از برنامه معمول روزانه باشد.

 

چگونه تلفن خود را ضد عفونی کنیم؟

 

در مرحله اول و مهمترین نکته این است که از آسیب دیدن گوشی موبایل خود یا هر لوازم جانبی موبایل جلوگیری کنیم. به وب سایت گوشی موبایل خود مراجعه کنید و دستورالعمل‌های خاص را بررسی کنید. بسیاری از تولیدکنندگان، از جمله اپل، در پی شیوع ویروس کرونا توصیه‌هایی را ارائه داده اند. اگرچه دستورالعمل‌های خاص بسته به دستگاه شما ممکن است متفاوت باشد، به عنوان مثال اپل موارد زیر را برای محصولات خود توصیه می‌کند.

  • فقط از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.
  • از پاک کردن بیش از حد خودداری کنید.
  • تمام منابع برق، دستگاه‌ها و کابل‌ها را از برق بکشید.
  • مایعات را از دستگاه دور نگه دارید.
  • اجازه ندهید رطوبت به هر روزنه ای وارد شود.
  • از اسپری‌های آئروسل، سفید کننده‌ها و مواد ساینده خودداری کنید.
  • از پاشیدن پاک کننده‌ها به طور مستقیم بر روی دستگاه خود جلوگیری کنید.

اپل استفاده از دستمال مرطوب ۷۰ درصد الکل ایزوپروپیل یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده Clorox را برای پاک کردن سطوح سخت و غیرمنفذی توصیه می‌کند. با این حال، آن‌ها می‌گویند برای جلوگیری از آسیب دیدن باید از استفاده چرم یا پارچه خودداری کنید. متخصصان توصیه می‌کنند از ضدعفونی کننده‌های ملایم بهره ببرید. استفاده از سفیدکننده کلر را منع کرده‌اند زیرا می‌تواند به گوشی موبایل شما آسیب برساند. همچنین پیشنهاد کرده‌اند که نگه داشتن تلفن در یک کیف مهر و موم شده، حل مسئله پاک کردن آن با دستمال‌های ضد عفونی کننده را آسان می‌کند.

 

چند وقت یکبار باید تلفن خود را ضدعفونی کنیم؟

 

به گفته محققان، به احتمال زیاد گوشی موبایل شما تنها از راه عطسه یا سرفه می‌تواند به شدت آلوده شود. قطرات میکروسکوپی حاوی ویروس می‌توانند بر روی سطوحی همچون موبایل مستقر شوند. بنابراین، اگر در نزدیکی کسی سرفه یا عطسه بوده‌اید، بهتر است تلفن خود را تمیز کنید. علاوه بر این، بهتر است تلفن خود را «به طور منظم» تمیز کنید، البته نه لزوماً هر بار که آن را لمس می‌کنید. این موضوع با توجه به عادات شما متفاوت خواهد بود. اگر مرتب دست‌های خود را ضد عفونی می‌کنید، شاید یک یا دو مرتبه در روز کافی باشد. همه این موارد بستگی به عادت و میزان تماس شما با موبایل دارد.

 

دستورالعمل‌های ضد عفونی کردن موبایل

 

دستورالعمل‌های ضد عفونی کردن موبایل
دستورالعمل‌های ضد عفونی کردن موبایل را رعایت کنید.

 

اگر بخواهیم ضد عفونی کردن موبایل به صورت دستورالعمل مشخصی بیان کنیم، می‌توان آن را به صورت گام به گام عنوان کرد. این دستورالعمل براساس توصیه‌های مهم تولیدکنندگان بزرگی همچون اپل و سامسونگ تهیه شده است.

 

گام یک: دستگاه را خاموش کنید

 

دستگاه را قبل از تمیز کردن خاموش کرده و مطمئن شوید از برق جدا نشده است. به این ترتیب، شما از اتصال کوتاه احتمالی جلوگیری می‌کنید، می‌توانید سطح تمیز کردن را بهتر ببینید و به طور تصادفی با کسی تماس نمی‌گیرید یا پیام کوتاه ارسال نمی‌کنید.

 

گام دو: از یک پارچه میکروفیبر بدون پرز استفاده کنید

 

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر بدون پرز، مانند پارچه مخصوص عینک آفتابی، صفحه را به آرامی با مایع به پایین پاک کنید (مرحله ۳ را ببینید) یا بدتر، ممکن است پوشش محافظ صفحه را از بین ببرند.

 

گام سوم: مقدار کمی اسپری استفاده کنید

 

از مقدار کمی اسپری حاوی ۷۰ درصد اتانول یا الکل ایزوپروپیل استفاده کنید یا از آب گرم و صابون کمک بگیرید تا تلفن را از بالا به پایین پاک کنید در حالی که آن را در طرفین نگه می‌دارید. باید مراقب باشید مایعاتی به درگاه‌هایی مانند درگاه شارژ یا جک هدفون وارد نشود، دو طرف و پشت را نیز پاک کنید. حتی اگر تلفن شما ضد آب است، توصیه می‌شود هرگز آن را زیر آب نبرید.
در روش دیگر، از دستمال مرطوب الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده Clorox برای تمیز کردن موثر تلفن استفاده کنید. سازندگان تلفن می‌گویند استفاده از محصولاتی مانند سفید کننده، ضدعفونی کننده دست و محصولاتی مانند اسپری‌های لیزول خودداری کنید زیرا این موارد می‌توانند به صفحه آسیب برسانند.

 

سخن آخر

 

ویروس کرونا باعث آسیب دیدن انواع لوازم جانبی موبایل و حتی دست‌هایمان شده است. زیرا برای جلوگیری از انتقال سعی داریم دائما آن‌ها را ضد عفونی کنیم. ضد عفونی موبایل باید به درستی انجام شود تا خسارت دیگری به ما وارد نکند.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *