قابلیت tws در اسپیکر چیست؟

اسپیکر tws

در این مقاله قصد داریم درباره قابلیت tws صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید. بسیاری از افراد وقتی لوازم و تجهیزات صوتی را در فروشگاه‌های مختلف می‌بینند تصور می‌کنند که دیگر هیچ فناوری دیگری باقی نمانده است که اختراع شود. اما در این میان طرفداران تجهیزات صوتی در پی جدیدترین فناوری‌های بی‌سیم هستند تا تجربه‌ی شنیداری خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند. یکی از این پیشرفت‌های قابل توجه، قابلیت tws و امکاناتی است که این فناوری در اختیار افراد قرار می‌دهد. در این مطلب به بررسی این فناوری و نحوه‌ی عملکرد آن در اسپیکر می‌پردازیم.

 

tws چیست؟

Tws یا True Wireless Stereo به معنای استریو بی‌سیم واقعی است. همانطور که از نام آن مشخص است یک فناوری است که دستگاه‌هایی مختلف را قادر می‌سازد تا به صورت کاملا بی‌سیم به یکدیگر متصل شده و باعث ایجاد صوتی استریو شوند. برای درک بهتر این فناوری ابتدا باید مفهوم بی‌سیم واقعی مشخص شود.  فناوری بی‌سیم واقعی هنر انتقال صدا به صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث است. انتقال بی‌سیم به کمک چیپ کوچکی که درون منبع  و درون دستگاه گیرنده کار گذاشته شده است، صورت می‌پذیرد. دستگاه‌های بی‌سیم واقعی که شامل هدفون‌ها، ایرپاد‌ها و اسپیکرها می‌شوند و ویژگی‌های چشمگیری دارند که مهم‌ترین آنها، قابلیت کارکرد آنها بدون نیاز به هیچ نوع کابلی است.

معنای این قابلیت این است که نه تنها برای پخش موسیقی نیازی نیست که این دستگاه‌ها به وسیله‌ی کابل به هیچ منبعی متصل شوند، بلکه برای شارژ شدن هم هیچ نوع کابلی مورد نیاز نیست. با این معرفی کوتاه از فناوری بی‌سیم واقعی، در بخش بعد به قابلیت tws در اسپیکر می‌پردازیم.

 

قابلیت tws در اسپیکر

قابلیت tws در اسپیکر

بسیاری از افراد از اسپیکرهای خود در محیط بیرون و در شرایطی که امکان دسترسی به کابل و برق و دیگر امکانات ممکن نیست، استفاده می‌کنند. برای چنین شرایطی لازم است که دستگاهی با عمر باتری طولانی و نیز قابلیت اتصال راحت و بدون نیاز به هیچ نوع کابلی به دیگر دستگاه‌ها که بتواند با کیفیت بالا صوت را پخش کند، در اختیار باشد.

به لطف قابلیت tws؛ می‌توان دو دستگاه اسپیکر را به هم جفت کرد و به یک بلوتوث بی‌سیم واقعی دست یافت که قادر باشد کانال‌های چپ و راست موجود در اسپیکرها را به صورت استریو اجرا می‌کند. برای استفاده از این فناوری تنها کافی است که دستگاه اصلی که پخش‌کننده است را تنظیم کرد تا صدا به صورت هماهنگ از هر دو اسپیکر به صورت استریو و با کیفیت بسیار بالا پخش شود.

به طور معمول دستگاه‌هایی که از این فناوری در آنها استفاده می‌شود دارای باتری‌هایی با قابلیت نگهداری حدود پانزده ساعت شارژ هستند که مدت زمان بسیار قابل توجهی است و به معنی بالا بودن کارایی این فناوری با هدف استفاده در شرایط مختلف است. در مجموع می‌توان گفت که TWS امکان تجربه‌ی شنیدن موسیقی با کیفیت بسیار بالا و به مدت طولانی را ممکن می‌سازد. در واقع این فناوری به نحوی طراحی شده است تا امکانات و کیفیت صوتی را که در داخل ساختمان و محیط سربسته امکان‌پذیر است، در محیط خارج فراهم کند.

 

فناوری TWS در اسپیکر چگونه کار می کند؟

ابتدا باید اسپیکری که امکان اتصال به بلوتوث را داشته باشد به دستگاه صوتی که آن هم امکان اتصال به بلوتوث را دارد، با یکدیگر جفت شوند. سپس یک دستگاه اسپیکر بلوتوث دار دیگر نیز با دستگاه اسپیکر اول جفت می‌شود. در این وضعیت که هر دو دستگاه به یکدیگر و اسپیکر اول به منبع صوتی اصلی متصل است، می‌توان موسیقی را پخش کرد. در این حالت اطلاعات صوتی از دستگاه پخش‌کننده‌ی اصلی با استفاده از اسپیکر اول ارسال شده و سپس کانال چپ از اسپیکر اول به اسپیکر دوم فرستاده می‌شود.

این نکته قابل ذکر است که در حال حاضر دو نسل از تکنولوژی‌های بی‌سیم واقعی وجود دارند که نسل اول به عنوان بی‌سیم واقعی و نسل دوم تحت عنوان فناوری بی‌سیم واقعی پلاس شناخته می‌شود. عملکرد نسل دوم این فناوری به این نحو است که ابتدا بین هر دو اسپیکر و دستگاه صوتی ارتباط برقرار می‌شود. این امر باعث می‌شود که دستگاه صوتی به صورت همزمان به هر دو دستگاه متصل شود.

نسل جدید فناوری TWS در اسپیکر این امکان را فراهم ساخته تا دستگاه صوتی به صورت مستقل کانال‌های چپ و راست را برای هر دو اسپیکر ارسال کند. این فرآیند باعث می‌شود که فشار از روی یک دستگاه برداشته شده و در نتیجه باعث افزایش طول عمر باتری خواهد شد. همچنین این موضوع باعث بالا رفتن کیفیت صوتی و شنیدن صدایی بسیار واضح و شفاف خواهد شد.

 

مزایای قابلیت TWS در اسپیکر

مزایای قابلیت TWS در اسپیکر

قابلیت TWS در اسپیکر این امکان را فراهم می‌سازد تا امکان شنیدن موسیقی به صورت استریو را بتوان تجربه کرد به نحوی که کانال‌های صوتی چپ و راست به طور کامل از یکدیگر مجزا باشند. فناوری  TWS این امکان را فراهم می‌کند که بدون اتصال این دو اسپیکر به یکدیگر به وسیله‌ی سیم، امکان تجربه‌ی شنیدن موسیقی به صورت استریو و با کیفیت بسیار بالا فراهم شود.

از دیگر موارد بسیار مهم کاربرد فناوری TWS در اسپیکر آن است که هیچ نیازی به دانلود یا نصب هیچ برنامه‌ی اضافی بر روی آن نیست. تنها با فشار دادن چند دکمه می‌توان به‌راحتی از از این فناوری و امکانات آن استفاده کرد. این کاربری راحت و آسان آن را به یک فناوری پر طرفدار در میان افراد تبدیل کرده است.

از دیگر مزایای فناوری TWS در اسپیکر می‌توان به این موضوع اشاره کرد تنها با کمک بلوتوث، اتصال به هر دستگاه دیگر از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت و لپ تاپ و حتی دستگاه‌ی صوتی موجود در وسایل نقلیه امکان‌پذیر بوده و به پخش موسیقی یا هرگونه فایل صوتی با کیفیت بالا در مکان‌های مختلف را برای افراد امکان‌پذیر می‌سازد.

 

جمع‌ بندی

در این مطلب به بررسی قابلیت TWS در اسپیکر پرداختیم. این فناوری افراد را قادر ساخته است تا بتوانند امکان شنیدن موسیقی با بالاترین کیفیت را حتی در محیط‌هایی که سربسته نیستند و دسترسی به برق و دیگر تجهیزات امکان‌پذیر نیست، تجربه کنند. ویژگی‌ها و کاربرد قابل توجه این فناوری، امکان تجربه‌ی کاملا متفاوتی از شنیدن را امکان‌پذیر ساخته است. شما  می‌توانید با ارائه‌ی نظرات و تجربیات خود ماا را در بهبود کیفیت مطالب یاری نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *