معرفی کامل و بررسی مشخصات فنی iphone13

معرفی کامل و بررسی مشخصات فنی iphone13

گوشی‌های iphone13 و iphone13 مینی در 14 سپتامبر امسال رونمایی شدند. این دو محصول که جدیدتر‌ین گوشی‌های هوشمند اپل هستند، نسبت به دیگر اعضای خانواده‌ی این مدل مقرون به صرفه‌تر بوده و تفاوت‌های دیگری نیز در آنها دیده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که این دو مدل گوشی جدید برای افرادی که نیاز به قابلیت‌های پرو دوربین‌های مدل قبل از این خانواده ندارند، گوشی کاملا ایده‌آلی است. در این مطلب به معرفی مشخصات فنی iphone13 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

مشخصات فنی iphone13

مشخصات فنی iphone13

ویژگی های ظاهری

iphone13 با صفحه‌ی 6.1 اینچی خود جایگزین گوشی iphone12 است. طراحی این گوشی جدید تقریبا مشابه با مدل‌های iphone12 است. از جمله‌ ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به لبه‌های صاف، کناره‌های آلومینیومی محافظ سرامیک شیلد اشاره کرد. تنها تفاوت آن نسبت به قبل، در افزایش جزئی در ضخامت آن است. ضخامت این گوشی هوشمند جدید برابر با 7.65 میلی‌متر است. این مدل نیز دارای پوشش محافظ گلس است که با کریستال نانو سرامیک ترکیب شده است. این ویژگی باعث شده تا مقاومت این گوشی نسبت به نفوذ آب و گرد و غبار افزایش یابد.

 

مشخصات پردازنده

در گوشی‌های جدید آیفون، از فناوری به روز شده‌ی A15 Bionic Chip استفاده شده است. این فناوری مجهز به یک پردازنده‌ی 6 هسته‌ای است که 2 هسته برای عملکرد بالا و 4 هسته برای افزایش بهره‌وری در آن به کار رفته است. از دیگر مشخصات فنی iphone13 می‌توان به پردازنده‌ی گرافیکی 4 هسته‌ای آن اشاره کرد که نسبت به مدل پرو از همین خانواده، یک هسته کمتر دارد. مغز عصبی (Neural Engine) این مدل گوشی 16 هسته‌ای است.

 

حافظه‌ی داخلی

ظرفیت حافظه‌ی داخلی این دستگاه با 128 گیگا بایت آغاز می‌شود و به 512 گیگابایت می‌رسد. در این دستگاه یک ژیروسکوپ سه محور داخلی، یک شتاب‌سنج، یک سنسور اندازه‌گیری فاصله، یک سنسور اندازه‌گیری نور محیط و یک فشار سنج داخلی وجود دارد.

 

صفحه نمایشگر

گوشی‌های جدید دارای نمایشگر Super Retina XDR هستند که دارای 28 درصد روشنایی بیشتر است. از دیگر مشخصات فنی iphone13، می‌توان به رزولوشن 2532*1170 با 460 پیکسل در هر اینچ اشاره کرد. همچنین می‌توان به قابلیت True Tone در این مدل اشاره کرد که به منظور تطیبق با نور محیط به کار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های این مدل قابلیت Haptic Touch یا لمس سه‌بعدی در این دستگاه است. با توجه به مقاومت iphone13 در مقابل آب، این دستگاه می‌تواند به مدت 3 دقیقه در آب به عمق 6 متر غوطه‌ور شود.

 

مشخصات فنی iphone13 مربوط به دوربین

مشخصات فنی iphone13 مربوط به دوربین

سیستم دوربین تشخیص چهره‌ی trueDepth در این گوشی جدید به روز رسانی شده است و درحال حاضر ناچ تشخیص چهره‌ی آن کوچکتر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند. دوربین پشتی این گوشی دارای لنز دو تایی مورب با دوربین‌های 12 مگا پیکسلی واید و اولترا واید است. دوربین واید با دریچه‌ی دیافراگم f/1.6 امکان ورود 47 درصد نور بیشتر را فراهم می‌سازد و از فناوری سنسور شیفت استفاده می‌کند. دوربین اولترا واید با دیافراگم f/2.4 باعث عملکرد مناسب در نور کم خواهد شد.

علاوه بر حالت‌های استاندارد پرتره، حالت شب، تایم لپس و دیگر قابلیت‌های عکاسی، در معرفی iphone13 می‌توان گفت که این گوشی قابلیت فیلم‌برداری سمانتیک را نیز ممکن می‌سازد. این ویژگی به طرز ماهرانه و هنرمندانه‌ای پس‌زمینه را تار کرده و جلوه‌هایی با کیفیت بسیار بالا به فیلم می‌بخشد. این فناوری با Dolby HDR و عمق زمینه کار می‌کند و می‌تواند با استفاده از برنامه‌های دوربین آیفون تنظیم شود.  iphone13 همچنین دارای این قابلیت است که ضبط ویدوئوی 4k را تا میزان 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند.

از دیگر مشخصات فنی iphone13 در دوربین آن می‌توان به فناوری Smart HDR 4 در این مدل گوشی اشاره کرد که توانایی تشخیص 4 نفر در یک عکس و بهینه‌سازی کنتراست، نور، رنگ پوست برای هر نفر را دارا است. همچنین می‌توان به قابلیت  Deep Fusion در این مدل گوشی اشاره کرد که باعث بهبود کیفیت عکاسی می‌شود.

 

حالت عکاسی

از دیگر مشخصات فنی این گوشی آیفون جدید می‌توان به Photographic Styles اشاره کرد که نوعی فیلتر ارتقا یافته است و می‌توان از آن برای ایجاد حالت‌های مختلف بر روی عکس استفاده کرد. از نکات قابل توجه این فناوری آن است که هیچ اثری بر روی طیف رنگی پوست ایجاد نمی‌کند.

 

تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره در این مدل گوشی با استفاده از دوربین 12 مگاپیکسلی جلو کار می‌کند. این فناوری قادر است حالت‌های Smart HDR 4، Deep Fusion، حالت شب، حالت سمانتیک، عکس‌های سلفی در حالت شب و موارد دیگر را پشتیبانی کند.

 

مشخصات فنی iphone13: ویژگی های مربوط به باتری

به لطف باتری‌های بزرگتری که از چیپ A15 برای بالا بردن راندمان آن بهره گرفته است، این مدل گوشی‌ها از این لحاظ به شکل قابل توجهی نسبت به گوشی‌های قدیمی‌تر ارتقا یافته‌اند. در این گوشی از باتری Li-Ion 3240 mAh استفاده شده است که باعث شده تا نگهداری شارژ آن نسبت به آیفون 12، تا میزان 2.5 ساعت افزایش یابد. بر این اساس با استفاده از این گوشی می‌توان تا 75 ساعت موسیقی و تا 19 ساعت برای پخش ویدئو استفاده کرد.

 

اسپیکرهای iphone13

از دیگر  مشخصات iphone13 می‌توان به اسپیکرهای این گوشی‌های هوشمند این اشاره کرد. در این دستگاه دو اسپیکر استریو وجود دارد. یکی از این اسپیکرها در بالای گوشی و در جایی که تاچ قرار گرفته، تعبیه شده است. اسپیکر دیگر در پایین دستگاه و در کنار پورت کابل لایتنینگ قرار دارد. این شیوه‌ی قرارگیری در بهبود کیفیت صوتی نقش قابل توجهی خواهد داشت.

 

رنگ‌بندی iphone13

در معرفی معرفی iphone13 می‌توان به رنگبندی آن در مدل جدید این محصول جدید اشاره کرد. این گوشی جدید آیفون در رنگ‌های صورتی، آبی، مشکی (Midnight)، سفید (starlight) و قرمز عرضه شده است.

 

جمع‌بندی

در این مطلب به مشخصات فنی iphone13 پرداختیم و این گوشی را به طور کامل معرفی کردیم. ویژگی‌هایی چون مشخصات ظاهری، ویژگی‌های پردازنده، رنگ‌بندی، مشخصات مربوط به دوربین‌ها و قابلیت‌های عکسبرداری و فیلمبرداری از جمله موارد مهمی هستند که هنگام انتخاب و استفاده از این گوشی مورد توجه افراد قرار خواهند گرفت که در این مطلب به بررسی این موارد پرداختیم. شما می‌توانید با ارائه‌ی نظرات و تجربیات خود، ما را در بهبود کیفیت مطالب یاری نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید مبدل Display Port

راهنمای خرید هارد اکسترنال

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *