چگونه موبایل را به فلش وصل کنیم؟

چگونه موبایل را به فلش وصل کنیم؟

گوشی‌های موبایل از پر استفاده‌ترین وسایل در دنیای امروز هستند که بیشتر از هر وسیله دیگری در دسترس افراد قرار می‌گیرند. حافظه گوشی‌ها مهم‌ترین بخش گوشی موبایل به حساب می‌آیند و یک منبع اطلاعاتی برای کاربر خود می‌باشند. حافظه گوشی محلی برای ذخیره عکس، فیلم و غیره است که متاسفانه ظرفیتی محدود دارد. در صورت پر شدن حافظه می‌توان با وصل کردن فلش به موبایل داده‌ها را به آن منتقل کرد، همچنین می‌توان داده‌هایی از فلش را به گوشی انتقال داد. با ما همراه باشید تا نحوه اتصال فلش به موبایل را با زبانی ساده به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

دلیل استفاده از فلش برای موبایل

دلیل استفاده از فلش برای موبایل

 

شاید در نگاه اول موبایل تنها یک وسیله ارتباطی باشد اما اینگونه نیست و قابلیت‌های متعددی را دارا می‌باشند که سبب استفاده بیش از حد آن در تمام جوامع شده است. حافظه گوشی کاربردی‌ترین قسمت آن می‌باشد که سازندگان برندهای مختلف گوشی‌ها را با حافظه‌های بالا تولید می‌کنند اما باز هم در بیشتر مواقع نیاز به حافظه خارجی مانند فلش برای ذخیره اطلاعات لازم است. از طریق فلش می‌توان داده‌ها را با سرعت بالا منتقل کرد و یا اینکه ساعت‌ها فیلم ذخیره شده بر روی فلش را از طریق گوشی خود مشاهده کرد.

 

حتما بخوانید: چگونه گوشی خود را به ضبط ماشین متصل کنیم؟

 

اقدامات لازم قبل از اتصال فلش به موبایل

برای اتصال فلش به موبایل باید در ابتدا مواردی را در نظر داشت تا این اتصال صورت بگیرد. موارد زیر برای انتقال داده از طریق فلش و موبایل لازم و ضروری است.

 

کابل OTG

کابل OTG یک وسیله لازم برای اتصال فلش به موبایل است که کار را بسیار راحت می‌کند، البته همه دستگاه‌های تلفن از قابلیت OTG پشتیبانی نمی‌کنند. این کابل سبب می‌شود که بدون نیاز به یک وسیله دیگر، موبایل و فلش به یکدیگر متصل شوند. گوشی موبایل به یک سر OTG و فلش به سر دیگر این کابل متصل می‌شود. برای اتصال فلش به موبایل خرید کابل OTG لازم است که در صورت نداشتن آن، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های لوازم جانبی گوشی آن را خریداری کنید.

 

نرم افزارهای شناسایی فلش و خواندن فایل های ذخیره شده بر روی آن

در زمان اتصال فلش به موبایل بهتر است که دو نرم افزار بر روی گوشی شما نصب شده باشد که این دو نرم افزار در ادامه معرفی شده اند.

  1. File Explorer: این نرم افزار فایل‌هایی را پیدا می‌کند که بر روی فلش ذخیره شده اند.
  2. Stick mount: این نرم افزار وظیفه شناسایی فلش را بر عهده دارد.

البته بدون نصب این دو برنامه نیز می‌توان فلش را به موبایل متصل کرد.

 

مراحل اتصال فلش به گوشی موبایل

مراحل اتصال فلش به گوشی موبایل

 

با داشتن کابل OTG و پشتیبانی گوشی موبایل از این قابلیت، می‌توانید مراحل زیر را برای اتصال فلش به موبایل طی کنید.

  • ابتدایی ترین کار وصل کردن فلش به کابل OTG می‌باشد.
  • پس از آن، سر دیگر کابل OTG را به گوشی موبایل خود وصل کنید.
  • با وصل کردن کابل به موبایل، نوتیفیکیشن اتصال آن ظاهر می‌شود. این نوتیفیکیش با نام USB DRIVER نشان داده می‌شود. دو گزینه در زیر نوتیفیکیشن نشان داده می شود که با لمس گزینه Explorer می‌توانید فایل‌های فلش را مشاهده نمایید.

اگر نوتیفیکیشن برای شما ظاهر نشود، به معنای این است که باید از نرم افزارهای ذکر شده در قسمت قبل استفاده کنید، البته باید گوشی شما روت شده باشد. مراحل انجام کار در صورت ظاهر نشدن نوتیفیکیشن به صورت زیر است.

  • فلش وکابل OTG را به یکدیگر وصل کنید.
  • کابل و فلش را به گوشی خود وصل نمایید.
  • برنامه Stick Mount را باز کنید و تایید را بزنید زیرا با این کار فلش شما شناسایی می شود.
  • حال یک اعلان برای شما ظاهر می‌شود که تایید شناسایی فلش را به شما اعلام می‌کند.
  • پس از این مراحل می‌توانید به file manager بروید و در قسمت sdcard و سپس USB داده‌های روی فلش خود را مشاهده نمایید. البته اگر File Manager ندارید، می‌توانید از نرم افزار file explorer استفاده نمایید که بر روی گوشی خود نصب کرده اید.
  • حال از طریق sdcard و سپس USB می‌توانید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.
  • اکنون می‌توانید تمام اطلاعات ذخیره شده مانند فیلم، آهنگ و غیره ذخیره شده در فلش را بر روی دستگاه خود مشاهده کنید و آن‌ها را بدون انتقال دادن لود کنید.
  • در پایان کار برای آن که فلش را از گوشی جدا نمایید، گزینه Eject را لمس کنید و اتصال را قطع نمایید.

 

حتما بخوانید: معرفی اپلیکیشن های بازیابی اطلاعات کارت حافظه

 

 اتصال گوشی آیفون و اندروید به کابل OTG  

گوشی‌های اندروید که به بازار عرضه می‌شوند، معمولا از قابلیت OTG برخوردار هستند و به راحتی می‌توان از طریق آن فلش و کارت‌های حافظه را به گوشی متصل نمود. سیستم عامل IOS از این امر پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توان از طریق کابل OTG این اتصال را برقرار نمود. موبایل آیفون برای اتصال فلش از پورتی به نام Lightning استفاده می‌کند. با خرید یو اس بی‌هایی با چنین قابلیتی می‌توان به راحتی اطلاعات و داده‌ها را بین گوشی و فلش انتقال داد.

 

جمع بندی

اتصال فلش به موبایل به راحتی امکان‌پذیر است که در گوشی‌های اندرویدی این امر از طریق کابل‌های OTG انجام می‌شود. مراحل کار بسیار ساده است که در این مقاله به طور کامل مراحل نحوه اتصال فلش به موبایل ذکر شد. البته باید گفت گوشی‌های آیفون نیاز به پورت Lightning دارند و از طریق کابل OTG نمی‌توان فلش و گوشی را به یکدیگر متصل کرد.

این اطلاعات در تمام گوشی‌های اندرویدی صدق می‌کند که امیدواریم برای شما عزیزان قابل استفاده باشد.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *