راهنمای خرید هدیه برای خوره های تکنولوژی

راهنمای خرید هدیه برای خوره های تکنولوژی

امروزه گسترش فناوری و تکنولوژی به قدری زیاد شده است که به قرن بیست و یکم لقب عصر ارتباطات داده‌اند. با توجه به این موضوع، شمار خوره‌های تکنولوژی روز به روز افزایش پیدا می‌کند و به طور معمول هر کدام از ما حداقل یک دوست یا آشنای غرق در دنیای تکنولوژی داریم. خرید هدیه برای این افراد، نسبت به سایر اطرافیانمان سخت‌تر خواهد بود. چرا که می‌دانیم با خرید لباس، عطر و سایر وسایل این سبکی نمی‌توانیم آن‌ها را خوشحال کنیم. برای همین باید به دنیای تکنولوژی رو بیاوریم و برای آن‌ها یک هدیه مناسب تهیه کنیم. در ادامه‌ی این مطلب به ارائه نکاتی درباره خرید هدیه برای خوره های تکنولوژی خواهیم پرداخت تا با مطالعه آن، بتوانید جهت خرید هدیه برای عزیزانتان ایده بگیرید.

 

گیک چه کسی است؟

قبل از آن‌که وارد بحث اصلی شویم، بهتر است گیک را به طور مختصر تعریف کنیم. گیک یا Geek به کسی گفته می‌شود که شیفته و درگیر یک موضوع خاص باشد. این افراد به عنوان طرفدار یک حوزه، بیشتر زمان خود را صرف آن می‌کند. اما در اصطلاح گیک به خوره‌ های تکنولوژی گفته می‌شود. هر چند که افراد گیک می‌توانند عاشق هر حوزه دیگری باشند. برای مثال گیک هنر، گیک ورزش، گیک مد، گیک غذا، گیک سینما، گیک علم، گیک کتاب و…

خرید هدیه برای گیک‌های تکنولوژی برای افرادی که از آن سر در نمی‌آورند کار بسیار سختی است برای همین این افراد نیاز به یک راهنمای خرید هدیه برای خوره های تکنولوژی دارند تا بتوانند با ایده گرفتن، یک هدیه مناسب برای گیک‌ها تهیه نمایید. در ادامه‌ی مطلب به ارائه چند هدیه با ارزش برای خوره‌های تکنولوژی خواهیم پرداخت.

 

ساعت هوشمند به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی

ساعت هوشمند به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی

 

ساعت‌ هوشمند انواعی از ابزار تکنولوژی است که امروزه بازارش حسابی داغ شده است. ساعت‌های هوشمند هنوز توانایی برطرف کردن نیاز‌های مردم عصر معاصر را ندارند، با این اوصاف در میان مردم بسیار محبوب واقع شده‌اند. خرید یک ساعت هوشمند به عنوان هدیه برای خوره‌ های تکنولوژی می‌تواند یک انتخاب مناسب و شگفت انگیز باشد.

امروزه طیف عظیمی از این ساعت‌ها توسط برند‌های مختلف طراحی و تولید می‌گردد که بسته به مدل و برند از امکانات متفاوتی برخوردار هستند. برای مثال امکاناتی جهت حفظ سلامتی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب، اکسیژن خون، فشار و… ارائه می‌دهند. از طرفی به شما امکان مدیریت تلفن‌همراه مانند چک کردن ایمیل، اس ام اس‌ها، پیام‌های شبکه‌های اجتماعی و… را می‌دهند. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توانید تعداد قدم‌هایی که راه رفته‌اید و مسافتی را بررسی و کنترل کنید که طی کرده‌اید.

یکی از مشکلات جدی ساعت‌های هوشمند، مشکل شارژ آن‌ها است. شرکت‌ها و برند‌های سازنده ساعت هوشمند‌ همواره تلاش می‌کنند تا ساعت‌های خود را در این موضوع ارتقا بدهند اما هنوز به سطح قابل قبولی نرسیده‌اند.

اپل واچ، همان طور که از نامش پیداست، ساعت تولیدی برند اپل بوده و محبوب‌ترین نوع ساعت هوشمند به شمار می‌رود. جالب است بدانید محبوبیت اپل واچ به قدری بالاست که فروش سالیانه آن از تمام فروش صنایع ساعت سازی سوئیس فراتر می‌رود. اگر گیک تکنولوژی مد نظرتان از محصولات اپل استفاده می‌کند و برای سلامتی و ساعت‌های ورزشی‌اش اهمیت ویژه‌ای قائل است؛ یکی از بهترین گزینه‌های شما اپل واچ است و می‌توانید آن را به عنوان هدیه برای خوره‌ های تکنولوژی در نظر بگیرید.

برند دیگری که در تولید ساعت‌های هوشمند بسیار موفق عمل کرده است، شرکت سامسونگ است. این ساعت‌های تولید شده در برند سامسونگ برای افرادی که از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنند بسیار خوب و کاربردی هستند. ساعت‌های سامسونگ توانایی هماهنگی با انواع گوشی‌های اندروید را دارند و از طرفی دارای تمامی امکانات اپل واچ هستند.

 

حتما بخوانید: انواع هولدر موبایل برای ماشین عرضه شده در آرنیک موبایل

 

مچ بند هوشمند

اگر قصد خرید هدیه برای خوره های تکنولوژی را دارید، مچ بند هوشمند یکی از بهترین گزینه‌های شما است. البته به شرطی که شخص مورد نظرتان ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند نداشته باشد. مچ بند‌های هوشمند در مقایسه با ساعت‌های هوشمند بسیار ارزان‌تر هستند، در نتیجه هدیه‌های مناسب‌تری به شمار می‌روند. از آن گذشته انواع مدل‌های مچ بند هوشمند برای گوشی‌های اندرویدی و اپل مناسب هستند. با خرید یک مچ بند هوشمند می‌توانید از امکانات بی نظیری مانند کنترل سلامتی و دریافت اعلان‌های گوشی بهره‌مند شوید.

 

پاور بانک به عنوان هدیه برای خوره‌ های تکنولوژی

اگر نمی خواهید برای خرید هدیه بیش از حد هزینه کنید، پاور بانک می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. چرا که پاور بانک هم یک هدیه چشم گیر است و هم بسیار کاربردی. این وسیله به قدری کاربردی است که فرد مورد نظرتان حتی اگر پاوربانک‌ هم داشته باشد، باز هم از داشتن یک پاور بانک دیگر استقبال خواهد کرد.

اگر از برند و مدل پاور بانک صرف نظر کنیم، مهم‌ترین عامل در خرید یک پاور بانک، ظرفیت باتری آن است. توصیه می‌شود پاور بانکی با ظرفیت باتری بالا تهیه کنید تا فرد مورد نظرتان برای مدت زیادی بتواند از سیستم شارژ سیار استفاده کند. اگر چه خرید پاور بانک به بودجه شما بر می‌گردد اما توصیه می‌شود پاور بانک‌هایی با ظرفیت باتری بالای ده هزار میلی آمپر تهیه کنید که مدت زیادی فرد مورد نظر را از شارژ دیواری بی‌نیاز کند.

 

شارژر بی ‌سیم

شارژ‌ بی‌ سیم یک وسیله لوکس به عنوان هدیه برای خوره‌ های تکنولوژی به شمار می‌رود. قبل از اقدام به خرید بهتر است مطمئن شوید که تلفن شخص مد نظرتان از شارژ بی‌ سیم پشتیبانی می‌کند یا خیر. شارژی بی سیم یکی از محبوب‌ترین وسیله‌هایی است که افراد گیک تکنولوژی به آن علاقه دارند. حتی افراد معمولی‌ای که از تکنولوژی سر در نمی‌آورند نیز؛ بعد از آشنایی با کاربرد شارژر‌ بی‌سیم نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند.

اگر قصد دارید انواع ارزان آن را تهیه کنید بهتر است از برند شیائومی یا بلکین خرید کنید. چرا که علاوه بر قیمت مناسب، از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده و بسیار محبوب هستند. مگ سیف برند اپل نیز برای افرادی که از تلفن همراه آیفون استفاده می‌کنند بسیار مناسب خواهد بود. اما دقت کنید که نمونه اصلی آن را تهیه کنید چرا که کپی‌های موجود در بازار بسیار بی کیفیت هستند.

 

حتما بخوانید: شارژ سریع چیست؟

 

هارد اکسترنال به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی

هارد اکسترنال یکی از وسایلی است که هر فردی با هر سبک و سلیقه‌ای از آن استقبال می کند. بسیاری از گیک‌های تکنولوژی به آرشیو کردن سریال و فیلم و موسیقی علاقه دارند. در نتیجه هارد به عنوان یک فضای عظیم جهت آرشیو کردن اطلاعات بسیار مهم و کاربردی است. اگر قصد دارید تا از هارد اکسترنال به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی استفاده کنید، می‌توانید انواع گوناگون آن را با برند‌های متفاوت و با ظرفیت‌های متغییر، بسته به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌‌اید خریداری نمایید. توجه کنید که هارد اکسترنال یک هدیه گران قیمت به شمار می‌رود و ظرفیت یک ترا بایتی آن حدود یک میلیون تومان قیمت دارد.

 

فلش مموری

در تصور عموم، فلش مموری یک هدیه ارزان قیمت و بی ارزش است. اما توجه کنید که خوره‌های تکنولوژی از ارزش قیمت فلش مموری‌ها به خوبی آگاه هستند. هر چند نمونه‌های کم سرعت و کم حجم فلش مموری ارزان است اما اگر یک نمونه با ظرفیت و سرعت بالای آن را به عنوان هدیه انتخاب کنید؛ مطمئن باشید حتی از هارد اکسترنال هم بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

فلش مموری‌ها می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات دیجیتالی را در فضای کم جای دهند و به علت قابل حمل بودنشان بسیار مورد استقبال گیک‌های تکنولوژی قرار می‌گیرند. انواع زیادی از فلش مموری‌ها در بازار وجود دارد که می‌توانید بسته به بودجه‌ای که در نظر دارید؛ مدل‌های متفاوتی با حجم‌های مختلف را انتخاب کنید. مدل‌های صد و بیت و هشت گیگا بایتی فلش مموری‌ها می‌توانند انواع مناسبی باشند.

 

اندروید باکس به عنوان هدیه برای خوره‌ های تکنولوژی

در سال‌های اخیر به علت شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از خوره‌های تکنولوژی دیگر نمی‌توانند از تفریحاتی مانند رفتن به سینما استفاده کنند. برای همین بهتر است برای آن‌ها یک اندروید باکس تهیه کنید که بسیار کاربردی و مناسب است. اندروید باکس می‌تواند یک تجربه بی نظیر در تماشای فیلم و سریال را رقم بزند. اندروید باکس‌های گوناگون با پشتیبانی از اغلب فرمت‌های صوتی، یک هدیه برای خوره های تکنولوژی به شمار می‌روند. با خرید یک اندروید باکس برای گیک های تکنولوژی، علاوه بر فیلم و سریال، تجربه‌ی یک بازی هیجان انگیز را هم برای فرد مورد نظرتان رقم بزنید. انواع و اقسام اندروید باکس‌ها با قیمت‌های گوناگون در بازار موجود است که می‌توانید بسته به بودجه مورد نظرتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

ماوس بی‌سیم

یک هدیه مناسب برای خوره‌های تکنولوژی ماوس بی‌سیم است. چرا که این افراد بیشتر وقت خود را مشغول کار با انواع سیستم‌های کامپیوتری‌ هستند و حتی از این طریق کسب در آمد می‌کنند. ماوس یکی از مهم‌ترین ابزار مورد نیاز این افراد است. البته خرید یک ماوس مناسب با طراحی بهینه به طوری که به دست آسیب نرساند بسیار مهم است. چرا که استفاده از ماوس نامناسب در دراز مدت موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری برای مچ و انگشتان دست کاربر می‌گردد.

ماوس‌های متفاوت و مقرون به صرفه‌ای وجود دارد که می‌توانید آن ها را به عنوان هدیه برای گیک‌های تکنولوژی تهیه کنید. همچنین ماوس‌های بی‌سیم و باکیفیت امکاناتی را برای شما فراهم می‌کنند که با استفاده از آن کار با سیستم بسیار ساده‌تر و راحت‌تر می‌‌شود. از آن‌جا که ماوس‌ها قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند، می‌توانید بهترین‌های آن را با قیمت‌های مناسب برای هدیه دادن انتخاب کنید.

 

ماوس های مخصوص بازی

ماوس های مخصوص بازی

 

ماوس‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم‌های گیمینگ‌ها است و افرادی که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارند، معمولا روی ماوس خود بسیار حساس هستند. ماوس‌های مخصوص گیم برند‌های ریزر، رپو و لاجیک مدل‌هایی است که در کشور ما یافت می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اگر قصد دارید ماوسی با ظاهر خاص یا ال ای دی‌های رنگی تهیه کنید، می‌توانید از VT200 استفاده کنید. اگر قصد دارید بهترین ماوس موجود در بازار را هدیه بدهید، می‌توانید از G402 لاجیتک استفاده کنید که هم ارگونومی عالی‌ای دارد و هم بسیار مناسب و با کیفیت است.

 

حتما بخوانید: بهترین گوشی‌ های گیمینگ و مخصوص بازی 2021

 

کیبورد به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی

بسیاری از افرادی که از لپتاپ‌ها استفاده می‌کنند؛ علاقه دارند تا یک کیبورد مجزا از لپتاپ داشته باشند، چرا که در صورت بروز مشکلاتی هر چند جزئی در کیبورد لپتاپ، باید هزینه بالایی صرفه تعمیر آن شود. در نتیجه افراد ترجیح می‌دهند با تهیه یک کیبورد جداگانه، هزینه‌های تعمیرات لپ تاپ خود را کاهش بدهند. اگر قصد خرید هدیه برای خوره های تکنولوژی لپتاپ دوست را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم سراغ لوازم جانبی مانند ماوس و کیبورد بروید.

کیبورد باید بسته به میزان کاربری شخص مد نظر انتخاب شود. برای مثال نویسندگان و برنامه نویسان افرادی هستند که خیلی از کیبوردشان استفاده می‌کنند برای همین بهتر است از کیبورد و ماوس‌های قوی مانند ست مایکروسافت استفاده کنند. کلید‌های این کیبورد استاندارد و بسیار نرم است که تایپ کردن را تا حد زیادی آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند. اگر فرد مد نظرتان از کامپیوتر برای گیم استفاده می‌کند بهتر است ست‌های ایسوس Cerberus و یا کولرمستر Devastator 3 Plus را به عنوان هدیه برایشان خریداری کنید.

اگر قیمت کیبورد و ماوس برایتان یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها به حساب می‌آید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از کیبورد‌های برند رپو استفاده کنید. این برند علاوه بر داشتن تنوع بالا در محصولات خود، امکانات خوبی در ایران ارائه می‌دهد و از طرفی هم قیمت مقرون به صرفه‌ای هم دارد. به همین علت بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید سال‌های زیادی از آن استفاده کنید. این کیبورد‌ها ظاهر زیبا و شکیلی نیز دارند که باعث می‌شود هنگام استفاده از آن‌ها لذت ببرید.

 

کیف و کوله لپ تاپ

کیف یا کوله لپ تاپ یکی از لوازم جانبی‌ به حساب می‌آید که گیک‌ های تکنولوژی به استفاده از آن‌ها علاقه دارند. خرید یک کوله و یا کیف مخصوص حمل لپتاپ، تلفن همراه، تبلت و… می‌توانید یک انتخاب مناسب به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی باشد. شرکت STM یکی از برند‌هایی است که کیف‌های باکیفیت و ویژه‌ای را تولید و عرضه بازار می‌کند. بسته به سایز وسایل فرد مورد نظرتان می‌توانید انواع کیف‌های مناسب را برایش خریداری نمایید. شرکت STM انواع کیف‌ها را در طرح و رنگ‌های متفاوت ارائه می‌کند که می‌توانید نمونه‌های هم‌خوان با سلیقه فرد مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

تلبت و کتاب‌خوان

تبلت‌ها هدیه‌های شگفت انگیزی برای افراد علاقه‌مند به کتاب خوانی دیجیتالی هستند. اگر مطمئنید که فرد مورد نظرتان تبلتش قدیمی است یا اصلا تبلت ندارد، می‌توانید یک تبلت خوب برای او تهیه نمایید. مجبور نیستید هنگام خرید تبلت سراغ نمونه‌های گران قیمت آن بروید، می‌توانید از مدل‌های مقرون به صرفه‌تر مانند گلکسی تب سامسونگ به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی استفاده کنید.

به طور کلی استفاده از تبلت‌های سامسونگ در سایز‌های هشت تا ده اینچی انتخاب‌های مناسبی به شمار می‌روند. اگر سیستم عامل اندروید برایتان مهم است بهتر است گلکسی تب اس سیکس را انتخاب نمایید.

اگر از سلیقه فرد خوره تکنولوژی باخبر هستید و می‌دانید که به خواندن کتاب علاقه دارد، انتخاب تبلت یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. کتاب‌خوان‌ها معمولا قیمتی بیش از چهار میلیون تومان دارند برای همین جز محصولات گران قیمت به شمار می‌روند و اگر قصد دارید هزینه کمتر از این مبلغ را بپردازید بهتر است سراغ این محصولات نروید.

 

اسپیکر قابل حمل

اسپیکر‌ها هدیه‌های مناسبی برای علاقه‌مندان به موسیقی هستند که دوست دارند در هر مکان و زمانی وقت خود را با شنیدن موسیقی پر کنند. برای همین خرید یک اسپیکر بی‌سیم و قابل حمل به عنوان هدیه برای خوره های تکنولوژی یک انتخاب مناسب خواهد بود.

اسپیکر‌ها در رنج قیمت‌های متفاوت وجود دارند که می‌توانید بسته به بودجه خود انواع متفاوتی از آن‌ها را تهیه کنید. بهتر است سراغ اسپیکر‌های تقلبی یا کپی نروید چرا که این اسپیکر‌ها کیفیت ضعیفی دارند و علاوه بر خراب کردن صدای موزیک، بسیار زود از کار می‌افتند.

سری Go تولید شرکت JBL از سری محصولاتی هستند که هم کوچک‌اند و هم باکیفیت، این محصولات در برابر ضربه و عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند در نتیجه یک هدیه مناسب به شمار می‌روند. این محصولات که از نظر صدا هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند را می‌توانید در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تهیه کنید و هزینه کمی هم بابت آن بپردازید.

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید هارد اکسترنال

 

ایرفون یا هدفون تو گوشی سیمی

ایرفون یا هدفون تو گوشی سیمی

 

ایرفون‌ها یا همان هدفون‌های تو گوشی یکی از لوازم جانبی موبایل‌ها به شمار می‌روند که می‌توانید آن‌ها را هنگام استفاده از کامپیوتر‌ نیز به کار ببرید. این محصولات به علت محبوبیت بالا در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها  تولید شده و قابل سفارش هستند. ایرفون‌های سیمی محصولاتی باکیفیت و خوش ساخت در بازار ایران هستند که برای اغلب افراد مناسب هستند.

اگر قصد خرید هدفون‌های تو گوشی را به عنوان هدیه‌ای برای خوره های تکنولوژی دارید، پیشنهاد ما وان مور است. وان مور یکی از با ارزش‌ترین برند‌های تولید کننده هدفون‌های تو گوشی یا ایرفون است که می‌توانید با خیال راحت آن را تهیه کنید و با اطمینان هدیه دهید.

 

نتیجه گیری

در مطلب فوق به بررسی مفصل هدیه برای خوره های تکنولوژی پرداختیم و طی آن به مواردی از جلمه معرفی گیک های تکنولوژی، ساعت هوشمند، مچ بند هوشمند، پاور بانک، شارژر بی سیم، هارد اکسترنال، فلش مموری، اندروید باکس، ماوس بی سیم، ماوس‌های مخصوص بازی، کیبورد، کیف و کوله لپ تاپ، تبلت و کتاب خوان و اسپیکر قابل حمل پرداختیم. امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *