آشنایی با انواع گوشی برای خرید

انواع گوشی برای خرید

همه ما برای خرید گوشی دوست داریم به نسبت هزینه‌ای بهترین گوشی با قیمت مناسب و امکانات خیلی خوب را بخریم که برای آن کنار گذاشته ایم. امروزه نیازهای ما از طریق گوشی برطرف می‌شود به همین منظور بهتر است گوشی همراهی را انتخاب نمایید که پاسخگوی نیاز شما باشد. برخی افراد به دنبال گوشی‌هایی می‌باشند که دارای دوربین با کیفیتی باشد و هم بتوانند به راحتی سلفی و هم از طریق دوربین پشت، عکس یادگاری خوب و واضحی بگیرند. برخی دیگر به دنبال کارایی و نرم افزارهای ویژه‌ای در موبایل می‌باشند که بسته به نوع سلیقه خود، آن را انتخاب می‌کنند. آن قدر تنوع گوشی بالا رفته است که شما به راحتی می‌توانید هر یک را که بخواهید با توجه به نیاز و خواسته خود آن را تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع گوشی برای خرید آشنا کنیم و با توجه به هزینه‌ای که مد نظر دارید، به راحتی بتوانید بین آن‌ها یکی را به دلخواه خریداری نمایید.

 

عوامل اصلی برای انتخاب گوشی

انواع گوشی برای خرید

 

  1. سیستم عامل گوشی:گوشی‌هایی که امروزه در بازار تولید می‌شوند دارای سه نوع سیستم عامل اصلی می‌باشند:
  • سیستم عامل اندروید (android)
  • سیستم عامل آی او اس (IOS)
  • سیستم عامل ویندوزفون

در میان این سه دسته از سیستم عامل آخرین نمونه یعنی ویندوزفون ضعیف‌تر می‌باشد. این سیستم عامل بیشتر بر روی گوشی‌های نوکیا بود که بعد از ورشکستگی، این نوع سیستم عامل به مایکروسافت واگذار شد. پس از آن سیستم عامل اندروید جایگزین شد که این سیستم عامل بسیار پرکاربرد‌تر است و برای همه پیشنهاد می‌شود. سیستم عامل آی او اس، نوع دیگری می‌باشد که در شرکت اپل تولید شده است و به نسبت کارایی سخت‌تر از اندروید می‌باشد.

  1. به روز بودن گوشی: گوشی‌های هوشمند به روز، این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید انواع اپلیکیشن را روی آن نصب کنید، همچنین از امنیت بالاتری برخوردار است.
  2. تعیین بودجه و قیمت مناسب: زمانی که شما ۶ میلیون تومان را برای خرید یک گوشی کنار گذاشته اید، هرگز نمی‌توانید سیستم عامل آی او اس را که بر روی گوشی‌های اپل خریداری نمایید. سیستم عامل‌های اندروید تنوع بالاتری دارند و شما می‌توانید از بین آن‌ها گوشی با این قیمت را تهیه کنید.
  3. ابعاد صفحه نمایش: برخی از کاربران تمایلی به خرید گوشی با صفحه‌های بزرگ را ندارند. برخی دیگر سعی می‌کنند گوشی‌هایی را تهیه کنند که بیشتر به تبلت شباهت دارند تا به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.
  4. توجه به قدرت سخت افزار: برای خرید هر گوشی مشخصات فنی آن را توجه کنید. مثلا CPU‌ها بسیار مهم اند. مگاپیکسل دوربین و ظرفیت باتری و… را برای خرید گوشی در نظر بگیرید.
  5. بررسی LTE گوشی: شما برای خرید بهترین گوشی با قیمت مناسب باید به نقطه اتصال گوشی مانند هندزفری دقت نمایید. اکثر گوشی‌ها الان تا 4G را پشتیبانی می‌کنند که به نسبت گوشی‌های 3G بسیار برتر می باشند.

 

معرفی بهترین برندهای گوشی

معرفی بهترین برندهای گوشی

 

  1. اپل: یکی از بهترین انواع گوشی برای خرید شرکت اپل است که توسط استیوجابز پایه‌گذاری شده است. گوشی‌های آیفون در هر سِری تولید دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است، همچنین این مدل گوشی‌ها دارای کیفیتی بی‌نظیر می‌باشند که همین مورد در قیمت آن‌ها تاثیرگذار بوده است. بهترین انواع گوشی‌های آیفون در حال حاضر آیفون ۷ است که به نسبت قدیمی است اما به نسبت قیمت و کارایی بسیار ارزنده می‌باشد.
  2. سامسونگ: امروزه یکی از معتبرترین و پرفروش‌ترین انواع گوشی برای خرید سامسونگ است که در رده گوشی‌های اپل می‌باشند. این دو برند رقابتی تنگاتنگ باهم در تولید و فروش دارند. سیستم عامل اندروید بر روی این گوشی‌ها بر محبوبیت آن‌ها افزوده است. از انواع بهترین گوشی‌های سامسونگ عبارت‌اند از: گلکسی نوت ۱۰ پلاس، گلکسی اس ۱۰، گلکسی فولد و A۹۰.
  3. شیائومی: این برند تازه وارد توانست در مدت زمان کم‌تری خود را بالا بکشد. به طوری که امروزه در دست اغلب آشناها نظاره‌گر این برند نیز می‌باشیم. گوشی‌های Redmi و Mi توانستند جایگاه خوبی را کسب کنند. این نوع گوشی علاوه بر قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد به همان نسبت نیز دارای کیفیت و محبوبیت می‌باشد. از بهترین انواع گوشی‌های شیائومی می‌توان ردمی K۲۰، ردمی نوت ۷ پرو، ردمی نوت ۵ پرو، ردمی نوت ۸ پرو و میA۳۰ را نام برد.
  4. هوآوی: گوشی‌های هوآوی یکی دیگر از برندهایی می‌باشند که دارای قدمتی به نسبت بالا می‌باشند. انواع این گوشی دارای قیمت‌های مناسب‌تری می‌باشند و افرادی که نمی‌توانند دنبال گوشی‌های گران قیمت اپل و سامسونگ بروند، می‌توانند از این محصول به راحتی بهره‌مند شوند. اگر بخواهیم از بهترین انواع گوشی هواوی نام ببریم گوشی‌های P۳۰، P۲۰، میت ۱۰ پرو و میت ۲۰ ایکس از بهترین آن‌ها می‌باشند.
  5. ال جی: همه ما با برند ال جی آشنایی داریم. این برند قبل از تولید گوشی، در سیستم‌های برقی مثل یخچال و فریزر و تلویزیون معروف بوده است. الجی نیز از سیستم عامل اندروید بهره‌مند شده است و به خاطر بدنه نازک و کیفیت دوربین سه‌گانه‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گوشی‌هایی با سری K، سری G، فلکش و NEXUX به دلیل داشتن قابلیت‌هایی مثل فوکوس و سرعت بالا و همچنین نویز گیری جز دسته بهترین‌های این برند محسوب می‌شوند.. LG V40، LG G7 ThinQ،LG V30 Plus و LG G8s ThinQ از بهترین مدل های تولید شده این برند نیز می باشند.
  • بهترین گوشی تا 3 میلیون: نوکیا 2.4 با داشتن اندروید 10 یکی از بهترین انواع گوشی برای خرید با کیفیت بالا می‌باشد که شما با خواندن سایر مشخصات آن در اینترنت به راحتی می‌توانید آن را بشناسید.
  • بهترین گوشی تا 4 میلیون: شیائومی ردمی نوت 9 یکی از بهترین مدل های برند شیائومی است که نسبت به قیمت بسیار مقرون به صرفه است و دارای باتری 5020 میلی آمپر می باشد. دارای چهار دوربین است و رم بالا را ساپورت می‌کند.
  • بهترین گوشی تا 5 میلیون: شیائومی ردمی نوت 10 در مقایسه با شیائومی ردمی نوت 9 پیشرفت های زیادی دارد. دارای اندروید 11 است که همین می تواند نشانه پیشرفت آن باشد.
  • بهترین گوشی تا 9 میلیون: سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی 10T لایت است که دارای نمایشگرهای عالی و با کیفیت است.

 

سخن پایانی

اگر بخواهیم در مورد بهترین انواع گوشی برای خرید صحبت کنیم مدت زیادی را صرف تحلیل و بررسی تک تک برندها و مدل‌ها کنیم. همچنین مدل‌های برتر به نسبت قیمت نیز خود به تنهایی شامل یک مقاله‌ای جداگانه می‌شود. در نتیجه باید بگوییم برای خرید گوشی ابتدا معیارهای خود را در کنار بودجه مدنظر قرار دهید تا بهترین نوع آن را تهیه کنید و از خرید خود تا مدت‌ها راضی باشد. حتی برخی افراد صرفا به لوازم جانبی موبایل برند مورد نظرشان توجه دارند.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *