راهنمای خرید کابل شارژر گوشی و تبلت

راهنمای خرید کابل شارژر گوشی و تبلت

همه ما می‌دانیم که گوشی‌های ما با باتری کار می‌کنند و نیاز به شارژ دارند. هر شارژر از یک آدابتور و یک کابل شارژ تشکیل شده است که برخلاف تصور خیلی ها، کابل شارژ نقش مهمی در شارژرسانی به انواع تلفن همراه دارند. کابل شارژ جز لوازم جانبی ضروری برای هر تلفن همراه هوشمند می‌باشد. اگر به سلامت تلفن همراه و باتری تلفن همراه خود اهمیت می‌دهید پس باید کابل شارژی با کیفیت برای آن تهیه نمایید زیرا کابل شارژهای بی‌کیفیت علاوه بر سرعت پایین در شارژ کردن دارند، باتری را درست و خوب شارژ نمی‌کنند و در مدت زمان کوتاهی به باتری آسیب می‌رسانند و گاهی باعث بادکردن باتری نیز می‌شوند. در این مقاله تحت عنوان «راهنمای خرید کابل شارژر» شما را با ویژگی کابل‌های مرغوب و با کیفیت آشنا می‌کنیم تا ضمن سلامت تلفن همراه و باتری، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

 

انواع کابل شارژر

انواع کابل شارژر

 

گوشی‌های هوشمندی که امروزه در بازار می‌باشند اعم از اندرویدی و غیراندرویدی نیاز به کابل شارژهایی دارند که امروزه متنوع‌تر شده اند، رایج‌ترین انواع کابل شارژ عبارتند از:

  • کابل شارژ Micro-USB: این نوع کابل قبلا بر روی اکثر گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌شد. هنوز هم در بازار شاهد فروش این نوع کابل شارژها می‌باشیم و مخصوص گوشی های‌اند که قبل از ۲۰۱۸ تولید شدند. این کابل برای اکثر هندزفری یا هدفون ها، اسپیکرها و ساعت‌های هوشمند کاربرد دارد.
  • کابل شارژ Type-C: بعد از کابل شارژ میکرو این نوع کابل بر روی دستگاه‌ها رایج شد که از سرعت و کیفیت شارژ بالاتری برخوردار است.
  • کابل شارژ Lightning: این نوع کابل مخصوص برند اپل می‌باشد. تمامی دستگاه‌های تولید شده توسط این شرکت از این نوع کابل استفاده می‌کنند که دارای کیفیت و سرعت مناسبی است.

پیش بینی می‌شود که تمامی برندها قصد دارند از یک نوع کابل شارژ استفاده کنند. یکی از دلایل اصلی این کار این است که افرادی که دارای چند موبایل از برندهای متفاوتی اند، به سختی می‌توانند چند شارژر با خود حمل کنند پس به نظر ایده‌ای کاربردی و مفید می‌باشد. حال در قسمت بعدی به نکاتی پیرامون راهنمای خرید کابل شارژر می‌پردازیم.

 

راهنمای خرید کابل شارژر مناسب

بهترین کابل شارژ

 

برای خرید کابل شارژر گوشی و تبلت مناسب باید به شرایط زیر دقت کرد:

  • اولین موضوع حائز اهمیت این است که کابل اصل است یا تقلبی؟ از آن جایی که تولیدکنندگان کپی یا فیک بسیار در این کار مهارت دارند بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.
  • دومین چیزی که باید حتما به آن دقت نمایید نوع کابل شارژ مورد استفاده شما است. مطمئنا شما نمی‌توانید از کابل میکرو برای تایپ سی استفاده کنید، پس در زمان خرید به این نکته توجه کنید.
  • سومین مورد برای خرید کابل شارژر طول سیم است. از ۳۰ سانتی گرفته تا ۲ متری کابل شارژ داریم اما اگر خیلی کوتاه باشند استفاده از آن‌ها در زمانی دشوار است که پریز برق دور است و اگر خیلی هم بلند باشد دیرتر شارژ می‌کند پس بهترین سایز کابل ۱ متری است.
  • اگر جز دسته افرادی می‌باشید که حین شارژ کردن با گوشی کار می‌کنید، کابل شارژهایی که دارای زاویه ۹۰ درجه می‌باشند بهترین گزینه برای شما می‌باشند زیرا با این کار هیچ فشاری در اثر خم شدن به سیم وارد نمی‌شود و منجر به پاره شدن آن‌ها نمی‌شود.
  • اگر طرفدار شارژ سریع می‌باشید و گوشی شما این ویژگی را دارد، بهتر است از کابل شارژهایی استفاده نمایید که از فست شارژ پشتیبانی می‌کنند.
  • برای خرید کابل، مواد سیم سازنده بسیار مهم است و همچنین جنس رویه که مقاوم باشد. با این کار خیلی دیرتر پاره می‌شود و جنس داخلی کمک می‌کند تا کیفیت و سرعت شارژ بالا رود.

 

امکانات اضافی کابل شارژها

برخی از کابل شارژها چندکاره اند، به این صورت که دارای قابلیت چند سر میکرو، تایپ سی و لایتینگ است. در این صورت می‌توانند به صورت همزمان چند تلفن همراه را شارژ کرد و نیاز نیست برای هریک کابلی جداگانه خریداری شود. جالب است که برخی کابل شارژ‌ها قابلیت تنظیم طول دارند. در صورتی که می‌خواهید آن را در کیف بگذارید می‌توانید طول آن را کوتاه کنید تا به راحتی در کیف جا شود و دیگر دست و پا گیر شما نشود. برخی از آن‌ها دارای LED نمایشگر می‌باشند که نشان می‌دهند اتصال با موفقیت برقرار شده است و برخی دیگر دارای چیپ هستند و در صورتی که جریان به خوبی عبور نمی‌کرد و با نوساناتی رو به رو شده بود، به عنوان محافظی برای باتری عمل می‌کنند.

 

سخن آخر

همیشه اطلاعات ضروری می‌تواند به ما کمک کند تا به درستی خرید کنیم. راهنمای خرید کابل شارژر گوشی و تبلت نیز جزو همین دسته اطلاعات است. با توجه به نیاز گوشی از نظر شکل پورت خروجی، جریان، ولتاژ و سریع بودن و با کیفیت بودن حتما وسواس به خرج دهید تا خرید ایده آلی داشته باشد. برای انتخاب کابل ویژگی‌های اساسی و اصلی را اعم از طول، جنس مواد داخلی و رویه بیرونی، سرعت شارژ، سری کابل از نظر پورت خروجی و ورودی در نظر بگیرید. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

همکاران عزیز برای خرید عمده لوازم جانبی دیجیتال و ارسال به سراسر کشور همین امروز با ما در تماس باشند.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *