کابل شارژر مغناطیسی چه تفاوتی با کابل شارژر معمولی دارد؟

خرید کابل شارژر مغناطیسی

امروزه انواع کابل شارژر با برندها و مارک‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. تشخیص کابل شارژر اصلی از تقلبی یکی از مهم‌ترین نکاتی است هنگام خرید باید به آن توجه کنید. خرید کابل شارژر تقلبی به باتری گوشی شما آسیب می‌رساند و در نهایت شما مجبور به تعویض باتری خواهید شد. در واقع شارژر مهمترین وسیله جانبی برای گوشی‌های هوشمند است زیرا اگر باتری گوشی به طور مرتب خاموش شود، تلفن همراه شما به همان اندازه نیز بی فایده و بی مصرف خواهد بود. اگر به دنبال یک محصول با کیفیت و استاندارد هستید که از دوام بالایی برخوردار باشد و در ضمن بتوان به راحتی از آن استفاده کرد، بهتر است به جای کابل شارژر معمولی از کابل شارژر مغناطیسی استفاده کنید. در ادامه مقاله به ویژگی‌های این نوع کابل‌ها بیشتر پرداخته شده تا شما با تفاوت عمده آنها با کابل شارژر معمولی بیشتر آشنا شوید و بتوانید انتخاب درستی هنگام خرید کابل شارژر داشته باشید.

 

بررسی ویژگی ها کابل شارژر مغناطیسی و تفاوت آن با کابل شارژر معمولی

کابل شارژر مغناطیسی

 

اگرچه انواع مختلفی از شارژرها وجود دارند اما خرید یک شارژر قوی و بادوام از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع یک شارژر بد نه تنها موجب کاهش طول عمر باتری شما می‌شود بلکه هزینه‌های زیادی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. هیچ کس دوست ندارد پول خود را بیهوده هدر دهد، خصوصا وقتی دلیل هدر رفت هزینه، خرید مکرر شارژر باشد. برای جلوگیری از این نوع پیشامدها نیاز به تهیه یک کابل شارژر خوب است. شما می‌توانید یک کابل شارژ معمولی تهیه نمایید. اما ممکن است پس از مدتی مجبور به تعویض و خرید کابل جدید شوید. این موضوع می‌تواند به دلیل تقلبی بودن، کیفیت پایین، کارایی کم یا استاندارد نبودن محصول رخ دهد.

کابل شارژر مغناطیسی نیاز همه کاربرانی است که دارای گوشی‌های هوشمند هستند. با مطالعه ویژگی‌های این نوع کابل در مقایسه با کابل شارژر معمولی  می‌توانید با اطمینان یک کابل با کیفیت خریداری کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. در زیر به برخی از ویژگی‌های کابل شارژر مغناطیسی و تفاوت آن با کابل شارژر معمولی اشاره شده است:

  • دوام و طول عمر بالا: شاید بتوان اصلی‌ترین ویژگی کابل شارژر مغناطیسی در مقایسه با کابل شارژر معمولی را جنس درجه یک و مواد با کیفیت به کار رفته در آن دانست که باعث می‌شود، این کابل برای مدت طولانی بدون شکستگی و خرابی کار کند و شما را از خرید مکرر کابل شارژر بی نیاز کند. این کابل دارای استاندارد نظامی است به این معنی که از مواد بسیار محکم و با کیفیت ساخته شده است که در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما نیز می‎شود.
  • شارژ سریع: اگر دوست دارید در مدت زمان کوتاهی دستگاه خود را به طور کامل شارژ کنید، کابل شارژر مغناطیسی برای شما یکی از لوازم جانبی ضروری محسوب می‌شود. یک کابل شارژر استاندارد دارای USB نوع C است و دارای دو بخش اضافی (Micro USB و Lightning) است که امروزه می‌توانند در چندین دستگاه به خوبی و با سرعت اجرا شوند.
  • قابل استفاده در دستگاه‌های مختلف: کابل شارژر مغناطیسی این امکان را به شما می‌دهد که فقط از یک کابل برای شارژ تمام دستگاه‌های خود اعم از آیفون و اندروید استفاده کنید. دیگر لازم نیست نگران حمل شارژرهای مختلف باشید.
  • انعطاف پذیری و سهولت استفاده: هیچ کابل شارژی به اندازه این نوع کابل انعطاف پذیر نیست. استفاده از آن آسان و بسیار انعطاف پذیر است. شما مجبور نیستید در تاریکی به دنبال پیدا کردن سوکت برای وارد کردن کابل باشید. این کابل‌ها مگنت هستند. به این معنی که قابلیت آهنربایی قوی دارند و به سرعت به تلفن همراه وصل می‌شوند.
  • محافظت از تلفن همراه: به طور حتم محافظت از درگاه شارژ به عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های تلفن همراه همیشه مورد توجه کاربران بوده است. یک درگاه شارژ معیوب با چالش‌های زیادی روبرو است که در نهایت منجر به تعویض باتری یا تلفن شما خواهد شد. با این حال، با استفاده از کابل شارژر مغناطیسی دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید. این شارژرها دارای کانکتورهای مغناطیسی بسیار کوچکی هستند که به خوبی از این قسمت حساس گوشی شما محافظت می‌کنند.
  • انتقال داده بین تلفن و لپ تاپ: این نوع کابل نه تنها دستگاه‌های شما را شارژ می‌کند بلکه به شما این امکان را می‌دهد، داده‌ها را بین لپ تاپ و تلفن هوشمند خود به اشتراک بگذارید.
  • هماهنگ شدن با انواع قاب و کاورها: از دیگر ویژگی‌ها و مزایای استفاده از کابل شارژر مغناطیسی می‌توان به قابلیت هماهنگی آن با انواع قاب و کاور گوشی اشاره کرد.

 

حتما بخوانید: شارژ سریع چیست؟

 

نکات مهم هنگام خرید کابل شارژر مغناطیسی

نکات مهم هنگام خرید کابل شارژر مغناطیسی

 

همانطور که گفته شد نحوه اتصال این کابل به گوشی از طریق اتصال آن به پورت شارژ گوشی است و در واقع این یکی از تفاوت‌های مهم آن با کابل شارژ معمولی نیز هست. در واقع یک کانکتور کابل شارژ باید همیشه درون سوکت شارژ تلفن همراه شما وجود داشته باشد تا سرکابل که قابلیت آهن ربایی دارد با یک حرکت ساده به گوشی وصل شود. این کانکتور علاوه بر شارژ سریعتر مانع ورود گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها به درون گوشی نیز می‌شود. نوع و جنس کانکتور که به پورت شارژ گوشی متصل می‌شوند، نیز بسیار مهم است؛ زیرا اگر از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار نباشند به راحتی می‌توانند از گوشی جدا شوند. بنابراین هنگام خرید کابل شارژر مغناطیسی کیفیت و اندازه کانکتور بسیار دقت کنید.

نکته مهم دیگر که هنگام خرید این نوع کابل‌ها باید به آن توجه کرد، قاب و کاور گوشی‌تان است، زیرا اگر قاب گوشی استاندارد لازم را نداشته باشد مجبور خواهید شد، هنگام شارژ کردن مرتب قاب گوشی را از آن جدا کنید و به طور حتم شما نمی‌خواهید هر بار این کار کسل کننده را انجام دهید تا مبادا کابل از گوشی جدا شود.

 

کلام پایانی

کابل شارژر مغناطیسی در مقایسه با کابل شارژ معمولی بهترین گزینه برای مراقبت از گوشی همراه شما است. با استفاده از این کابل شما می‌توانید از دوام، سهولت استفاده، شارژ سریع یک کابل خوب بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید از تلفن همراه خود به بهترین شکل محافظت و مراقبت نمایید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *