کابل شارژ مگنتی چیست؟

شارژر مغناطیسی موبایل

در این مقاله قصد داریم تا بدانیم کابل شارژ مگنتی چیست و چه مشخصاتی دارد. به علاوه بررسی می‌کنیم که استفاده از این وسیله مفید چه مزایایی برای ما خواهد داشت؟ ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که تلفن‌های همراه به مهم‌ترین و پرکاربردترین وسیله در زندگی هر انسانی تبدیل شده است. ما ساعات زیادی را در حال کار کردن با این وسیله می‌گذرانیم.

ما با گوشی اخبار و اطلاعات کسب می‌کنیم، سرگرم می‌شویم و حتی بسیاری از ما حتی از گوشی تلفن همراه برای درآمدزایی نیز استفاده می‌کنیم. گوشی‌های هوشمند امروزی به دلیل صفحه نمایش بزرگ و دیگر امکانات، به شارژ شدن مرتب نیاز پیدا می‌کنند. شارژر مهمترین وسیله جانبی برای گوشی‌های هوشمند است. در صورت خالی شدن باتری، تلفن همراه به یک وسیله بی استفاده تبدیل می‌شود.

انواع مختلفی از شارژرها در بازار وجود دارد. تهیه یک شارژر قوی و بادوام بسیار مهم است چون شارژر نامناسب می‌تواند عمر باتری گوشی شما را کم کند و به خود کاردکرد گوشی نیز صدمه وارد کند. سیم شارژر وسیله‌ای است که به دلیل استفاده زیاد و مکرر بسیار زودتر از دیگر وسایل جانبی گوشی، خراب می‌شود.

 

کابل شارژ مگنتی چیست؟

کابل شارژ مگنتی چیست

انواع گوناگونی از کابل شارژ موبایل در بازار وجود دارد. کابل شارژ مگنتی و یا مغناطیسی یکی از این انواع کابل شارژها است که استفاده از آن می‌تواند برای هر کسی مزایای زیادی داشته باشد. این کابل شارژها در نحوه اتصال با گوشی متفاوت با دیگر کابل شارژها هستند. در شارژرهای معمولی شما یک سر کابل شارژ را با یک پورت USB به شارژر و سر دیگر آن را به گوشی متصل می‌کنید.

اما در شارژرهای مگنتی یک قطعه کوچک به نام کانکتور به درگاه گوشی متصل شده و در آنجا باقی می‌ماند و نیازی به در آوردن آن نخواهد بود. برای شارژ کردن گوشی در مواقع ضروری شما کافی است گوشی را به سیم شارژر مگنتی نزدیک کنید تا به آسانی و به سرعت به هم متصل شده و گوشی را شارژ کند.

 

تفاوت بین کابل شارژهای معمولی و کابل شارژ مگنتی چیست؟

از نظر عملکردی، کابل‌های شارژ مغناطیسی و کابل‌های معمولی یک هدف واحد دارند: شارژ تلفن همراه. با این حال، در طراحی، کابل شارژ مغناطیسی با افزودن قطعه آهن ربا، بسیار کاراتر و جذاب‌تر از کابل شارژهای معمولی هستند. این کابل‌های نوآورانه، در واقع شامل دو قسمت می‌شود، سر شارژر یا کانکتور و کابل. آهن ربا چیزی است که این دو را به هم متصل می‌کند و باعث می‌شود سر جدا شونده به تلفن شما متصل شده و متصل بماند.

 

مزایای استفاده از کابل شارژ مگنتی چیست؟

گرچه ممکن است این طور به نظر برسد که فناوری کابل شارژهای مگنتی برای تنبل‌ها ساخته شده است  اما این نوع از شارژرها در واقع از تلفن و سیم شارژرها در دراز مدت محافظت می‌کند و مزایای زیادی دارد. با گذاشتن سر مغناطیسی به درگاه شارژ ​​تلفن، پین های شارژ داخلی گوشی شما را در برابر خم شدن، کثیف شدن، ورود گرد و غبار و اجسام خارجی یا خیس شدن محافظت می‌شود.

اگر از متخصصان بپرسید که بزرگ‌ترین مزیت کابل شارژ مگنتی چیست؛ جواب دوام بیشتر خواهد بود. این امکان استفاده ایمن‌تر از تلفن شما را هنگام شارژ فراهم کرده و از آسیب ناشی از کشش تصادفی سیم شارژر در هنگام استفاده، جلوگیری می‌کند. با استفاده از این شارژرها، پاره شدن سیم شارژر در قسمتی که به گوشی متصل می‌شود، کمتر شده و عمر سیم شارژر بسیار بالاتر می‌رود.

 به علاوه این شارژرها، انعطاف پذیری و سهولت استفاده بالایی دارند. هیچ کابل شارژی به اندازه کابل شارژ مگنتی انعطاف پذیر نیست. استفاده از آن آسان است و شما مثلا در تاریکی شب مجبور نیستید دنبال پورت شارژ روی گوشی بگردید زیرا آهن ربای این نوع از شارژر بسیار قوی است. نکته دیگر این است که کابل شارژ مغناطیسی نه تنها دستگاه‌های تلفن همراه شما را شارژ می‌کند بلکه به شما امکان می‌دهد که داده‌ها را بین لپ تاپ و تلفن هوشمند خود به اشتراک بگذارید.

 

آیا کابل شارژ مگنتی برای تلفن های همراه بی‌خطر است؟

هنگام خرید کابل شارژ مغناطیسی، به طور حتم ایمنی یکی از مهم‌ترین عوامل است. درحالی که تصور می‌شد آهن ربا برای اکثر دستگاه های الکترونیکی مضر است، اما بیشتر مدل‌های جدید تلفن همراه، در برابر آهنرباهای کوچک، مقاومت اساسی دارند. این کابل‌ شارژهای جدیدتر، از آهنربای بسیار کوچکی استفاده می‌کنند که قابلیت مغناطیسی بسیار قوی ندارد و این امر به این معنی است که تلفن شما را خراب نمی‌کند و برای آن ضرری ندارد.

 

هنگام خرید کابل شارژ مگنتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید کابل شارژ مگنتی

اما نکات مهم در هنگام خرید کابل شارژ مگنتی عبارت است از:

  • همیشه به جنس سیم شارژر که تاثیر مستقیمی روی طول عمر آن دارد، توجه کنید. همچنین به قدرت آهنربای کابل شارژ مگنتی نیز توجه کنید زیرا اگر قدرت این آهنربا کم باشد، اتصال بین کانکتور و سیم اصلی به خوب انجام نشده و مدام در حین شارژ جدا می‌شود. این امر ممکن است به طول عمر باتری گوشی شما آسیب وارد کند.
  • اگر گوشی و بدنه شارژر اصلی امکان شارژ سریع یا فست شارژ را دارد، حتما سیم شارژ مگنتی متناسب با آن‌ها را انتخاب کنید.
  • در این مدل از سیم شارژها، کانکتور همیشه باید به پورت شارژ گوشی شما متصل باشد. برخی قاب‌های گوشی ممکن است اجازه متصل بودن به کانکتور را به شما ندهند و شما مجبور باشید برای هر بار شارژ کردن گوشی، آن را از قاب دربیاورید. پس در انتخاب قاب و کاور گوشی نیز باید مدل‌های متناسب را انتخاب کنید.
  • اگر از کارشناسان بپرسید که ایراد کابل شارژ مگنتی چیست؛ معمولا گفته می‌شود که گم شدن کانکتور متصل به گوشی مشکلی شایعی است. هنگام استفاده از کابل شارژ مگنتی باید در نگهداری از کانکتور بسیار دقت کنید. این قطعه کوچک ممکن است به راحتی گم شود.

 

سخن آخر

در این مقاله دانستیم که کابل شارژ مگنتی چیست و استفاده از آن چه مزایایی برای ما دارد. این کابل‌های شارژ، لوازم جانبی فوق العاده مفیدی هستند که نه تنها زیبا و جذاب هستند بلکه استفاده بسیار آسانی نیز دارند. این وسیله جانبی بسیار بادوام است و مشکل همیشگی خراب شدن و یا قطع شدن سیم شارژ را برای مدت طولانی محو خواهد کرد. آهن‌ربای این محصول هیچ ضرری برای گوشی تلفن همراه و یا دیگر وسایل الکترونیکی شما نداشته و کاملا بی‌خطر است.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *