راهنمای خرید شارژر فندکی

راهنمای خرید شارژر فندکی

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های امروزی همه ما شارژ بودن وسایل الکترونیکی خود مانند تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت است زیرا تقریبا تمامی کارهایمان نظیر مسیریابی، خرید و غیره را با استفاده از موبایل انجام می‌دهیم و شارژ بودن آن امری ضروری است. در این مقاله قصد داریم شما را با شارژر فندکی آشنا کنیم و نکاتی درباره خرید شارژر فندکی برایتان بیان کنیم.

 

شارژر فندکی چیست؟

شارژر فندکی چیست؟

شارژر فندکی یا به‌ اصطلاح (Car Charger) شارژری است که به پورت فندکی خودرو متصل می‌شود و با استفاده از توان الکتریکی و باتری وسیله نقلیه موبایل، تبلت و یا لپ تاب شما را شارژ می‌کند. این وسیله اندکی از فندک خودرو بزرگ‌تر است. با استفاده از این محصول دیگر دغدغه خاموش شدن تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ را نخواهید داشت پس برای هر راننده‌ای خرید شارژر فندکی توصیه می‌شود تا دیگر دغدغه خاموشی وسایل الکترونیک خود را نداشته باشد.

 

کاربردهای شارژر فندکی

شارژرهای فندکی از طریق پورت usb به دستگاه‌های مختلف نظیر تلفن همراه وصل می‌شوند. این محصول به‌خاطر اینکه توانایی شارژ با جریان حدود 4.2 آمپر را دارد می‌تواند دستگاه‌های قوی نظیر لپ تاپ را نیز شارژ کند.

برخی از این شارژرها دارای چند پورت usb هستند. به همین علت به‌راحتی می‌توانید به طور هم‌زمان چند دستگاه الکترونیکی را از طریق آن شارژ کنید. این شارژر به‌جای فندک خودرو متصل می‌شود و این محصول دارای ولتاژ خروجی 12 ولت است که آن به 5 ولت تبدیل می‌شود. البته این مقدار از ولتاژ برای شارژ لوازم الکترونیکی مانند تلفن همراه و تبلت بسیار مناسب است.

 

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال فلش به موبایل

 

راهنمای خرید شارژر فندکی

در هنگام خرید شارژر فندکی باید به نکات زیر توجه کنید پس در ادامه با ما همراه باشید:

 

اندازه شارژر فندکی

در هنگام خرید شارژر فندکی به‌اندازه و ابعاد آن دقت کنید. به‌عنوان‌مثال اگر فندک بلند باشد در هنگام رانندگی و دنده عوض‌کردن دچار مشکل می‌شوید و رانندگی برایتان سخت می‌شود. همچنین اگر این وسیله بیش از اندازه بزرگ باشد ممکن است در نصب آن دچار مشکل و دردسر شوید.

 

دارای پخش نور باشد

در برخی از مدل‌های جدید این محصول نور پخش می‌شود. در انتخاب شارژر فندکی به این نکته دقت کنید زیرا در زمان رانندگی در شب با استفاده از نوری که پخش می‌کند استفاده از آن راحت و آسان است.

 

وجود چند درگاه usb

یکی از مهم‌ترین نکات خرید شارژر فندکی داشتن چند درگاه usb است. اصولا بیشتر شارژرهای فندکی دو درگاه اتصال دارند. اما برخی از مدل‌های این محصول دارای 4 درگاه usb است که این تعداد بیشتر سبب می‌شود شما دستگاه‌های الکترونیک بیشتری بتوانید به آن متصل کنید.

به این نکته توجه کنید که این درگاه‌ها رانندگی شما را به دلیل نزدیک بودن به دنده دچار مشکل و سختی نکند. اما برخی از ماشین‌ها دارای پورت برق در قسمت عقب خودرو نیز هستند. اگر خودروی شما همچنین آپشنی دارد، خرید شارژر فندکی با چند درگاه اتصال فکر بسیار خوب و کارآمدی برای شما است.

 

شارژ سریع یا فست شارژینگ

اکثر وسایل الکترونیکی مدرن مجهز به امکان شارژ سریع هستند. شارژ سریع یا «fast Charging» نوعی تکنولوژی جدید است که امکان واردکردن ولتاژ و آمپر بیشتری به موبایل‌ها و تبلت‌ها وجود دارد. شارژرهای فست شارژینگ به گونه طراحی و ساخته شده‌اند که در هنگام شارژ سریع‌تر به باتری هیچ صدمه و لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

بعضی از شارژرهای فندکی هم مشخصات و ویژگی‌های شارژ فستینگ را دارند و توانایی این را دارند که موبایل‌های فست شارژ را زودتر شارژ کنند. در خرید شارژر فندکی می‌توانید به این نکته توجه کنید و به دنبال مدل‌های فست شارژ رفته و آن ها را خریداری کنید.

 

به‌تناسب گوشی و فندک شارژری دقت کافی داشته باشید

این نکته را به‌خاطر داشته باشید که تبلت‌ها و گوشی‌های مدرن و جدید دارای باتری‌های بزرگ‌تری هستند و به همین دلیل نیاز به انرژی بیشتری برای شارژ شدن دارند. قبل از خرید شارژر فندکی باید به مشخصات موبایل و تبلت خود نگاه کنید تا متناسب با آن شارژر فندکی مناسبی خریداری کنید.

 

توان خروجی

در زمان خرید شارژر فندکی باید به توان خروجی آن نیز دقت زیادی کنید. حتما باید بدانید که با چند آمپر و چند ولت کار می‌کند. قابل‌ذکر است، مقدار جریانی که به دستگاه‌های الکترونیک متصل به شارژر داده می‌شود در زمان شارژ کردن آن وسیله بسیار مهم و حیاتی است.

جریانی که از شارژرهای فندکی به دستگاه‌های الکترونیک مختلف داده می‌شود از 1.2 تا 4.2 آمپر متغیر است. اگر مقدار و میزان جریانی که شارژر به لوازم الکترونیک مختلف انتقال می‌دهد، کمتر از مقدار جریان عبوری بیان شده باشد، مدت‌زمان شارژ دستگاه الکترونیک موردنظر طولانی‌تر می‌شود.

 

جنس شارژر فندکی

شارژرهای فندکی دارای دو جنس پلاستیکی و فلزی هستند. مدل‌های فلزی زیباتر و شیک‌تر هستند. علاوه بر زیبایی مدل‌های فلزی دیرتر خراب می‌شوند به همین دلیل مدل‌های فلزی از مدل‌های پلاستیکی گران‌تر هستند. هم چنین برخی شارژرها دارای درپوش هستند پس در هنگام خرید شارژر فندکی برای خودرو خود به جنس آن دقت کنید و از مدل‌های دارای درپوش خریداری کنید زیرا وجود درپوش سبب دیرتر خراب‌شدن این شارژرها می‌شود.

 

قیمت شارژر فندکی

قیمت شارژر فندکی

قیمت این محصول بسیار متغیر و متنوع است. محدوده قیمت شارژر فندکی از حدود 15 هزار تومان شروع و به قیمت 2 میلیون تومان هم می‌رسد. در خرید شارژر فندکی انتخاب قیمت با خود شماست. بستگی دارد شما تا چه بودجه‌ای می‌خواهید برای این وسیله هزینه کنید که قیمت‌هایش بستگی به کاربرد و کیفیت آن دارد. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که شارژرهای ارزان‌قیمت خریداری نکنید و دور آن یک خط قرمز بزرگ بکشید زیرا این شارژرها سبب خرابی وسیله الکترونیک شما می شود. پس هیچ‌وقت کیفیت را فدای قیمت نکنید.

 

برندهای معروف این محصول

زمانی که می‌خواهید شارژر فندکی خریداری کنید حتما به کیفیت آن دقت زیادی کنید زیرا اگر شارژری با کیفیت پایین خریداری کنید به باتری دستگاه‌های متصل به آن آسیب‌های جدی و پرهزینه‌ای وارد می‌کند. توصیه می‌شود که در زمان خرید به دنبال برندهای شناخته شده‌ای نظیر فندک انکِر، فندک شیائومی، فندک پیکسی، فندک رنون، فندک راو‌پاور، فندک الدینیو، فندک ریمکس، فندک تسکو و فندک کینگ‌استار بروید.

 

حرف آخر

در این مقاله نکاتی درباره خرید شارژر فندکی برایتان بیان کردیم که با خرید و استفاده شارژر فندکی شما می‌توانید لذت رانندگی خود را دوچندان کنید و دیگر دغدغه خاموش شدن تلفن همراه و یا تبلت خود را نداشته باشید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *