راهنمای خرید هندزفری سیم دار

در قرن حاضر با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات مجازی، استفاده از لوازم جانبی گوشی موبایل به جزء جدا نشدنی از زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده است. هندزفری‌ها انواع گوناگونی دارند. برخی از افراد علاقه دارند تا از هندزفری‌های سیم دار استفاده کنند. برای همین لازم است تا افراد بتوانند هندزفری‌های بادوام و کارایی بالا را تشخیص دهند تا بتوانند اقدام به خرید هندزفری سیم دار مناسب کنند. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم تا مهم‌ترین نکات در رابطه با خرید این هندزفری را برایتان بیان کنیم.

 

نکات مهم هنگام خرید هندزفری سیم دار

خرید هندزفری سیم دار

قبل از هر چیزی لازم است شما را با مهم‌ترین نکات خرید هندزفری‌ به خصوص هندزفری سیم دار آشنا کنیم تا بتوانید اقدام به خرید بهترین نوع آن کنید. قبل از هر چیزی لازم است تا نیاز خود را مورد بررسی قرار دهید. در بند بعد به بررسی نیاز کاربران هندزفری خواهیم پرداخت.

 

تعیین نوع نیاز

قبل از اینکه اقدام به خرید هندزفری سیم دار کنید، بهتر است نیاز‌های خود و همچنین کاربرد‌هایی را مورد بررسی قرار دهید که از آن انتظار دارید. مهم‌ترین نکته این است که مکان‌هایی که می‌خواهید از هندزفری استفاده کنید را مشخص کنید.

اگر قصد دارید در مکان‌های خلوت مانند محیط کار یا منزل از هندزفری استفاده کنید؛ انواع سیم دار آن بسیار محبوب و کاربردی هستند. اگر مدت زیادی بیرون از خانه هستید و امکان شارژ تلفن‌ همراهتان را ندارید هم هندزفری سیم دار برایتان مناسب است. چرا که انواع هندزفری‌های بی سیم و بلوتوثی باعث می‌شوند تا شارژ گوشی شما زودتر از حد معمول تمام شود. اگر قصد دارید در محیط‌های شلوغ و بیرون از مکان‌هایی مانند منزل از این هندزفری‌ها استفاده کنید بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که سیم محکم و قابل اطمینان‌تری دارند.

 

 قابلیت تعویض سری‌ها

امروزه به علت حساسیت بالایی که نسبت به مسائل بهداشتی به وجود آمده است؛ اغلب افراد علاقه دارند تا از هندزفری‌هایی استفاده کنند که بتوانند سری‌های آن را در مدت زمان‌های معین تعویض یا تمیز کنند. با توجه به این موضوع، بهتر است هنگام خرید هندزفری سیم دار به این نکته توجه کنید که سری‌های هندزفری قابلیت تعویض را داشته باشند تا بتوانید به صورت روزانه داخل آن را تمیز کنید. این کار هم سلامت گوش شما را تضمین می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود تا در صورت بروز‌ هرگونه مشکل در قسمت سر هندزفری، با تعویض آن قسمت بتوانید از هندزفری خود استفاده کنید.

علاوه بر این مورد برند‌هایی که به تولید هندزفری با کیفیت می‌پردازند، معمولا داخل جعبه سه یا چهار سَری متفاوت قرار می‌دهند. از آن‌جایی که سری‌ها سایز مختلفی دارند فقط از یکی از آن‌ها می‌توانید استفاده کنید اما آن سری دقیقا اندازه گوش شما است. این آپشن امکانی را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید با قرار دادن فاصله مناسب بین پرده گوش و هندزفری، ساعت‌ها از آن استفاده کنید بدون آن‌که خدشه‌ای به پرده گوشتان وارد شود.

 

مقاومت در برابر مایعات

همان طور که در بند‌های پیشین اشاره شد، هندزفری‌ها انواع گوناگونی دارند که برای استفاده در شرایط‌های مختلف مناسب هستند. برخی از این هندزفری‌‌ها در برابر آب و مایعات مقاومت نشان می‌دهند. اگر قصد خرید هندزفری سیم دار ضد آب را دارید بهتر است اعماقی که روی کارت راهنما درج شده است را در نظر بگیرید. این عدد به شما نشان می‌دهد که تا چه عمقی هندزفری شما تحمل فشار آب را دارد و دچار مشکلی نمی‌شود. این نوع هندزفری برای ورزشکاران بسیار مناسب است چرا که در صورت عرق کردن یا برخورد هندزفریشان به آب، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

 

توجه به قیمت هنگام خرید هندزفری سیم دار

قیمت هندزفری سیم دار

توجه به قیمت تمام شده هندزفری امری مهم هنگام خرید هندزفری سیم دار به شمار می‌رود. توجه کنید که عواملی مانند کیفیت صدا، کیفیت سیم، دوام هندزفری و متریال به کار گرفته شده در آن مواردی هستند که تاثیر مستقیمی بر قیمت هندزفری می‌گذارند.

اگر هندزفری شما دارای گارانتی و یا خدمات پس از فروش باشد ممکن است قیمت تمام شده‌اش کمی بالاتر برود. با توجه به نوسانات بازار ارز و اینکه اکثر هندزفری‌ها در خارج از ایران تولید می‌شوند، ممکن است قیمت هندزفری مرتب دچار تغییر شود.

 

نوع سیم

سیم‌ یکی از آیتم‌های مهم در تعیین کیفیت هنگام خرید هندزفری سیم دار است. با توجه به این موضوع بهتر است انواع سیم‌ها را بشناسید.

برخی از هندزفری‌ها دارای سیم‌های مسطح هستند. این سیم‌ها نسبت به سایر انواع هندزفری سخت‌تر گره می‌خورند. با وجود این موضوع اگر دوست دارید خیلی سریع از هندزفریتان استفاده کنید یا گره خوردن آن اذیتتان می‌کند بهتر است این نوع از هندزفری‌های سیم دار را خریداری کنید.

هندزفری‌هایی با سیم‌های معمولی نیز در بازار موجود هستند. این هندزفری‌های معمولی دارای دونوع سیم متفاوت هستند. اولین مدل انواع ساده آن‌ها است که مانند سیم‌های مسطح از یک سیم و یک دوراهی برای جدا سازی سر‌ها استفاده شده است. نوع دوم، سیم‌های بافته شده است که در آن روی سیم یک لایه نخی بافته شده قرار گرفته است.

دقت کنید هندزفری‌هایی که در جعبه موبایلتان وجود دارند همواره در معرض گره خوردن هستند. حتی اگر آن‌ها را در شرایطی بسیار مناسب‌ هم نگه‌دارید بازهم گره خواهند خورد.

در مقابل، انواع سیم‌های بافته شده قرار دارند که خیلی دیر دچار بریدگی، گره خوردن و آسیب دیدن می‌شوند. به همین علت است که سیم‌های بافته شده معمولا از طول عمر بالاتری برخوردار هستند. اغلب افراد از این هندزفری‌ها برای کاربرد گیمینگ استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع به طول عمر بالای این نوع هندزفری مربوط می‌شود. در حالت کلی اگر در شرایطی هستید که ممکن است هندزفری در معرض آسیب قرار گیرد، این نوع برایتان کاربردی‌تر است.

 

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ های گیمینگ و مخصوص بازی 2021

 

در آخر

در مطلب فوق به ارائه نکات مهمی که هنگام خرید هندزفری سیم دار به آن احتیاج دارید پرداختیم. فراموش نکنید مهم‌ترین نکته هنگام خرید هندزفری کاربردی است که شما از آن انتظار دارید. بعد از تصمیم گیری در این باره می‌توانید در قالب بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید انواع مختلفی از هندزفری مناسب با نیاز خودتان را تهیه کنید. از طرفی خوب است بدانید که استفاده از هندزفری بی سیم برای افرادی که در شرایط آسیب زا از هندزفری خود استفاده می‌کنند می‌تواند هوشمندانه‌تر باشد.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *