استفاده از کابل شارژ تقلبی چه عوارضی دارد؟

با توجه به زیاد بودن کابل‌های شارژر غیر اصلی، قیمت مناسب و سخت بودن تشخیص و شناسایی کابل اصل از غیر اصل، بسیاری از افراد از کابل‌های تقلبی برای شارژ کردن تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معایب استفاده از کابل شارژ تقلبی بپردازیم. قطعا همه ما در جریان هستیم، که اصلی‌ترین مشکلی که شارژرهای تقلبی در گوشی موبایل ما ایجاد می‌کنند، آسیب رساندن به باتری موبایل است. اما در ادامه شما را با دیگر عوارض استفاده از شارژر غیر اصلی آشنا خواهیم کرد.

 

معایب استفاده از شارژر تقلبی

معایب استفاده از شارژر تقلبی

 

بعد از ایجاد مشکل در باطری، اصلی‌ترین ایرادی که شارژر غیر اصل به گوشی ‌موبایل شما وارد می‌کند، آسیب رساندن به آی سی شارژر تلفن همراه شماست. در صورتی که شارژر مورد استفاده شما، سایر موبایل‌ها را شارژ کند، اما گوشی اصلی شارژ نمی شود، به این معناست که آی سی شما به دلیل استفاده از شارژر نامناسب دچار مشکل شده است. در این صورت حتی اگر شارژر را تعویض نمایید و برای شارژ تلفن خود از شارژر اصل هم استفاده نمایید، آی سی آسیب دیده است و علاوه بر عدم شارژ کردن موبایل، شارژر اصلی نیز خراب خواهد شد.

نکته: یکی از راهکارهای ساده‌ای که به کمک آن می‌توانید کابل اصل و غیر اصل را از یکدیگر تشخیص دهید، این است که کابل‌های غیر اصلی در انتقال داده‌ها از تلفن همراه به رایانه و یا بالعکس، ناموفق عمل می‌کنند.

 

حتما بخوانید: چگونه موبایل را به فلش وصل کنیم؟

 

آسیب‌هایی که استفاده از کابل شارژ تقلبی به همراه دارد

در حال حاضر هیچ راه‌حلی برای اینکه بتوان از فروش شارژرها و کابل‌های تقلبی در بازار جلوگیری کرد، وجود ندارد. بنابراین شما می‌توانید با آشنایی و شناخت آسیب‌هایی که استفاده از کابل‌های شارژر غیر اصل می‌‍تواند به گوشی موبایل و حتی خود شما وارد نماید، از خرید و استفاده از این کابل‌ها جدا خودداری نمایید. علاوه بر خرابی باتری، اصلی‌ترین و مهم‌ترین آسیب‌هایی که کابل شارژر‌های تقلبی ایجاد می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

  • داغ شدن بیش از اندازه موبایل
  • احتمال ایجاد اختلال در برق و به دنبال آن انفجار ساختمان
  • احتمال انفجار تلفن همراه
  • احتمال ایجاد اختلال در کارکرد موبایل
  • احتمال پرش شارژ به صورت ناگهانی، که در واقع شارژ کاذب بشمار می‌آید.

در ساخت و تولید شارژهای غیر اصل، نظارتی وجود نداشته و این کالا‌ها بدون توجه و در نظر داشتن استانداردهای لازم ساخته و به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین پس از اتصال به برق شهری، قادر هستند تا  در کنار آسیب رساندن به اتصالات الکتریکی، با ایجاد اختلال در سیستم، منجر به منفجر شدن گوشی شوند. توجه داشته باشید که تمامی کابل‌های شارژ غیر اصل، می‌توانند منجر به این حادثه شوند، و عدم رخداد آن را استحکام موبایل شما تعیین می‌کند. پس در نظر داشته باشید که یک شارژر تقلبی با قیمت مناسب‌ توانایی نابود کردن گوشی همراه چندین میلیونی شما را داد.

 

چگونه کابل شارژر اصل از کابل شارژر تقلبی تشخیص دهیم؟

چگونه کابل شارژر اصل از کابل شارژر تقلبی تشخیص دهیم؟

 

اگر از مراکز معتبر و مجاز اقدام به خرید گوشی موبایل کرده باشید، قطعا شارژری که همراه با دستگاه به شما تحویل داده می‌شود اصل و فابریک است که هیچگونه آسیبی را به تلفن شما وارد نمی‌کند. اما گاهی ممکن است شارژر فابریک با مشکل مواجه شده و شما نیازمند به شارژر جدید باشید. در این حین شناسایی شارژر مناسب کمی دشوار است که در ادامه برخی از روش‌های تشخیص را معرفی کرده‌ایم.

  • نخستین موردی که شارژر اصل را از غیر اصل جدا می‌کند، قیمت است. به طور کلی قیمت شارژرهای تقلبی مناسب است اما با این حال در برخی از مراکز، شارژر‌های غیر اصل نیز با قیمت بالایی به فروش می‌رسند.
  • روش دیگری که به کمک آن می‌توانید شارژر اصل را نوع تقلبی آن تشخیص دهید، رنگ شارژر است. زمانی که شارژر اصلی را در کنار مدل‌های تقلب قرار داده و مقایسه نمایید، کابل شارژر تقلبی؛ دارای رنگی تیره تر است.
  • در شارژرهای اصلی آرم تلفن همراه شما و اطلاعات مربوط به شارژر، به صورت لیزری هک شده است، اما در نمونه‌های غیر اصل، آرم و اطلاعات به صورت چاپی و با برچسب بر روی آداپتور درج شده است و چاپ آن پس از مدتی کمرنگ شده و از بین می‌رود. که این نیز یکی دیگر از تکنیک‌های مقایسه است.
  • توجه داشته باشید که شارژر اصلی معمولا می تواند در مدت نیم ساعت، باتری گوشی موبایل شما را 50 درصد شارژ نماید، در صورتی که این مدت به طول انجامد، شارژر تقلبی است.
  • دقت داشته باشید که در زمان مقایسه دو شارژر اصل و غیر اصل، هرچه طول کابل شارژر کوتاه‌تر بوده و در واقع به آداپتور نزدیک‌تر باشد، نشان می‌دهد که شارژر اصل است.
  • از دیگر شیوه‌های شناسایی کابل شارژ تقلبی وزن است. در صورتی که یک شارژر اصل و غیر اصل را از لحاظ وزنی با یکدیگر مقایسه کنید، محصول اصلی سنگین‌تر است که کیفیت بالاتر در ساخت را نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که شارژرهای اصل را تنها می‌توانید از مراکز معتبر و مجاز فروش تلفن همراه و لوازم جانبی مربوط به آن‌ها خریداری نمایید تا از بروز مشکلاتی که گفته شد در امان باشید؛ چرا که اگر به دلیل استفاده از کابل شارژر فیک و تقلبی ناگهان با مشکلی مواجه شوید، هیچگونه حق شکایتی برای شما در نظر گرفته نشده است و مسئول خسارت وارده خود شما هستید.

 

حتما بخوانید: دليل باد كردن باتری گوشی چیست؟

 

جمع‌بندی

این روزها، شارژرهای غیر اصل در بازار به وفور یافت می‌شوند، که از قیمت مناسب‌تری نسبت به شارژر‌های اصلی برخوردارند و اکثر افراد صرف نظر از آسیب‌هایی که یک شارژر تقلبی می‌تواند به گوشی همراه وارد نماید، تنها با در نظر داشتن قیمت، اقدام به خرید این مدل کابل شارژرها می‌نمایند. این شارژهای غیر اصل، علاوه بر اینکه موبایل و باتری آن را معیوب می‌کنند، سریعا در و مدت زمان کوتاهی از بین رفته و خراب می‌شوند و بلااستفاده خواهند شد و نیازمند تعویض می‌شوند. بنابراین با توجه به مواردی که در بخش‌های قبلی در رابطه با استفاده از کابل شارژ تقلبی گفته شد، برای سلامت خود و تلفن همراهتان، استفاده از کابل شارژرهای غیر اصل را سرسری نگیرید و از شارژرهای اصلی استفاده نمایید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *