کلاب هاوس اندروید چیست؟

کلاب هاوس چیست؟

امروزه کلاوب هاوس (clubhouse) کلمه آشنایی است که به گوش اکثر کاربران اینترنت رسیده است. این اپلیکیشن امکان برقراری ارتباط به طور زنده با دیگران را برای کاربران برقرار می‌کند. کلاب هاوس فقط از طریق صوت امکان برقراری ارتباط را می‌دهد. این برنامه توسط سلبریتی‌های عضو شده در آن تبلیغ می‌شود که این امر، به محبوبیت این اپلیکیشن اضافه می‌کند. کلاب هاوس‌ها همانند سایر اپلیکیشن‌های آنلاین از قبیل واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و… می‌باشد؛ همچنین هیچ پیچیدگی خاصی در آن و استفاده از آن وجود ندارد، فقط برای ساخت اکانت و کنترل کردن روم‌های آن نیاز به برخی توضیحات دارد و ما سعی داریم در این مقاله هر چه که لازم است درباره کلاب هاوس برای اندروید بدانید به شما توضیح دهیم.

 

چگونه به کلاب هاوس ورود کنیم؟

کلاب هاوس برای اندروید

 

این برنامه از طریق دعوت نامه فعال می‌شود و اگر شما دعوت نامه ندارید پس از ثبت شماره تلفن خود و نام کاربری مدنظر خودتان شما در لیست انتظار نام کاربری خود را رزرو می‌نمایید تا زمانی که برای ورود شما دسترسی آزاد شود، سپس آن را نصب کنید و اکانت خود را بسازید. پس از آن که دعوت نامه را دریافت نمودید باید در یک روم (اتاق) عضو شوید. این برنامه در حال حاضر تنها برای سیستم عامل IOS تولید شده است، البته چند وقتی است که نسخه رسمی اندروید نیز منتشر شده است. برای هر شخص سه دعوت نامه برای مخاطبان خود صادر می‌شود، که در آینده تعدادشان بیشتر می‌شود.

کلاب هاوس این امکان را به افراد می‌دهد که در اتاق‌ها عضو شوند و در آن جا گپ بزنند. این برنامه امکان ارسال متن، تصویر، فیلم و… را ندارد و تنها از طریق صوت می‌توان ارتباط برقرا کرد. در کلاب هاوس TED TALK وجود دارد به این معنی که یک شخص صحبت می‌کند و بقیه گوش می‌کنند و در صورت نیاز با صلاح دید مدیر می‌تواند به گفتگو بپردازد.

 

کلاب هاوس برای اندروید چگونه کار می‌کند؟

پس از ساخت اکانت و دریافت دعوت نامه از جانب دوستان، روم‌های مورد علاقه خود را می‌توانید انتخاب کنید و در آن‌ها عضو شوید. در این روم‌ها به طور همزمان ۱۰ روم می‌توانند فعالیت نمایند که این بستگی به انتخاب خودتان دارد در کدام یک حضور یابید. در روم مورد نظر یک شخص گفتگو می‌کند.

 

نقاط قوت کلاب هاوس

این برنامه جهت برقراری ارتباط و تعامل برگزار شده است؛ در کنار ارتباطات شما می توانید با این برنامه همراه با آموزش نیز سرگرم شوید. اگر در بخواهیم مزیت‌های این برنامه را توضیح دهیم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  1. تعامل و گفتگو: انسان ذاتا اجتماعی است و برای برقرای ارتباط به گفتگو نیاز دارد، این برنامه امکان گفتگوی صوتی را به کاربران خود می‌دهد. در این برنامه شما عضو سخنرانی‌های آنلاینی می‌شوید که می‌توانید با بلند کردن دست خود سوال کنید، یا امکان صحبت کردن داشته باشید.
  2. تجربه و تخصص: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید در مورد یک حرفه با یک متخصص صحبت کنید و شما آیدی و پیج اینستای شخصی را هم نداشته باشید اما در این اپلیکیشن این امکان را دارید که با شخص مورد نظر خود حتی به گفتگو بپردازید و در سخنرانی‌های او در زمینه تخصصش برای برطرف شدن ایرادات کارتان شرکت نمایید.
  3. ایجاد روم: گاهی پیش می‌آید شما آن شخصی باشید که دارای معلومات کاربردی می‌باشید و شاید بتوانید به دیگران کمک نمایید. با ایجاد روم خود می‌توانید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ همچنین می‌توانید برای درخواست خود مثلا درخواست کسب اسپانسر برای کاری، کمک به یک مرکز یا افرادی و… از این روم استفاده نمایید.
  4. عدم نیاز به خیره شدن به متن: این برنامه حتی برای افراد نابینا نیز کاربرد دارد. شما در سایر برنامه‌ها نیاز دارید که حتما به صفحات خیره شوید اما در این برنامه با قرار دادن یک هدفون یا هندزفری در گوش، می‌توانید علاوه بر انجام کار خود و رانندگی کردن در گروه نیز باشید.

 

نقاط ضعف کلاب هاوس

اگر شما هم جز افرادی می‌باشید که به برنامه‌های اجتماعی بسیار وابسته‌اید پس باید مشکلات این برنامه را نیز به شما توضیح دهیم:

  • اتلاف وقت: این برنامه از این جهت که چشم خیره نمی‌شود و فقط صوت است باعث می‌شود تایم از دست شما در برود و شما را معتاد به ادامه گوش دادن کند که ممکن است سبب شود در کارهای‌تان زمان مفید از دست برود.
  • ازدحام روم: گاهی پیش می‌آید در یک روم عضو می‌باشید که تعداد آن محدود است و به راحتی می‌توانید سوال خود را بپرسید، اما اگر تعداد نفرات زیاد شود نه تنها نمی‌توانید سوال کنید بلکه باید برای مدت زمان طولانی در صف انتظار باقی بمانید.
  • مجازی بودن و عدم اعتبار: وقتی در یک روم عضو می‌شوید، باید بدانید که به چه شخصی اعتماد می‌کنید. اکثر افرادی که در این روم‌ها خود را برجسته نشان می‌دهند، همانی نیستند که شما فکر می‌کنید. قطعا به فرد مجازی نباید به راحتی اعتماد کرد.
  • محدودیت روم: در این روم‌ها تعداد محدودی می‌توانند عضو شوند و حداکثر جمعیت در روم ۵ هزار نفر می‌باشد. ممکن است شما نیاز داشته باشید در یک روم عضو شوید اما به دلیل ازدحام جمعیت نمی‌توانید عضو شوید.

 

سخن پایانی

چند وقتی است که کلاب هاوس برای اندروید نیز عرضه شده است و کاربران بیشتری می‌توانند از ترفندهای موبایلی و دانسته‌های خود برای دیگران صحبت کنند.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *