آشنایی با بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل

vr hedset

اخیرا شاهد گرم شدن بازار واقعیت مجازی هستیم، در حالی که تا همین چند سال پیش، استفاده از این فناوری تحت سلطه عده‌ای خاص و طرفداران واقعیت مجازی بود. با این حال به نظر می‌رسد حتی غول فناوری همچون سامسونگ فعالیت هدست واقعیت مجازی موبایل خود را کنار گذاشته است. این موضوع ما را به این سوال سوق می‌دهد که بهترین هدست واقعیت مجازی متلق به چه برندی است؟ خوشبختانه هنوز چند هدست عالی در بازار وجود دارد، در حالی که VR مستقل بسیاری از حرفی برای گفتن دارند. از مدل‌های ارزان گرفته تا هدست‌های مستقل با تکنولوژی پیشرفته، در این مقاله بهترین بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل معرفی شده است، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

Oculus Go

هدست Oculus Go

 

اگر به دنبال هدست VR مستقل با بودجه مناسب هستید، Oculus Go یکی از مواردی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. حمل این هدست و استفاده از آن آسان است. برای کار کردن نیازی به اتصال به کامپیوتر یا کنسول ندارد، از نظر فنی آن را به یکی از بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل تبدیل می‌کند. این هدست که تا حدی از جنس مناسبی ساخته شده است، پوشیدن آن راحت است و بدون مزاحمت می‌توانید آن را ساعت‌ها بپوشید.

Oculus Go به چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز شده و از نمایشگری با رزولوشن ۲۵۶۰*۱۴۴۰ (538ppi) بهره می‌برد. این دستگاه دارای صدای مناسب داخلی و همچنین میکروفون یکپارچه است و همراه با یک کنترل کننده بی‌سیم ارائه شده است. باتری باید برای حدود دو ساعت بازی یا حداکثر ۲.۵ ساعت استریم مدیا مناسب باشد.

 

Samsung Gear VR

بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل

 

این هدست یکی از معدود واقعیت مجازی‌های مخصوص موبایل است که هنوز حرفی برای گفتن دارد. بیش از ۶۰۰ بازی و ۳۶۰ فیلم برای لذت بردن شما ارائه شده و فقط کافی است تلفن هوشمند خود را به دستگاه وصل کنید. هدست VR دارای یک ویژگی چرخشی است که برای تنظیم فاصله بین تلفن و لنزهای نمایشگر استفاده می‌شود، در حالی که صفحه لمسی، کنترل میزان صدا و دکمه‌های خانه / برگشت در سمت راست مشاهده می‌شوند. همچنین یک کنترل کننده همراه در جعبه موجود است که هنگام انجام بازی‌های واقعیت مجازی به درد شما می‌خورد.

مشکل Samsung Gear VR این است که فقط با تلفن‌های هوشمند سامسونگ کار می‌کند و این موضوع باعث می‌شود دیگر دستگاه‌ها نتوانند از این هدست استفاده کنند. این هدست با تعداد کمی تلفن هوشمند از جمله سری Galaxy S۱۰، Galaxy Note ۹ و اکثر پرچمداران سامسونگ که پیش از این منتشر شده بودند، سازگار است. با این حال، این هدست با گوشی‌های جدید سامسونگ سازگار نیست. به نظر می‌رسد که سامسونگ فعلا از فعالیت در حوزه واقعیت مجازی منصرف شده است.

 

Mattel View-Master Deluxe

بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل

 

این هدست یک تکامل مدرن از اسباب بازی‌های کلاسیک دهه ۸۰ است. همچنین بسیار جالب به نظر می‌رسد و حتی از اتصال هدفون برای صدای بهتر برخوردار است. قیمت و ویژگی‌های آن سبب شده تا طرفداران از آن استقبال کنند. راهنمای خرید هدفون موبایل در کنار این هدست می‌تواند لحظات شگفت‌انگیزی برای شما رقم بزند، پس قبل از خرید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

Merge VR

هدست Merge VR

 

Merge VR، بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل مخصوص کودکان است. هدست Merge VR سبک، بادوام و استفاده از آن فوق العاده آسان است. مانند سایر هدست‌های واقعیت مجازی موبایل، با قرار دادن تلفن همراه خود در جایگاه ویژه دستگاه می‌توانید از آن استفاده کنید. خبر خوب این است که Merge VR با طیف گسترده‌ای از تلفن‌های هوشمند از اندازه ۱۲۳ میلی متر تا ۱۵۸ میلی متر سازگار است. دستگاه می‌تواند تقریبا با هر تلفنی جفت شود. این هدست وزن مناسبی دارد و از ماده‌ای ساخته شده که به راحتی تمیز می‌شود و در برابر سایش و شیطنت‌های کودکانه مقاوم است.

 

Nintendo Labo VR Kit

بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل

 

کیت‌های Labo Nintendo از جمله موارد ابتکاری کنسول هستند که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده اند. این هدست لحظات فراموش نشدنی را برای طرفداران واقعیت مجازی رقم می‌زند. چگونه کار می‌کند؟ مانند Google Cardboard که در ادامه معرفی شده، Labo VR Kit به شما این امکان را می‌دهد که هدست VR خود را از روی مقوا ایجاد کنید، سپس در آن نینتندو سوییچ خود را جایگذاری کنید. ویژگی اصلی این است که این مدل می‌تواند به اشکال مختلفی تبدیل شود.

 

Google Cardboard

هدست Google Cardboard

 

آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه برای لذت بردن در دنیای واقعیت مجازی موبایل این است که از طریق گوگل یا شرکت دیگری فناوری جدید را تجربه کنید. این هدست‌ها از کارتن ساخته شده‌اند و فقط با چند دلار قابل دسترس هستند. اگر بخواهید پول‌تان را پس‌انداز کنید، می‌توانید خودتان یکی بسازید. کاربران می‌توانند با هر نوع تلفن همراه از این هدست استفاده کنند.

 

کدام هدست واقعیت مجازی موبایل مناسب من است؟

 

اگر قصد دارید استفاده از بهترین هدست واقعیت مجازی موبایل را تجربه کنیدGoogle Cardboard ممکن است برای شما مناسب باشد. اما اگر می‌بینید که به طور مرتب بازی‌های VR انجام می‌دهید و فیلم‌های ۳۶۰ درجه را به طور منظم تماشا می‌کنید، بهتر است یکی از گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید. اگر شما یک تلفن هوشمند سازگار با سامسونگ دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی خرج کنید، Samsung Gear VR گزینه خوبی است. با این حال، اگر قصد خرید آن را دارید، ممکن است لازم باشد عجله کنید. این هدست به زودی از بازار ناپدید می‌شود. در پایان توصیه می‌کنیم که برای خرید اینترنتی محصولات جانبی موبایل و لپ تاپ به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا جنس اصل نصیبتان شود.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *