ساعت هوشمند بخریم یا نه؟ 8 مزیت خرید ساعت هوشمند

ساعت هوشمند بخریم یا نه؟ 8 مزیت خرید ساعت هوشمند

اگر شما در حال مطالعه این مطلب هستید، به طور قطع به ساعت هوشمند علاقه دارید و به خرید ساعت هوشمند فکر کرده‌اید؟ زیرا این ساعت ظاهری شیک، خاص و لاکچری دارد که تاثیر چشم‌گیری در در پوشش و تیپ افراد ایجاد می‌کند. اما با توجه به قیمت آن در بازار و سایت‌های اینترنتی، چرا هر روز این ساعت در بین افراد پرطرفدارتر می‌شود؟

به طور حتم این سوال برای شما پیش آمده است که چرا باید هزینه زیادی پرداخت کرد و ساعت هوشمند خرید؟ یک ساعت هوشمند چه کاری می‌تواند انجام دهد که آن را محبوب و پرکاربرد کرده است؟ ساعت‌های هوشمند دارای چه مزیت‌هایی هستند؛ در حالی‌که می‌توان از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند استفاده کرد؟ در این مقاله، مزایای خرید ساعت هوشمند را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا واقعا ساعت هوشمند برای شما مفید است یا خیر.

در دنیای امروز که تکنولوژی و فناوری همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است، شنیدن نام ساعت هوشمند جای تعجب و شگفتی ندارد. در واقع ساعت‌های هوشمند یک رایانه کوچک هستند که به عنوان یک ساعت طراحی شده‌اند. از این ساعت‌ها فقط برای زمان‌سنجی و دیدن زمان استفاده نمی‌کنند و این وسیله امکانات شگفت‌انگیز و باورنکردنی زیادی دارد که فراتر از تصورات شماست و از بسیار جهات برای شما سودمند خواهد بود.

ساعت‌های هوشمند تقریبا در هر شکل، اندازه و رنگ قابل تصوری هستند. آن‌ها عملکردهای مختلفی دارند، از ردیابی ضربان قلب گرفته تا پاسخ به تماس‌های تلفنی و پاسخ به پیام‌های متنی. ساعت‌های هوشمند و گوشی به هم وابسته هستند و برای اتصال به یکدیگر از بلوتوث و وای‌فای کمک می‌گیرند. البته مدل‌های جدیدی از ساعت هوشمند طراحی شده است که برای راه‌اندازی به گوشی نیاز ندارند و برای استفاده از آن سیم کارت فقط لازم است. متاسفانه این مدل ساعت‌ها هنوز به تعداد زیادی تولید نشده‌اند.

 

مزایای خرید ساعت هوشمند

مزایای خرید ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و مزایای شرح داده شده در این مقاله در اغلب ساعت‌های هوشمند مشترک هستند. بیایید با هم بررسی کنیم چرا خرید یک ساعت هوشمند می‌تواند مفید باشد.

 

تلفن یا هر دستگاه متصل به ساعت راحت پیدا کنید

همه‌ی ما تجربه گم کردن تلفن خود را داشته‌ایم. این اتفاق زمانی بد و وحشتناک است که بسیار عجله دارید یا باید یک تماس مهم بگیرید. خوشبختانه به لطف ساعت هوشمند این مشکل به راحتی رفع شده است، زیرا اکثر ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی «پیدا کردن تلفن» هستند. می‌توانید گوشی یا هر وسیله دیجیتال دیگری را به آن وصل کنید و هر زمان که بخواهید، آن را از طریق ساعت خود پیدا کنید؛ با فشردن چند دکمه‌ای که روی ساعت تعبیه شده است، می‌توان در کسری از ثانیه موبایل یا دستگاه متصل را پیدا کرد.

 

ساعت هوشمند ارتباط مستقیمی با سلامت دارد

شما می‌توانید از امکانات ساعت هوشمند برای حفظ تناسب اندام و سلامتی خود استفاده کنید. ساعت هوشمند دقیقا چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ این ساعت می‌تواند قدم‌ها، مسافت، کالری، ضربان قلب، ضربان نبض، خواب و سایر معیارهای سلامتی را بسنجد. ساعت‌های هوشمند قابلیت اندازه‌گیری خواب با شتاب سنج، ژیروسکوپ و مانیتور ضربان قلب را دارند. همانطور که مشاهده می‌کنید، همچون خرید پاوربانک، مزایای خرید ساعت هوشمند بسیار است.

تولیدکنندگان مختلف ساعت‌های هوشمند برای ردیابی زمان و کیفیت خواب با سطوح مختلف، از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کنند. با استفاده از این وسیله افراد قادر هستند، زمان خواب رفتن و بیدار شدن خود را مشخص کنند. امروزه ساعت‌های هوشمند مجهز به نمایشگر ضربان قلب هستند تا بتوانند از روی مچ دست، ضربان قلب را اندازه بگیرند. اندازه‌گیری ضربان قلب فواید زیادی دارد از جمله آن‌که شما می‌توانید در طول تمرینات، ضربان قلب خود را تحت نظر داشته باشید. یکی دیگر از مزایا کنترل ضربان قلب، تشخیص دقیق انواع خاصی از ریتم غیر طبیعی قلب است.

نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام ویژگی است که در برخی از ساعت‌های هوشمند مانند Apple Watch Series ۴ در دسترس قرار گرفته است. این ویژگی اجازه اندازه‌گیری دقیق‌تر ضربان قلب را به شما می‌دهد و داده‌های بیشتری را برای تشخیص مشکلات احتمالی قلبی ارائه می‌دهد. اندازه گیری فشار خون یک ویژگی کاملا جدید برای ساعت‌های هوشمند است. این ساعت برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۹ در ساعت هوشمند Omron HeartGuide در دسترس قرار گرفت.

Emergency SOS یک ویژگی اضافی است و حداقل در اپل واچ موجود است که به شما امکان می‌دهد از ساعت هوشمند خود برای گرفتن تماس اضطراری کمک بگیرید. گام شمار طراحی شده در ساعت‌های هوشمند، تعداد قدم‌های شما را در طول روز به شما اطلاع می‌دهد. این ویژگی برای افرادی که برای حفظ تناسب اندام پیاده‌روی می‌کنند، بسیار پرکاربرد است. زمانی‌که شما فعالیتی مانند دویدن را در ساعت خود ثبت می‌کنید، این ساعت قادر میزان کالری سوزانده شده را محاسبه کند و به شما اطلاع دهد.

بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که مناسب فعالیت‌های ورزشی است و به ورزشکاران اجازه می‌دهند تا ردیابی فعالیت را برای پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، تمرینات قدرتی و غیره آغاز کنند. این ویژگی مهم ساعت‌های هوشمند را در بین ورزشکاران بسیار محبوب و پرکاربرد کرده است. تولیدکنندگان ساعت هوشمند از شناگران هم غافل نشده‌اند و ساعت‌های هوشمند ضدآب را طراحی کرده‌اند. مزایای خرید ساعت هوشمند در کنار خرید هندزفری بلوتوث ورزش کردن لذت بخش می‌کند.

 

تماس‌ های تلفنی را دریافت و وصل کنید

تصور کنید دستان شما پر از وسیله است یا در حال رانندگی یا ورزش کردن هستید، گوشی شما زنگ می‌خورد و شما قادر به پاسخ‌گویی و وصل کردن تلفن خود نیستید؛ این اتفاق بسیار ناخوشایند و ناراحت‌کننده است. اما پاسخگویی به تماس‌های شما در حالی که مشغول هستید با یک ساعت هوشمند یک دکمه فاصله دارد. ساعت هوشمند دارای میکروفون و بلندگو هستند تا بتوانید از طریق تماس تلفنی مستقیما از مچ دست خود با دوستان و خانواده صحبت کنید. همچنین ساعت‌های هوشمند می‌توانند از طریق بلوتوث یا شبکه تلفن همراه با تلفن شما همگام شوند.

 

یک پخش ‌کننده موسیقی جذاب است

یکی از ویژگی‌هایی که ساعت‌های هوشمند را به خصوص در بین نوجوانان و جوانان محبوب کرده است، قابلیت گوش دادن به موسیقی در هر شرایطی یا انجام هر فعالیتی است. راه‌های مختلفی برای گوش دادن به موسیقی با ساعت هوشمند وجود دارد. شما می‌توانید موسیقی را از ساعت هوشمند پخش کنید و از بلوتوث برای اتصال آن به هدفون خود استفاده کنید.

همچنین، برخی از ساعت‌های هوشمند بلندگوهای داخلی دارند تا موسیقی را مستقیما از مچ شما پخش کنند، اگرچه این بلندگوها کمی کوچک هستند و کیفیت صدای بسیار قدرتمندی را ارائه نمی‌دهند. ساعت‌های هوشمند از برنامه‌های موسیقی مانند Spotify، Deezer و Amazon Music پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد، آهنگ‌های محبوب خود را از آن برنامه‌ها پخش کنید.

اگر ساعت هوشمند دارای سیم کارت است، می‌توانید آن را به اینترنت متصل کنید و به آهنگ دلخواه خود گوش دهید. دانلود آهنگ‌ها به طور مستقیم در ساعت با استفاده از گوشی هوشمندتان، گزینه دیگری که برای گوش دادن به موسیقی با استفاده از ساعت هوشمند است. اگر با یک ساعت هوشمند به موسیقی گوش می‌دهید، دکمه «Next» آن یک ویژگی خوب و کاربردی است که می‌توانید از آن برای پخش آهنگ بعدی، استفاده کنید. همچنین برای کنترل صدا و قطع و وصل کردن آهنگ دکمه‌های تنظیم صدا و مکث در این ساعت‌ها طراحی شده است.

گوش دادن به موسیقی در زندگی روزمره با استفاده از ساعت هوشمند بسیار راحت‌تر و دلپذیرتر شده است.

 

پیام ‌های تلفن خود را مدیریت کنید

با استفاده از فناوری همگام‌سازی از طریق بلوتوث یا اتصال شبکه تلفن همراه، یک ساعت هوشمند به شما امکان می‌دهد تا اعلان‌های پیام‌های تلفن خود را دریافت کرده و بلافاصله آن‌ها را بخوانید و پاسخ دهید.

 

خدمات مکان ‌یابی

بسیاری از ساعت‌های هوشمند GPS (سیستم‌های موقعیت‌یابی جهانی) را به مجموعه ویژگی‌های خود اضافه کرده‌اند. GPS یک ویژگی ضروری برای کاربران ساعت‌های هوشمند است که می‌خواهند فعالیت‌های فیزیکی خود را ردیابی کنند یا مسیر خود را در شهر دنبال کنند. ساعت‌های هوشمند مجهز به GPS به کاربران این امکان را می‌دهند که پارامترهایی مانند فاصله را در حین فعالیت‌های فیزیکی به دقت ثبت کنند.

 

هشدارها و اطلاعیه ها

ساعت هوشمند چه کاربردی دارد

با اتصال تلفن خود به ساعت هوشمند، می‌توانید خیلی سریع اعلان‌های مهم را دریافت کنید. این اعلان‌ها معمولا از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ، توییتر، فیس‌بوک یا اینستاگرام هستند. اعلام اعلان‌ها بسته به نوع ساعت متفاوت خواهد بود؛ در حالی که برخی از ساعت‌ها فقط کاربر را از اعلان‌های خود مطلع می‌کنند، برخی از ساعت‌ها امکان تعاملات دیگر با برنامه‌ها را فراهم می‌کنند. ساعت‌های هوشمند همچنین می‌توانند یادآوری‌های تنظیم شده، ایمیل‌ها و حتی رویدادهای از پیش برنامه ریزی شده ثبت شده در تقویم‌ها را به شما اطلاع دهند.

 

باتری‌ های قوی

یکی از قابلیت‌های مهم ساعت هوشمند که آن را نسبت به گوشی‌های هوشمند برتر می‌کند، باتری‌های قوی است که در آن‌ها به کار رفته است. به لطف این باتری‌ها، کاربران ساعت‌ها می‌توانند از ساعت استفاده کنند، بدون آن‌که نگران تمام شدن شارژ خود باشند.

همانطور که گفته شد، محبوبیت ساعت‌های هوشمند در بین افراد با سرعت زیادی در حال پیشروی است، زیرا آن‌ها مزایای قابل توجهی را ارائه می‌دهند که زندگی روزمره را آسان کرده است، جهان را متحول کرده‌اند و در طول سال‌ها محبوب شده اند. ساعت‌ها دیگر فقط زمان را اعلام نمی‌کنند؛ با تکامل مداوم فناوری و پیشرفت آن، ساعت‌های هوشمند می‌توانند قابلیت‌های فراوانی را ارائه دهند که آن را به اندازه تلفن‌های هوشمند مفید کند. اگر قبلاً از چنین ساعتی استفاده نکرده‌اید و برای خرید آن تردید داشتید، با مطالعه این مقاله تقریبا متقاعد خواهید شد که شما به توانایی‌های ساعت هوشمند نیاز دارید.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است و از مطالعه‌ی آن لذت برده‌اید، این مطلب را برای دوستان خود؛ کسانی‌که به آن نیاز دارند، ارسال کنید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *