چگونه کابل vga را به hdmi تبدیل کنیم؟

چگونه کابل vga را به hdmi تبدیل کنیم؟

فناوری ویدیوی امروزی در حال دور شدن از آنالوگ (VGA) برای فرمت اتصال دیجیتال (HDMI، DVI، DisplayPort) است. با این حال، هنوز موقعیت‌هایی وجود دارد که معمولا به دلیل پورت‌های متفاوت در رایانه و نمایشگر، باید فناوری‌های نمایشگر را تغییر دهید. سیگنال‌های ویدئویی ممکن است در هر جهت (HDMI به VGA یا VGA به HDMI) تطبیق داده شوند اما محدودیت‌ها و تفاوت‌های هزینه‌ای وجود دارد. در این مطلب می‌خوانیم که چگونه کابل vga را به hdmi تبدیل کنیم و بهترین مدل‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

نحوه تبدیل VGA به HDMI

نحوه تبدیل VGA به HDMI

در برخی شرایط، ممکن است لازم باشد یک سیگنال VGA از رایانه به درگاه HDMI در یک دستگاه نمایشگر جدیدتر ارسال شود. استفاده از مقیاس کننده/مبدل VGA به HDMI به شما این امکان را می‌دهد که رایانه خود را به هر دستگاهی وصل کنید که نیاز به اتصال HDMI دارد. حتما کابل و تبدیل تصویری (Hdmi) را از فروشگاه‌های معتبر بخرید.

توجه داشته باشید، برخی مبدل‌ها شامل یک کابل USB برای صدای کامپیوتر می‌باشد. برخی مبدل‌ها ممکن است یک کابل صدا و یک کابل USB برای برق داشته باشند. اگر رایانه شما فقط یک اتصال VGA دارد و یک لپ تاپ دارید، می‌توانید کارت گرافیک را در رایانه نیز ارتقا دهید.

 

نحوه تبدیل HDMI به VGA

نحوه تبدیل HDMI به VGA

مبدل HDMI به VGA ممکن است کابل ارزان‌تری باشد که سیگنال HDMI را از رایانه به اتصال VGA روی صفحه‌نمایش قدیمی‌تر متصل می‌کند. از آنجایی که VGA یک فناوری قدیمی است، باید از این گزینه اجتناب کرد مگر اینکه جایگزین دیگری وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید، یک کابل HDMI می‌تواند سیگنال صوتی و تصویری را از طریق همان کابل ارسال کند. با این حال، یک کابل VGA فقط می‌تواند سیگنال ویدیویی را بپذیرد. برای دریافت صدا و تصویر، یک مبدل با کانکتور VGA و یک کابل صدا یا USB با قابلیت صدا خریداری کنید.

 

هنگام بررسی کیفیت سیگنال به چه نکاتی توجه کنیم؟

هر زمان که یک سیگنال را به سیگنال دیگر تبدیل می‌کنید، سیگنال با کیفیت پایین‌تر همیشه کیفیت خروجی نهایی را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، VGA یک سیگنال آنالوگ است (در معرض تداخل و از دست دادن سیگنال در حین انتقال)، در حالی که HDMI دیجیتال است (وفاداری بالاتر، بدون از دست دادن سیگنال). به این ترتیب، سیگنال VGA عامل محدود کننده سیگنال خروجی نهایی خواهد بود.

به عبارت دیگر، تبدیل VGA به HDMI کیفیت سیگنال خروجی اصلی را بهبود نمی‌بخشد. به طور مشابه، تبدیل HDMI به VGA احتمالا منجر به کاهش کمی کیفیت سیگنال خواهد شد.

 

بررسی بهترین مبدل های VGA به HDMI

بررسی بهترین مبدل های VGA به HDMI

تقریبا هر نمایشگر دیجیتالی که در دهه گذشته یا بیشتر طراحی شده است، خواه مانیتور رومیزی یا تلویزیون باشد، یک پورت HDMI برای اتصال صفحه نمایش ارائه می‌دهد. اتصالات HDMI مزایای زیادی نسبت به گزینه‌های اتصال قبلی موجود برای نمایشگرها دارند و از این رو، گزینه استاندارد برای بسیاری از دستگاه‌ها است. اول از همه، پورت‌های HDMI ظرفیت پهنای باند بالایی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد محتوای با کیفیت بالا را به راحتی تماشا کنید. علاوه بر آن، HDMI سیگنال‌های صوتی را به همراه ویدیو ارائه می‌دهد که نیاز به اتصالات اضافی را کاهش می‌دهد.

با این حال، اتصال HDMI باید توسط منبع و نمایشگر پشتیبانی شود. در غیر این صورت، باید از یک کانکتور یا مبدل خاصی استفاده کنید که امکان اتصال متقابل بین دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم بهترین مبدل‌های VGA به HDMI را که ورودی‌های VGA را دریافت می‌کنند و خروجی را از طریق پورت HDMI ارائه می‌کنند، معرفی کنیم. هنگام خرید مبدل، حتما مشخصات زیر را بررسی کنید.

  • نوع مبدل: هنگام خرید مبدل VGA به HDMI؛ ابتدا باید بررسی کنید که چه نوع مبدلی را خریداری می‌کنید. در حالی که همه گزینه‌ها تبدیل یکسانی را به شما ارائه می‌دهند، برخی به عنوان جعبه با پورت ارائه می‌شوند، در حالی که برخی با کابل طراحی شده‌اند. باید مطمئن شوید که نوع مبدلی که می‌خرید برای کاربرد شما مناسب است.
  • صدا/تصویر: مبدل‌های VGA به HDMI عمدتا برای سیگنال‌های ویدیویی استفاده می‌شوند اما همانطور که می‌دانید، HDMI انتقال صدا را نیز ارائه می‌دهد. از این رو، مبدل‌هایی وجود دارند که از اتصالات صوتی نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید با خروجی HDMI از آن‌ها استفاده کنید.
  • رزولوشن ورودی/خروجی: به دلیل تفاوت پورت‌های ورودی و خروجی، مقداری از دست دادن کیفیت وجود دارد که در زمان تبدیل قریب الوقوع است اما، شما می‌توانید قبل از خرید با بررسی وضوح ورودی و خروجی مبدل، آن را در نظر بگیرید. اگر وضوح خروجی مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد، می‌توانید بدون هیچ مشکلی آن را دریافت کنید.

این مبدل‌ها دستگاه‌های بسیار ابتدایی هستند و به راحتی در بازار در دسترس هستند. اگرچه یافتن گزینه را سریعتر و آسانتر می‌کند اما به دلیل افزایش تعداد گزینه‌ها، انتخاب صحیح را کمی دشوارتر می‌کند. بنابراین، ما بهترین مبدل‌های VGA به HDMI را در اینجا داریم. شما قطعا می‌توانید یک یا چند مبدل مناسب برای خود را امروز در انتخاب‌های ما پیدا کنید و ما یک «راهنمای خرید» برای همین کار داریم که روند انتخاب را آسان‌تر می‌کند.

 

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: 9 راه برای خنک کردن سریع گوشی اندرویدی بدون خاموش کردن آن

 

1.کابل های یسیدو؛ کیفیت و قیمت مناسب را با همدیگر تجربه کنید

کابل‌های تبدیل HDMI یسیدو یکی از بهترین کابل‌های موجود در بازار ایران هستند که علاوه بر کیفیت عالی، قیمت مناسبی دارند. مهمترین ویژگی‌های این محصولات عبارتند از:

  • انتقال تصویر 4K
  • رابط HDMI به HDMI
  • سازگار با TV , XBOX , PS3 COMPUTER
  • کیفیت ساخت و متریال عالی
  • جنس بدنه کنفی
  • موارد دیگر

 

2.FOINNEX:کابل مبدل/آداپتور VGA به HDMI

FOINNEX یکی از محبوب‌ترین برندهایی است که امروزه در انتخاب ما وجود دارد زیرا گزینه‌ای عالی برای مبدل VGA به HDMI ارائه می‌کند. با استفاده از این مبدل به هیچ وجه نیازی به کابل اضافی نخواهید داشت.

در موقعیت اول، ما یک کابل اختصاصی داریم که به عنوان مبدل VGA به HDMI ساخته شده توسط FOINNEX عمل می‌کند. آداپتور FOINNEX یک گزینه همه کاره برای مبدل است زیرا همچنین شامل یک کابل صوتی جداگانه و یک کابل USB متصل به پورت VGA برای ورودی صدا و ورودی برق است. این یک کابل ۶ فوتی است که مطمئنا برای کاربردهای مختلف به اندازه کافی بلند است.

با تبدیل این مدل VGA به HDMI؛ رزولوشن ۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ پیکسل را در خروجی HDMI با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز دریافت خواهید کرد که آن را به یک گزینه استاندارد برای سرگرمی و بازی تبدیل می‌کند. این مبدل از سیگنال‌های ۲۴ بیتی همراه با مبدل ۳.۵ میلی متری اضافی به RCA که برای صدا ارائه شده است، پشتیبانی می‌کند. علیرغم اینکه گزینه نسبتا ارزان‌تری است، FOINNEX از این مبدل با یک سال گارانتی پشتیبانی می‌کند.

بهترین ویژگی‌ها:

  • حداکثر وضوح ورودی VGA 1920 در 1080 پیکسل
  • حداکثر وضوح خروجی HDMI 1920 در 1080 پیکسل
  • 1 سال گارانتی
  • کابل 6 فوتی
  • مبدل صوتی اضافی 3.5 میلی متری به RCA گنجانده شده است

نکات مثبت:

  • هیچ کابل اضافی مورد نیاز نیست
  • کابل نسبتا طولانی است
  • پشتیبانی از ویدئو و همچنین صدا

نکات منفی:

  • کابل به راحتی آسیب می بیند

 

3.NewBEP VGA to HDMI Converter Cable

انتخاب سوم ما برای بهترین مبدل VGA به HDMI کاملا شبیه انتخاب قبلی ما است زیرا کابلی است که به عنوان مبدل برای چندین دستگاه کار می‌کند. این مدل نیز یک انتخاب محبوب توسط NewBEP است.

انتخاب بعدی ما کابل آداپتور NewBEP VGA به HDMI است که تمام مشکلات اتصال شما را در یک خرید حل می‌کند. با استفاده از این کابل، به هیچ وجه به کابل اضافی نیاز ندارید زیرا این کابل ورودی VGA در یک طرف و خروجی HDMI از طرف دیگر ارائه می‌دهد. برای تغذیه مبدل، یک کابل USB و همچنین جک ورودی صدا همراه شده است. کابل آداپتور NewBEP نیز ۶ فوت طول دارد که برای اکثر کاربران کافی است.

پس از اتصال، کابل آداپتور NewBEP VGA به HDMI وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در خروجی به همراه وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای ورودی VGA ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید رزولوشن را بین ۷۲۰p ،۱۰۸۰i و ۱۰۸۰p تنظیم کنید که آن را برای چندین دستگاه مناسب می‌کند. این یک آداپتور plug-and-play است که بدون هیچ نرم‌افزار اضافی کار می‌کند.

بهترین ویژگی‌ها:

  • حداکثر وضوح ورودی VGA 1920 در 1080 پیکسل
  • حداکثر وضوح خروجی HDMI 1920 در 1080 پیکسل
  • نوع کابل Plug-and-play
  • هیچ کابل اضافی مورد نیاز نیست
  • همچنین از وضوح ورودی 800 در 600 پشتیبانی می کند

نکات مثبت:

  • کابل مبدل بلند
  • پشتیبانی از صدا به همراه ویدئو
  • مناسب برای نصب

نکات منفی:

  • کمتر از سایر گزینه‌ها قابل اعتماد است

 

4.eSynic VGA to HDMI Converter

eSynic یک جایگزین عالی برای کابل VGA به HDMI ارائه می‌دهد. این مبدلی است که می‌تواند با کابل‌های HDMI مختلف برای ارائه کاربرد همه جانبه استفاده شود.

اگر برای بیش از یک برنامه به کابل تبدیل نیاز دارید، نگاهی به تبدیل VGA به HDMI eSynic بیندازید. تمام پورت‌های این مبدل با روکش طلایی برای جلوگیری از هرگونه تداخل در انتقال سیگنال هستند. جدا از آن، دارای کابل VGA متصل به یک مبدل اختصاصی است که می‌تواند به هر کابل HDMI وصل شود. بنابراین، می‌توانید از همان کانکتور برای رایانه خود و همچنین تلویزیون یا هر دستگاه دیگری به صورت جایگزین استفاده کنید.

مبدل eSynic دارای برخی ویژگی‌های اضافی مانند پشتیبانی از آینه است که به شما امکان می‌دهد نمایشگر خود را بر روی صفحه دیگری منعکس کنید و همچنین نمای گسترده‌ای که تنظیم چند مانیتور را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سیستم شما از وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در خروجی HDMI پشتیبانی می‌کند. برای ورودی صدا و برق، تبدیل VGA به HDMI eSynic از یک کابل USB استفاده می‌کند که تعداد اتصالات مورد نیاز مبدل را کاهش می‌دهد.

بهترین ویژگی‌ها:

  • کابل 20 اینچ
  • یک پورت USB برای برق و صدا
  • قابل استفاده برای چندین برنامه
  • حداکثر وضوح خروجی HDMI 1920 در 1080 پیکسل
  • ورودی VGA به طول 7 اینچ

نکات مثبت:

  • اتصالات با روکش طلا برای اتصال بدون تداخل
  • پشتیبانی از رزولوشن 1080p HD
  • هیچ درایور یا نرم افزاری مورد نیاز نیست

نکات منفی:

  • یک کابل HDMI اضافی با تبدیل مورد نیاز است

 

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: چطور بفهمیم کدام گوشی از فست شارژ پشتیبانی می کند؟

 

5.Vention VGA to HDMI Converter Cable

اگر هیچ یک از گزینه‌های بالا را دوست نداشتید، تبدیل ونشن VGA به HDMI را بررسی کنید. این مبدل بسیار قابل اعتماد است.

VENTION مسلما مقرون به صرفه‌ترین تبدیل VGA به HDMI را ارائه می‌دهد که برای کسانی که یک مبدل ساده و همه کاره می‌خواهند بسیار عالی است. ونشن VGA به HDMI همچنان ویژگی‌های اساسی مانند انتقال صدا را ارائه می‌دهد اما، اختیاری است زیرا به جای کابل دائمی، یک جک صدا روی مبدل وجود دارد.

در بسته بندی، یک کابل صوتی ۳.۵ تا ۳.۵ میلی متری و یک کابل برق USB به میکرو USB برای آداپتور VENTION پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید آن را به یک پورت VGA با وضوح ۱۲۸۰ x ۱۰۲۴ پیکسل برای ورودی با خروجی استاندارد HDMI که به عنوان یک پورت HDMI در دسترس است وصل کنید. بنابراین، می‌توانید کابل HDMI خود را برای خروجی به دستگاه متصل کنید. VENTION VGA به HDMI دارای یک تراشه تبدیل سیگنال AG02/MS9288C است که نسبتا پایدار است و سوسو زدن یا از دست دادن سیگنال را ارائه نمی‌دهد.

بهترین ویژگی‌ها:

  • حداکثر وضوح ورودی VGA 1920 در 1080 پیکسل
  • حداکثر وضوح خروجی HDMI 1920 در 1080 پیکسل
  • مجهز به تراشه AG02/MS9288C
  • بهترین مناسب برای مانیتور و پروژکتور
  • کابل Aux و کابل میکرو USB موجود است

نکات مثبت:

  • ویژگی های اضافی اختیاری هستند
  • یک گزینه عالی برای کارهای متمرکز بر بهره وری
  • مقرون به صرفه ترین گزینه در انتخاب های ما

نکات منفی:

  • کیفیت ساخت به خوبی سایر تبدیل ها نیست

 

6.GANA VGA to HDMI Converter Cable

GANA همه کاره‌ترین گزینه برای تبدیل VGA به HDMI است. تبدیل GANA اساسا گزینه مناسبی برای کسانی است که قبلا کابل‌های VGA و HDMI جداگانه دارند. این یک انتخاب کاملا ماژولار و همه کاره را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای دستگاه‌های مختلف به راحتی استفاده شود. در مجموع ۴ پورت بر روی مبدل GANA VGA به HDMI وجود دارد که عبارتند از VGGA، جک ۳.۵ میلی متری صدا، HDMI و micro USB. پورت‌های VGA و صدا برای ورودی هستند در حالی که پورت HDMI خروجی ویدیوی ۱۰۸۰p FHD را ارائه می‌دهد.

بر خلاف بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار، تبدیل GANA کمترین فضا را برای نصب می‌گیرد زیرا اندازه آن در حدود ۲.۳۶ x ۰.۷۹ x ۲.۱۳ اینچ است. از این رو، به راحتی می‌تواند پشت تلویزیون یا مانیتور قرار گیرد. حداکثر وضوح پشتیبانی شده از طریق پورت VGA ۱۰۸۰p FHD است که همان پورت خروجی HDMI است. سرعت کلی انتقال داده برای GANA VGA به HDMI نزدیک به ۶.۷۵ گیگابیت در ثانیه است که به لطف نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز برای فیلم‌ها و بازی‌های باکیفیت عالی است.

بهترین ویژگی‌ها:

  • حداکثر وضوح ورودی VGA 1920 در 1080 پیکسل
  • حداکثر وضوح خروجی HDMI 1920 در 1080 پیکسل
  • یکی از متنوع ترین گزینه هاست
  • کابل ها قابل تعویض هستند

نکات مثبت:

  • کابل های AUX و کابل های میکرو یو اس بی گنجانده شده است
  • حداکثر ظرفیت پهنای باند 6.7 گیگابیت بر ثانیه است
  • پشتیبانی از رنگ 12 بیتی در هر کانال

نکات منفی:

  • برای استفاده از این مبدل باید کابل های VGA و HDMI داشته باشید

 

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: بهترین هولدر برای ماشین های ایرانی

 

راهنمای خرید بهترین تبدیل های VGA به HDMI

راهنمای خرید بهترین تبدیل های VGA به HDMI

حتی برای یک دستگاه اولیه مانند تبدیل، باید مشخصات و جزئیات تمام گزینه‌های موجود در بازار را با بودجه خود به دقت بررسی کنید و انتخابی آگاهانه داشته باشید تا یک گزینه مناسب را تهیه کنید. همانطور که قبلا متوجه شده‌اید، گزینه‌های مختلفی برای تبدیل VGA به HDMI وجود دارد.

این موضوع شامل انواع مختلفی از گزینه‌ها و همچنین تبدیل‌هایی با ظرفیت‌های مختلف است که برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. امروز بهترین انتخاب‌های موجود در بازار برای تبدیل‌ها را پوشش داده ایم. چه بخواهید یک تبدیل اصلی برای نمایشگر خود داشته باشید یا یک گزینه پیشرفته برای مانیتورهای بازی، گزینه مناسبی را در انتخاب‌های ما پیدا خواهید کرد. اگر می‌خواهید درباره تبدیل‌های VGA به HDMI بیشتر بدانید، راهنمای خرید بهترین تبدیل‌ها را در اینجا بررسی کنید.

 

1.نوع تبدیل

قبل از خرید تبدیل، باید این واقعیت را در نظر بگیرید که همه تبدیل‌ها یکسان نیستند. حتی اگر همه تبدیل‌ها به یک هدف عمل می‌کنند، تفاوت‌هایی در تبدیل‌ها از نظر طراحی و الزامات وجود دارد. به بیان ساده، برخی از تبدیل‌ها کابل را ارائه می‌دهند در حالی که برخی از آن‌ها جعبه‌ها با پورت‌ها هستند.

تبدیل‌هایی که کابل ارائه می‌دهند معمولا فقط به یک کابل نیاز دارند که یک کابل VGA یا HDMI است. در برخی موارد، مستقیما کابلی دریافت می‌کنید که در یک طرف دارای پورت VGA و در طرف دیگر HDMI است تا به کابل اضافی نیاز نداشته باشید. اما برای انواع دیگر تبدیل‌هایی که فقط پورت‌های ورودی و خروجی را ارائه می‌دهند، قطعا به هر دو کابل VGA و HDMI نیاز دارید. بنابراین، قبل از خرید باید در نظر بگیرید که کدام گزینه برای نیازهای شما مناسب‌تر است.

 

2.گارانتی

تبدیل‌های سیگنال به اندازه کابل‌های سیگنال قابل اعتماد نیستند زیرا قطعات داخلی اضافی در تبدیل وجود دارد که تبدیل سیگنال را ارائه می‌دهد. بنابراین، این تبدیل‌ها حتی پس از ضربه جزئی به راحتی آسیب می‌بینند.

بنابراین، شما نیاز به گارانتی و اطمینان در مورد تبدیل دارید. نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که پس از آسیب دیدن تبدیل نمی‌توانید آن را تعمیر کنید. بنابراین، در صورت بروز مشکل در تبدیل، باید بتوانید جایگزین دریافت کنید. برای آن، شما باید گزینه‌ای را دریافت کنید که یک دوره گارانتی طولانی ارائه می‌دهد. با این کار، اگر دستگاه شما ارائه خروجی را متوقف کند یا مشکلاتی را ایجاد کند، می‌توانید خدمات رایگان را از سازنده درخواست کنید.

 

3.وضوح پشتیبانی

رزولوشن یکی از مهمترین جنبه‌های نمایشگر دیجیتال است. وضوح تصویر اساسا کیفیت تصویر موجود در تلویزیون یا مانیتور است. بنابراین، باید مطمئن شوید که تبدیلی که استفاده می‌کنید وضوحی معادل یا بیشتر از صفحه نمایش شما ارائه می‌دهد. همچنین، اگر محتوای با وضوح پایین را روی دستگاهی با وضوح بالا پخش کنید، به دلیل تعداد کمتر پیکسل‌های موجود بر روی صفحه نمایش نسبت به آنچه که نمایشگر می‌تواند پشتیبانی کند، شاهد کاهش قابل توجهی در کیفیت خواهید بود.

در مورد تبدیل VGA به HDMI؛ اگر می‌خواهید از تبدیل به عنوان یک دستگاه همه کاره استفاده کنید، باید مطمئن شوید که وضوح ورودی و خروجی هر دو بالا باشد. اگر می‌خواهید آن را به مانیتور بازی یا تلویزیون وصل کنید، همراه با وضوح، باید نرخ رفرش پشتیبانی شده توسط تبدیل را نیز بررسی کنید.

 

4.پشتیبانی صوتی

هنگام سرگرمی، صدا به اندازه ویدیو مهم است. اگر از هیچ سیستم صوتی خارجی استفاده نمی‌کنید، باید تبدیلی را انتخاب کنید که از انتقال صدا نیز به همراه ویدیو پشتیبانی می‌کند. همانطور که قبلا می‌دانید، کابل‌های VGA فقط سیگنال‌های آنالوگ را ارائه می‌دهند. بنابراین، تبدیل‌های VGA به HDMI نیاز به یک پورت اضافی برای ورودی صدا دارند که می‌تواند همراه با سیگنال‌های ویدئویی از طریق کابل HDMI منتقل شود.

بسیاری از تبدیل‌های لیست شده در انتخاب‌های ما امروز به شما پیشنهاد می‌کنند تا بتوانید از تبدیل برای رایانه خود و همچنین تلویزیون استفاده کنید. اما، اگر قبلا از یک دستگاه صوتی خارجی متصل به منبع خود استفاده می‌کنید، نگران سازگاری سیگنال صوتی تبدیل HDMI نباشید زیرا از صدای موجود از صفحه نمایش استفاده نمی‌کنید.

 

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: معرفی 7 عدد از بهترین قلم های لمسی برای نوشتن و یادداشت برداری

 

آیا کابل های VGA به HDMI دو جهته هستند؟

در بیشتر موارد، نمی‌توانید از تبدیل به صورت معکوس استفاده کنید. اگر چنین عملیاتی امکان‌پذیر باشد، آن را در بررسی مختصر محصول خواهید یافت. اما به دلیل تفاوت در تبدیل سیگنال، اکثر محصولات فقط می‌توانند از یک راه استفاده کنند، چه تبدیل VGA به HDMI یا بالعکس. تبدیل HDMI به VGA نیاز به تبدیل دیجیتال به آنالوگ دارد که کاملا برخلاف آنچه است که در این تبدیل‌ها دریافت می‌کنید.

 

چگونه از تبدیل های VGA به HDMI استفاده کنیم؟

استفاده از تبدیل‌های VGA به HDMI به سادگی اتصال دوشاخه‌ها به پورت‌های مناسب است. تبدیل‌های VGA به HDMI دستگاه‌هایی از نوع plug-and-play هستند که برای اجرا به نرم‌افزار یا درایور خاصی نیاز ندارند. از آنجایی که تنها وظیفه یک تبدیل تبدیل سیگنال است، فقط به اتصالات از طریق تبدیل نیاز دارد. اگرچه، برای استفاده از آن باید آنچه را در نظر بگیرید که به همراه تبدیل نیاز دارید. برای برخی از کانکتورها، برای استفاده از آن‌ها به کابل‌های HDMI و VGA نیز نیاز دارید.

 

آیا تبدیل VGA به HDMI کیفیت را کاهش می دهد؟

برای هر تبدیل، سیگنالی که کیفیت کمتری دارد، همیشه خروجی موجود در پورت خروجی است. در مورد تبدیل VGA به HDMI، سیگنال خروجی معادل پورت VGA را خواهید یافت. از آنجایی که پورت VGA بر روی سیگنال‌های آنالوگ کار می‌کند، به دلیل عوامل زیادی مانند تداخل یا از دست دادن سیگنال در انتقال، در معرض کاهش کیفیت قرار دارد. بنابراین، با وجود اینکه پورت HDMI کیفیت بهتری دارد، کیفیتی برابر با ورودی تبدیل دریافت خواهید کرد.

 

سخن پایانی

حتی اگر نمایشگر یا تلویزیون شما از ورودی HDMI پشتیبانی می‌کند، در صورتی که پورت HDMI ارائه نمی‌دهد، باید از تبدیل با کارت گرافیک خود یا هر منبع دیگری استفاده کنید. پورت‌های VGA برای کارت‌های گرافیک قدیمی و پخش کننده‌های DVD بسیار رایج هستند.

بنابراین، یکی از رایج‌ترین تبدیل‌های مورد نیاز تبدیل VGA به HDMI است. برای یافتن بهترین تبدیل، باید به انتخاب ما ارائه شده در این مقاله و همچنین راهنمای خرید ارائه شده همراه با آن توجه کنید.

لازم به ذکر است فروشگاه آرنیک امکان خرید عمده محصولات زیر فراهم کرده است:

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *