راهنمای کامل تعویض باتری گوشی هوشمند

راهنمای کامل تعویض باتری گوشی هوشمند

باتری گوشی هوشمندتان مانند گذشته عملکرد خوبی ندارد؟ شاید زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. در این مطلب قصد داریم تعویض باتری گوشی هوشمند صحبت کنیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

آیا باتری گوشی هوشمند شما در عرض چند ساعت تمام می‌شود؟ اگر متوجه شدید که چندین بار در روز به دنبال شارژر می‌روید، ممکن است زمان تعویض باتری خود رسیده باشد. حتی با وجود روزهایی که باتری‌های قابل جابجایی پشت سر ما هستند، هنوز گزینه‌های زیادی وجود دارد.

 

آیا باتری گوشی قابل تعویض است؟

آیا باتری گوشی قابل تعویض است؟

اگر بیش از دو سال است که صاحب گوشی هوشمند خود هستید، ممکن است متوجه شده باشید که عملکرد باتری آن یکسان نیست. طول عمر باتری معمولا با تعداد چرخه شارژ آن تعیین می‌شود. چرخه شارژ دوره‌ای است که از کل ظرفیت باتری استفاده می‌شود، سپس دوباره شارژ می‌شود (شرکت‌هایی مانند اپل آن را به عنوان استفاده از ۵۰ درصد، سپس شارژ مجدد به حالت کامل و سپس استفاده مجدد از ۵۰ درصد تعریف می‌کنند). پس از ۵۰۰ چرخه شارژ، عملکرد بیشتر باتری‌های لیتیوم یونی بدون توجه به نحوه استفاده از دستگاه شروع به کاهش می‌کند. این موضوع یکی از دلایل اصلی جایگزینی باتری تلفن همراه در یک دستگاه قدیمی است.

 

علائم رایجی که نشان می دهد باید باتری گوشی هوشمند خود را تعویض کنید

البته واضح‌ترین علامتی که ممکن است نیاز به تعویض باتری تلفن همراه داشته باشید، کاهش شدید عمر باتری است. اگر تلفن شما به سختی از مرز ۱۰ ساعت عبور می‌کند، و هیچ کاری خیلی فشرده مانند پخش استریم یا بازی انجام نمی‌دهید، جایگزینی را در نظر بگیرید. البته کالیبره کردن باتری جدید را فراموش نکنید.

خاموش شدن تصادفی نیز یک علامت رایج است. اگر تلفن هوشمند شما با ۳۰ درصد یا حتی ۵۰ درصد خاموش شود، احتمالا سلامت باتری شما به طور قابل توجهی بدتر شده است. حلقه‌های باتری نیز یک علامت رایج است. اگر گوشی هوشمند قدیمی‌تری دارید که پس از رسیدن به آستانه مشخص باتری، دائما راه‌اندازی مجدد می‌شود، این موضوع معمولا به دلیل قدیمی بودن باتری لیتیوم یونی است.

ساده‌ترین راه برای تشخیص منبع مشکل این است که متوجه شوید مشکل در چه زمانی رخ می‌دهد. اگر دستگاه جدیدتری دارید و پس از به‌روزرسانی یا هنگام بستن برنامه‌ها بوت می‌شود، به احتمال زیاد مشکل نرم‌افزاری است.

اگر مشکلات شما خیلی زیاد نیستند، هنوز هم ممکن است بخواهید سلامت باتری خود را بررسی کنید. توصیه می‌کنیم از برنامه‌های معتبر استفاده کنید. این برنامه‌ها ظرفیت طراحی باتری شما را با ظرفیت فعلی تخمینی آن مقایسه می‌کنند و به شما نشان می‌دهد که باتری چقدر از دست رفته است. به طور کلی، بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی از اهمیت بالایی برخودار است.

 

چگونه باتری گوشی هوشمند خود را تعویض کنیم؟

چگونه باتری گوشی هوشمند خود را تعویض کنیم؟

جایگزین کردن باتری تلفن هوشمند قبلا به آسانی خاموش کردن تلفن، خارج کردن باتری قدیمی و قرار دادن باتری جدید بود. اگر تلفن هوشمند شما هنوز باتری قابل جابجایی دارد، این تنها کاری است که باید انجام دهید. اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی فعلی با باتری‌های غیر قابل جابجایی عرضه می‌شوند، بنابراین کار دشوارتر شده است. به هیچ وجه غیرممکن نیست اما شاهکار کوچکی نیز نیست.

اگر می‌خواهید مسیر تعویض باتری گوشی هوشمند را طی کنید، باید گوشی هوشمند خود را جدا کنید، قبل از اینکه به باتری برسید، صفحه نمایش و سایر قسمت‌ها را جدا کنید. از آنجایی که بیشتر قطعات به هم چسبیده اند، باید آن‌ها را جدا کرده و دوباره بعد در جای خودش قرار دهید. اگر ابزار مناسبی ندارید این کار را انجام ندهید. موارد اساسی که شما نیاز دارید عبارتند از یک دسته مکش، ابزار باز کننده صاف، موچین، تفنگ حرارتی برای ذوب چسب و یک پیچ گوشتی، چسب جایگزین نیز ضروری است.

از هیچ ابزاری که در اطراف خانه خود قرار دارد استفاده نکنید زیر شما می‌توانید به تلفن خود آسیب بزنید. لازم به ذکر است که فروشگاه آرنیک موبایل امکانی را فراهم کرده است تا علاقه مندان بتوانند خرید عمده پاوربانک را تجربه کنند.

اگر از قبل ابزارهای لازم را دارید و آموزش مناسب را برای مدل گوشی هوشمند خود پیدا کرده اید، مهم است که ابتدا باتری خود را زیر ۲۵ درصد داشته باشید. باتری‌های لیتیوم یون شارژ شده در صورت سوراخ شدن تصادفی می‌توانند آتش بگیرند یا منفجر شوند. اگر باتری شما هنگام باز کردن دستگاه متورم شده است، نباید به تعویض آن ادامه دهید، به خصوص اگر بی‌تجربه هستید. در عوض گوشی را به تعمیرگاه مجاز ببرید.

حتی اگر اینطور نیست، باید مراقب باشید. برای مثال Samsung Galaxy S۷ را در نظر بگیرید. تعویض باتری به دلیل وجود چسب فراوان می‌تواند بسیار دشوار باشد که همه آن‌ها باید دوباره اعمال شوند. همچنین باید مجموعه اسپیکر را قطع و وصل کنید. اگر هنگام انجام این کار مراقب نباشید، ممکن است لازم باشد یک بار دیگر تلفن خود را جدا کنید تا دوباره آن را وصل کنید. سایر تلفن‌ها از شما می‌خواهند حتی قطعات بیشتری را جدا کنید. تعویض باتری نیز معمولا عایق رطوبتی را از بین می‌برد.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید که حوصله یا مهارت کافی را ندارید، بهتر است گوشی هوشمند خود را به یک مرکز خدمات مجاز ببرید.

 

چه زمانی تعویض باتری ارزشی ندارد؟

اگر به گوشی هوشمند خود وابسته شده‌اید و نمی‌توانید دستگاه‌های فعلی را تحمل کنید، منطقی است که سعی کنید طول عمر آن را افزایش دهید، اما اینکه آیا تعویض باتری ارزش دارد یا خیر، می‌تواند بستگی به اوضاع داشته باشد.

اگر دستگاه پرچمدار قدیمی‌تری دارید که می‌خواهید برای مدتی به استفاده از آن ادامه دهید، می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد. اگر دستگاه رده پایین‌تری دارید، ممکن است قیمت و دردسر آن بیشتر از مزایای آن باشد. اکثر تعویض باتری‌ها در مراکز خدمات مجاز نسبتا ارزان هستند اما تلفن‌های ارزان قیمت جدید با مشخصات و نرم‌افزار به روز شده نیز ارزان هستند.

تعویض باتری تلفن همراه تقریبا به آسانی سابق نیست اما اکنون می‌دانید که حتی پس از سال‌ها استفاده، امیدی برای پرچمداران گران قیمت شما وجود دارد.

 

نظر شما در مورد باتری گوشی‌های هوشمند امروزه چیست؟ آیا قبلا اقدام به تعویض باتری خود کرده اید؟ تجربیات خود را در کامنت با ما در میان بگذارید

 

بیشتر بخوانید:

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *