9 راه برای خنک کردن سریع گوشی اندرویدی بدون خاموش کردن آن

9 راه برای خنک کردن سریع گوشی اندرویدی بدون خاموش کردن آن

گرم شدن یک مشکل رایج در گوشی‌های هوشمند است. داغ شدن تلفن شما می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد و راه حلی که سازندگان معمولا توصیه می‌کنند، خاموش کردن آن است. اما، اگر نخواهید این کار را انجام دهید چه کار باید کرد؟ در این مطلب چند راه ساده برای خنک کردن هر گوشی اندرویدی بدون خاموش کردن آن بیان شده است. لطفا تا انتهای همراه ما باشید.

 

گوشی اندرویدی خود را بدون خاموش کردن آن خنک کنید

دلیل داغ شدن گوشی چیست

یک گوشی اندرویدی به دلایل مختلف ممکن است گرم یا بیش از حد داغ شود. این شامل بازی‌ها یا برنامه‌های سنگین، فرآیندهای پس‌زمینه بیش فعال، دمای بالای محیط، مشکلات خاص پردازنده و موارد دیگر می‌شود.

در بیشتر موارد، گرم شدن خفیف طبیعی است. با این حال، اگر تلفن شما گرمتر از حد معمول می‌شود، ممکن است به دلیل این اتفاق با تاخیر برنامه‌ها را باز کند یا به کندی کار کند، در این صورت خاموش کردن گوشی برای مدت کوتاهی شاید جوابگو باشد. در ادامه چند نکته ساده برای خنک کردن گوشی در عرض چند دقیقه ذکر شده است.

 

1.استفاده از تلفن را برای مدتی متوقف کنید

بهترین راه برای خنک کردن گوشی هوشمند داغ این است که آن را برای مدتی کنار بگذارید. اگر از دوربین استفاده می‌کنید، آن را برای چند دقیقه ببندید. همچنین لطفا هنگام شارژ کردن از تلفن استفاده نکنید زیرا گرمای بیشتری تولید می‌کند و باعث افزایش دما می‌شود. پس یکی از دلایل کند شدن گوشی موبایل گرم شدن بیش از حد آن است.

 

2.گوشی را از گرما دور نگه دارید

دمای بالای محیط یکی از دلایل اصلی گرم شدن بیش از حد گوشی شما است. اگر زیر نور آفتاب هستید، گوشی خود را به سایه ببرید زیرا نور مستقیم خورشید خیلی سریع آن را گرم می‌کند. به طور مشابه، اگر در داخل خانه هستید، تلفن خود را از تخت یا پتو دور کنید. آن را روی داشبورد ماشینتان هم نگذارید. اگر تلفن به شدت داغ شود، ممکن است به طور خودکار خاموش شود.

 

3.میزان روشنایی صفحه را کاهش دهید

صفحه نمایش یکی از پرقدرت‌ترین اجزای گوشی است. اگر صفحه نمایش گوشی را روی روشنایی بسیار بالا تنظیم کرده باشید، انرژی بیشتری مصرف می‌کند و دستگاه را گرم می‌کند. کاهش روشنایی به کاهش دما کمک می‌کند. اگر تلفن شما اجازه می‌دهد، فعلا وضوح صفحه را کم کنید و درحالت استفاده بهینه قرار دهید.

 

4.برنامه های پس زمینه را ببندید

فعالیت بیش از حد پس زمینه نیز می‌تواند باعث گرم شدن گوشی شود. بنابراین، تمام برنامه‌های اخیر نصب کرده‌اید براساس اولویت پاک کنید یا گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا خنک می‌شود یا خیر. اگر نه، به آمار باتری نگاهی بیاندازید و بررسی کنید که آیا هر یک از برنامه‌ها مصرف باتری غیرعادی زیادی را نشان می‌دهند. اگر بله، پس احتمالا مقصر را پیدا کرده‌اید.

چندین برنامه نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های پس زمینه را ببندید تا گوشی را خنک کنید. Greenify یکی از این برنامه‌هاست که به شما امکان می‌دهد تمام برنامه‌های ناخواسته را یکجا متوقف کنید.

 

5.برخی ویژگی ها را غیرفعال کنید که از آن استفاده ای نمی کنید

غیرفعال کردن ویژگی‌های اتصال مانند Wifi، بلوتوث، موقعیت مکانی و Wifi Hotspot می‌تواند به خنک کردن گوشی اندروید شما کمک کند. همچنین می‌توانید داده‌های تلفن همراه را خاموش کنید یا اگر از آن استفاده نمی‌کنید، حالت هواپیما را تغییر دهید. غیرفعال کردن مواردی که شما از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنید به طور کلی می‌تواند جلوگیری از خالی شدن باتری و خنک شدن گوشی کمک کند.

 

6.عملکرد بالا یا حالت بازی را خاموش کنید

روش ها و نرم افزارهای خنک کننده گوشی اندرویدی و آیفون

برخی از گوشی‌های اندرویدی دارای حالت‌های بازی یا عملکرد بالا هستند. وقتی فعال باشد، گوشی عملکرد خود را افزایش می‌دهد و حداکثر بار را بر روی پردازنده و GPU وارد می‌کند و این موضوع باعث افزایش دمای باتری و افزایش تخلیه باتری می‌شود. بنابراین، اگر گوشی شما در حین بازی گرم می‌شود، حالت بازی را غیرفعال کنید. علاوه بر این، می‌توانید کیفیت گرافیک و نرخ فریم بازی را کاهش دهید تا گرمایش را کاهش دهید. معمولا بهترین گوشی‌های گیمینگ دارای سیستم خنک کننده اختصاصی برای کنترل دما هستند.

 

7.هنگام شارژ شدن گوشی گرم می شود

تقریبا همه تلفن‌ها هنگام شارژ شدن به میزان قابل توجهی گرم می‌شوند زیرا انرژی زیادی وارد دستگاه می‌شود، به خصوص آن‌هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. قاب گوشی شما ممکن است گرمای ساطع شده را به دام بیندازد. از این رو، حذف آن می‌تواند تا حدودی به کاهش گرمای بیش از حد کمک کند.

همچنین هنگام شارژ گوشی هوشمند خود، آن را به جای روی تخت یا مبل روی یک سطح سخت قرار دهید. اگر گوشی هنگام شارژ داغ شود، سیستم به طور خودکار سرعت شارژ را کاهش می‌دهد تا جبران شود. شما می‌توانید گوشی را زیر پنکه یا در اتاقی با تهویه مطبوع نگه دارید تا در حین شارژ خنک بماند، این بدان معناست که سریع‌تر از حد معمول برق می‌گیرد و می‌توانید حالت آن را به شارژر کم‌مصرف تغییر دهید.

 

8.آیا پردازنده مشکلات ذاتی گرمایش دارد؟

ما سابقه طولانی در مورد مشکلات گرمایش ذاتی پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند داشته ایم. اسنپدراگون ۶۱۵، اسنپدراگون ۸۰۱، اسنپدراگون ۸۱۰ و غیره و چیپست‌های خاص مدیاتک چنین مشکلاتی داشته اند. حتی جدیدترین اسنپدراگون ۸۸۸ نیز به سرعت گرم می‌شود. اگر گوشی شما از چیپست معروفی استفاده می‌کند که گرم می‌کند، نمی‌توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید. برای گوشی‌های جدید، سازندگان به‌روزرسانی‌هایی را برای بهبود مدیریت حرارتی انجام می‌دهند.

 

9.تلفن خود را به روز نگه دارید

نرم‌افزار و برنامه‌های گوشی خود را به روز نگه دارید. این کار تضمین می‌کند که آخرین اصلاخات سازنده را اجرا می‌کند و از برنامه‌های باگی که ممکن است در پس‌زمینه مشکل ایجاد کنند، خلاص شوید.

 

دلایل احتمالی دیگر گرمای بیش از حد گوشی

  • آیا برنامه مخربی نصب کردید؟ گوشی خود را برای پیدا کردن بدافزار بررسی کنید. بدافزار از منابع موجود در دستگاه استفاده می‌کند و باعث گرم شدن گوشی می‌شود.
  • شارژر و کابلی را بررسی کنید که برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید. شارژر معیوب یا تقلبی می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد شود. حتما در هنگام خرید شارژر گوشی دقت کنید تا برند معتبری تهیه کنید.
  • گوشی ممکن است در مناطقی با دریافت شبکه ضعیف گرم شود.
  • باتری را برای پیدا کردن مشکلات بررسی کنید. باتری‌ها معمولا متورم می‌شوند و به خوبی فعالیت نمی‌کنند.

 

تاثیر گرمای بیش از حد بر گوشی های هوشمند

گرمایش کاملا طبیعی است، به خصوص در هنگام انجام بازی‌های سنگین، شارژ یا استفاده طولانی مدت شاهد گرم شدن گوشی هستیم. با این حال، اگر تلفن به طور مداوم بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در حالت بیکار باشد، می‌تواند تأثیر زیادی بر اجزای تلفن شما داشته باشد.

معمولا گوشی با کاهش عملکرد، کاهش روشنایی، کاهش سرعت شارژ در صورت اتصال به برق یا حتی خاموش شدن خود به خود، افزایش دما را جبران می‌کند. در گوشی‌های مدرن، هشدار دمای بالا نیز دریافت می‌کنید. با این حال، اگر تلفن شما ویژگی‌های حفاظتی کافی نداشته باشد، می‌تواند بر عمر باتری شما تأثیر منفی بگذارد. به علاوه، گرمای بیش از حد می‌تواند به اجزای داخلی، ساختار یا حتی باتری آسیب برساند و امنیت شخصی شما را به خطر بیندازد.

 

چرا کارهایی را برای خنک شدن گوشی نباید انجام دهیم؟

اگر گوشی شما داغ می‌شود، بهتر است به جای گذاشتن آن در آب یا یخچال، گوشی را خاموش کنید و زیر پنکه یا در اتاقی با تهویه مطبوع نگه دارید. حتی اگر ضد آب باشد، باز هم در خطر آسیب آب هستید. به علاوه، قرار دادن تلفن بیش از حد گرم شده در یخچال یا قرار گرفتن در معرض آب سرد باعث تغییر سریع دما می‌شود. این موضوع باعث ایجاد رطوبت در داخل گوشی می‌شود و ممکن است آسیب زیادی به همراه داشته باشد. به طور کلی، از نوسانات ناگهانی دما خودداری کنید.

 

9 برنامه خنک کننده تلفن برای اندروید و iOS در سال 2022

9 برنامه خنک کننده تلفن برای اندروید و iOS در سال 2022

همانطور که اشاره کردیم، این روزها همه از برنامه‌های کاربردی سنگین استفاده می‌کنند که باعث کند شدن گوشی آن‌ها می‌شود. بیشتر مردم از این رنج می‌برند زیرا آن‌ها برای مدت طولانی از دستگاه‌های خود استفاده کرده اند. بنابراین، مردم صدها ترفند را برای بهبود عملکرد دستگاه خود امتحان می‌کنند. اما فقط به این دلیل که آن‌ها تصمیم درستی نگرفتند.

بنابراین، آن‌ها برنامه‌هایی را دانلود می‌کنند که به دستگاه‌های آن‌ها آسیب می‌زند و آن‌ها را کند می‌کند. بسیاری از برنامه‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند گوشی شما را سریع و عاری از ویروس کنند، اما تبلیغات زیادی با این برنامه‌ها دریافت می‌کنید. بنابراین اکثر کاربران گامی به عقب برمی‌دارند و با خلاص شدن از شر برنامه، آن را حذف نصب می‌کنند.

 

1.Cooling Master-Phone Cooler

Cooling Master یک برنامه‌ای با حجم زیر ۱۰۰ مگابایت با رتبه‌های ۴.۵ است زیرا این برنامه همانطور که ادعا می‌کند، کار خود را انجام می‌دهد. Cooling Master دمای بلادرنگ را کنترل می‌کند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید تنها با یک ضربه گوشی خود را خنک کنید.

همچنین این برنامه خنک کننده گوشی برنامه‌هایی را شناسایی می‌کند که مشکلات گرمای بیش از حد ایجاد می‌کنند. این اپلیکیشن یک برنامه رایگان است که می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. همچنین استفاده از CPU را به صورت پویا تجزیه و تحلیل می‌کند و برنامه‌هایی را که بیش از حد از منابع سیستم استفاده می‌کنند شناسایی می‌کند تا علت داغ شدن بیش از حد تلفن را تعیین کند.

دانلود برای اندروید

 

2.Battery Saver Du – Life Saver & DU Battery Charger

Battery Saver DU یک ابزار قدرتمند برای دستگاه‌هایی است که دارای مشکلات گرم شدن گوشی هستند. شما می‌توانید ببینید چند درصد از برنامه‌ها را در پس‌زمینه اجرا کرده‌اید و تخمین‌های منظم و درستی از نسبت زمان باقی‌مانده برای استفاده خود بیابید. شارژر Lifesaver & Du Battery با افزایش دمای موبایل سروکار دارد و برنامه‌هایی را برای شما شناسایی می‌کند که باعث مشکلات داغ شدن بیش از حد می‌شوند. فقط با ضربه زدن روی Power Optimization، می‌توانید اجرای برنامه‌های کم مصرف را متوقف کنید.

 

3.Assistant for Android

این برنامه یکی از موثرترین و جامع‌ترین برنامه‌های ابزار مدیریتی برای بهبود عملکرد گوشی اندرویدی شما است و علاوه بر این، یکی از بهترین برنامه‌های پاک کننده کش است. بهترین ویژگی‌ها را برای کمک به شما در مدیریت سریع و کارآمد گوشی هوشمند ارائه می‌دهد و تلفن شما را خنک می‌کند زیرا با مشکلات گرمای بیش از حد مقابله می‌کند. علاوه بر این، آن دسته برنامه‌ها را شناسایی می‌کند که مانعی برای عملکرد بهتر شدند.

دانلود برای اندروید

 

4.Phone Cooler- CPU Cooler Master(Speed Booster)

این برنامه دستگاه را خنک می‌کند و دمای دستگاه را کنترل می‌کند. این برنامه برنامه‌های مصرف کننده منابع را کنترل و می‌بندد و باعث می‌شود تلفن شما سریعتر کار کند و این کار مقدار بار از CPU را کاهش می‌دهد که عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. با خنک کننده تلفن می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید و همچنین با مشکلات مختلف مقابله کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. این برنامه به صورت رایگان در فروشگاه گوگل پلی در دسترس است.

 

5.Cleaner master – Super cleaner

Cleaner master یک پاک‌کننده هوشمند است که به شما کمک می‌کند برخی از عکس‌ها، ویدیوهای مشابه را پیدا و حذف کنید، مخاطبین تکراری را ادغام کنید، از مخاطبین پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید فایل‌های اضافی را از تلفن خود حذف کرده و آن را سریع‌تر اجرا کنید. با این برنامه شگفت انگیز، آشغال‌ها را از تلفن حذف کنید و با مشکلات تاخیر و گرمای بیش از حد مقابله کنید. این برنامه نظرات مثبتی را از سراسر جهان دریافت می‌کند. با اشتراک Premium، ویژگی‌های پیشرفته‌تری دریافت خواهید کرد.

دانلود برای iOS

 

6.Cool Down Phone Temperature: Cooling Master

این نرم‌افزار یک خنک کننده باتری است که تمامی فعالیت‌ها را بدون تاثیرگذاری بر روی گوشی و یا صرف زمان زیاد کنترل می‌کند. تنها با یک لمس، می‌توانید گوشی خود را خنک کنید. به طور خودکار مشکل را که در حال تبدیل شدن به یک مانع است، تجزیه و تحلیل و تشخیص می‌دهد و آن را برطرف می‌کند. استفاده از آن آسان‌تر است و برای کاربران چندان پیچیده نیست.

دانلود برای اندروید

 

7.Phone Cooler Master

Phone cooler master یک برنامه نظارت و کنترل دما است که مصرف CPU شما را کاهش می‌دهد و گوشی شما را خنک می‌کند و بر مشکل رایج گرمایش گوشی‌های اندرویدی غلبه می‌کند. این برنامه برای تمیز کردن حافظه نهان، آزاد کردن رم، تقویت حافظه، ارائه نظارت و حفاظت در زمان واقعی دما، بهینه‌سازی سرعت، جلوگیری از گرمای بیش از حد و غیره کاملا مناسب عمل می‌کند که آن را به یکی از بهترین برنامه‌ها تبدیل می‌کند.

دانلود برای اندروید

 

8.Cooler Master – Clean Booster

این اپلیکیشن یکی بهترین برنامه اصلی خنک کننده CPU است! به طور قابل توجهی کار می‌کند؛ به عبارت دیگر، بر روی یک الگوریتم به حداقل رساندن حرارت عمل می‌کند که بسیار مفید است و به شما کمک می‌کند مصرف CPU را کاهش دهید و عمر باتری را افزایش دهید. با نصب این برنامه عالی، استفاده از CPU را کاهش می‌دهد و عملکرد چند رسانه‌ای و بازی‌ها را بهتر می‌کند. Cooler Master دمای دستگاه را نیز برای جلوگیری از گرمای بیش از حد کنترل می‌کند.

دانلود برای اندروید

 

9.CPU Cooler- Cooler Master, Phone Cleaner, Booster

CPU COOLER دمای تلفن را در زمان واقعی نمایش می‌دهد، فایل‌های ناخواسته را پاک می‌کند که می‌توانید انتخاب کنید و با حذف فایل‌های غیر ضروری سرعت گوشی را افزایش می‌دهد. فایل‌های مشابه، عکس‌ها، فیلم‌ها و فضای ذخیره‌سازی اضافی را حذف می‌کند و مشکل ذخیره‌سازی ناکافی را حل می‌کند.

بهترین بخش خنک کننده Cpu این است که از مشکلات داغ شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند و با شناسایی مشکلات گرمای بیش از حد به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در دستگاه خود داشته باشید. علاوه بر این، فرآیندهای غیر ضروری را پاک می‌کند که انتخاب می‌کنید تا دستگاه شما به خوبی کار کند!

دانلود برای اندروید

 

سخن نهایی

از آنجایی که گوشی‌های ما فن خنک‌کننده ندارند، تنها راه خنک‌سازی آن‌ها دستکاری تنظیمات، برنامه‌ها و پایین نگه داشتن دمای محیط از دمای گوشی است. امیدوارم نکات بالا به شما کمک کند تا گوشی اندروید خود را بدون خاموش کردن سریع خنک کنید. به هر حال چیزی برای اضافه کردن دارید؟ با گذاشتن کامنت به ما اطلاع دهید.

 

بیشتر بخوانید:

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *