چگونه شارژر اصلی ایفون را تشخیص دهیم؟

چگونه شارژر اصلی ایفون را تشخیص دهیم؟

شارژرهای ارزان قیمت آیفون که واقعا از طرف اپل ارائه نشده‌اند، ممکن است بهترین گزینه به نظر برسند اما خطراتی برای شما و آیفون‌تان به همراه دارند. تا سال ۲۰۲۱، بیش از ۱ میلیارد آیفون فعال در سراسر جهان گزارش شده است. هر یک از این گوشی‌ها برای ادامه کار به شارژر نیاز دارند، به این معنی که تخمین زدن بیش از ۱ میلیارد شارژر آیفون در حال استفاده منطقی است. متأسفانه، افزایش محبوبیت آیفون در دهه گذشته به کلاهبرداران این امکان را داده است تا با فروش محصولات تقلبی خود، از اسم برند اپل سواستفاده کنند.

با این حال، این شارژرهای جعلی اپل خطراتی را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند. وقتی صحبت از تقلبی می‌شود، همه چیز به صرفه جویی در هزینه ختم نمی‌شود و استفاده از این محصولات تقلبی خطراتی در زندگی واقعی به همراه دارد. در این مطلب، همه نکاتی را که برای تشخیص تفاوت بین شارژرهای اصلی اپل و تقلبی باید بدانید، به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید خود و دستگاه اپل خود را ایمن نگه دارید.

 

شارژرهای تقلبی آیفون به چه معناست؟

شارژرهای جعلی اپل کابل‌های شارژ ارزان و تقلبی هستند که کلاهبرداران برای سوء استفاده از مصرف کنندگان می‌فروشند. این شارژرهای معمولا به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • شارژرهای تقلبی که کلاهبرداران آن‌ها را به عنوان یک محصول اصلی «اپل» معرفی می‌کنند.
  • کابل‌های ارزان قیمت که از استانداردهای صنعتی پیروی نمی‌کنند.
  • کابل‌های بی‌کیفیت که خود را به عنوان جایگزین اپل به بازار عرضه می‌کنند.

محصولات جعلی ایجاد شده توسط این کلاهبرداری‌ها می‌تواند خطرناک باشد. یکی از گزارش‌های بلومبرگ داستان فردی را روایت می‌کند که ناخودآگاه از یک شارژر تقلبی آیفون (که در اینستاگرام فروخته می‌شود) استفاده کرده است که هنگام شارژ کردن دستگاه منفجر شده است. این اتفاق یک حادثه شدید تهدید کننده زندگی را ایجاد کرد که خطر استفاده از محصولات تقلبی را برجسته می‌کند.

درست است، این محصولات جعلی می‌توانند ارزان‌تر باشند اما با اجزای ضعیف‌تری ساخته شده‌اند که می‌توانند به دستگاه اپل شما آسیب برسانند. علاوه بر این، آن‌ها اغلب دستگاه‌ها را به سرعت (یا اصلا) شارژ نمی‌کنند و به دلیل استفاده ناکافی از عایق الکتریکی مستعد گرم شدن بیش از حد هستند. برای خرید شارژر گوشی معتبر حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

 

شارژر جعلی آیفون را با ۶ روش تشخیص دهید

در ادامه شش روش بیان می‌کنیم که به کمک آن می‌توان شارژر اصلی ایفون را تشخیص داد.

 

1.بسته بندی را به دقت بررسی کنید

شارژر جعلی آیفون را با ۶ روش تشخیص دهید

شما اغلب قادر خواهید بود قبل از باز کردن جعبه، یک محصول تقلبی را کشف کنید. ابتدا نگاهی به بسته‌بندی شارژر خود بیندازید. بسته باید دارای تصویر سیاه و سفید از محصول باشد. در مرحله بعد، به انتهای کانکتور USB نگاه کنید، تقلبی‌ها اغلب از یک نسخه رنگی استفاده می‌کنند که به شاخک‌های فلزی ظاهری طلایی و فلزی می‌بخشد. با این حال، شارژرهای اصلی اپل در جعبه‌ای عرضه می‌شوند که رنگی ندارند.

شارژرهای جعلی نیز اغلب جزئیات را اشتباه ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، بسته‌بندی تقلبی دارای دو بارکد در قسمت پایینی آن است که در بسته‌بندی شارژر اصلی نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

 

2.نشان MFi را پیدا کنید

اپل نشان «ساخته شده برای آیفون» را به همه محصولات تایید شده خود اضافه می‌کند. در حالی که تقلبی‌ها فقط می‌توانند این برچسب را نیز کپی کنند. شما می‌توانید مطمئن باشید که محصول بدون این نشان همیشه جعلی است.

 

3.به دنبال اطلاعات تولید محصول باشید

اپل جزئیات ساخت شارژر را در طول سیم چاپ می‌کند. شما آن را در حدود هفت اینچ از کانکتور USB و به دنبال آن یک شماره سریال ۱۲ رقمی پیدا خواهید کرد. روی کابل شارژ نوشته شده «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» و سپس «مجموعه شده در چین»، «مجموعه شده در ویتنام» یا «Indústria Brasileira» ذکر شده است. لازم به ذکر است فروشگاه آرنیک موبایل امکان خرید عمده شارژر گوشی و تبلت را از برندهای معتبر برای هموطنان عزیز فراهم کرده است.

 

4.انتهای کابل اتصال لایتنینگ را بررسی کنید

اپل راه‌های مختلفی را برای تشخیص انتهای اتصال شارژر اصلی از تقلبی در صفحه پشتیبانی خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، انتهای کابل شارژ اپل دارای کنتاکت‌های صاف و گرد طلایی (یا نقره‌ای) است، در حالی که نمونه‌های تقلیدی اغلب دارای روکش خشن با کنتاکت‌های مربعی هستند.

 

5.راهنمای کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

جزئیات و متن‌های زیادی در دفترچه راهنمای کاربر وجود دارد، بنابراین طبیعتا بسیاری از کلاهبرداران اشتباه می‌کنند. به عنوان مثال، محصولات اصلی اپل از صحافی حرفه‌ای با دفترچه‌های خود استفاده می‌کنند، در حالی که محصول جعلی از یک پایه بزرگ برای نگه داشتن صفحات در کنار هم استفاده می‌کند.

همچنین به دنبال اشتباهات تایپی و ناهماهنگی متن باشید. کلاهبرداران معمولا سعی می‌کنند متن را از یک محصول اصلی کپی کنند اما گاهی اوقات فاصله اضافی یا حروف نادرست اضافه می‌کنند.

 

6.وقتی شک دارید، آن را امتحان نکنید

شما می‌توانید با استفاده موارد ذکر شده شارژرهای تقلبی را تشخیص دهید، اما اگر شک دارید، انجام این آزمایش را توصیه نمی‌کنیم. با این حال، اگر قبلا از کابل مشکوک استفاده کرده‌اید و متوجه گرم شدن بیش از حد یا زمان شارژر به طور قابل توجهی طولانی‌تر شده اید، احتمال زیادی وجود دارد که یک کابل جعلی داشته باشید. اگر بر اثر استفاده از شارژر تقلبی باتری گوشی‌تان آسیب ببیند، باید به فکر خرید باتری گوشی جدید باشید.

 

لیست نحوه شناسایی شارژرهای جعلی آیفون

تشخیص شارژر اصلی ایفون

اگر قصد دارید شارژر آیفون بخرید، قبل از آن لیست زیر به یاد داشته باشید:

  • قیمت: شارژرهای اپل حدود ۲۰ دلار به فروش می‌رسند. اگر فروشنده‌ای قیمتی را به میزان قابل توجهی پایین‌تر از آن فهرست کرد، پس ممکن است تقلبی باشد.
  • نظرات: نظرات ۵ ستاره را برای بازخورد جعلی بررسی کنید. سپس، بررسی‌های ۱ ستاره را برای گزارش‌های جعلی از سایر خریداران بررسی کنید.
  • فروشنده: به دنبال تناقضات فروشنده باشید. به عنوان مثال، اگر فروشنده آدرس و نام ایمیل خود را فهرست کند، این دو باید با هم هماهنگ باشند.
  • تصاویر: فروشنده باید عکس‌های واقعی محصول را داشته باشد نه عکس‌هایی که از وب سایت اپل گرفته‌اند. اگر فروشنده تصاویر خود را از یک محصول لیست نکرده است، قبل از خرید از آن‌ها عکس بخواهید.
  • اشتباهات تایپی: کلاهبرداران اغلب اشتباهات دستوری و تایپی را مرتکب می‌شوند. اگر فهرست مملو از اشتباهات اساسی املایی و نقطه‌گذاری است، در هنگام خرید محتاط باشید.

 

اگر شارژر آیفون تقلبی بخریم چه باید کرد؟

خرید شارژر تقلبی آیفون آزاردهنده است اما این پایان دنیا نیست. ابتدا استفاده از محصول را متوقف کنید. شارژرهای تقلبی با قطعات ارزان قیمتی ساخته می‌شوند که می‌توانند به محصول شما آسیب برسانند. حتی گزارش شده است که برخی از آن‌ها منفجر می‌شوند یا باعث آتش سوزی می‌شوند. بلافاصله استفاده از محصول را متوقف کنید.

همچنین برخی از شارژرهای اپل دستگاه شما را شارژ می‌کنند، اما اغلب به اندازه یک شارژر اصلی قدرتمند نیستند. به علاوه، آن‌ها می‌توانند به روش‌های ناشناخته‌ای به دستگاه شما آسیب برسانند. از طرف دیگر، برخی از شارژرهای تقلبی آیفون اصلا کار نمی‌کنند و آن‌ها حتی شروع به شارژ کردن دستگاه شما نمی‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *