10 راه برای تشخیص شارژر اصلی گوشی هوشمند سامسونگ

10 راه برای تشخیص شارژر اصلی گوشی هوشمند سامسونگ

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند است. سامسونگ به خاطر گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و غیره معروف است. وقتی صحبت از تلفن‌های هوشمند اندرویدی به میان می‌آید، همچنان یک برند محبوب باقی می‌ماند که در برخی موارد با اپل رقابت سختی دارد. به همین خاطر تشخیص شارژر اصلی سامسونگ موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

با این حال، برند محبوبی مانند سامسونگ، مطمئنا محصولات تقلبی و اصلی آن را در بازار وجود خواهد داشت. همچنین تشخیص تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی ممکن است دشوار باشد. شارژر جعلی نیز شبیه شارژر اصلی است. در حالی که این شارژر مانند شارژر اصلی کار می‌کند، ممکن است به گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بر این باورند که استفاده از شارژرهای شخص ثالث و کابل USB هیچ خطری ندارد، با این حال، هر از چند گاهی ثابت شده است که استفاده از شارژرهای تقلبی و جعلی، باتری‌ها، کابل‌های USB و سایر لوازم جانبی می‌تواند ناامن باشد و ممکن است به گوشی‌های هوشمند شما آسیب برساند.

تفاوت‌ها آنقدر جزئی هستند که هرگز نمی‌توان فهمید کدام یک از لوازم جانبی اصلی سامسونگ است و کدام یک نسخه تقلبی است، مگر اینکه شارژرها و کابل‌های USB از نظر فیزیکی در کنار هم قرار گرفته باشند و به دقت بررسی شوند، همانطور که در این مقاله انجام دادیم.

همچنین، اگر قصد دارید شارژرهای اصلی سامسونگ یا کابل USB را از هر فروشگاه آنلاین سفارش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطمئن شوید تامین‌کننده‌ای که با آن سفارش می‌دهید معتبر است و سیاست بازپرداخت را ارائه می‌کند. به این ترتیب، درصورتی‌که متوجه جعلی بودن شارژر یا کابل شوید، می‌توانید بعدا وجه محصول را پس بگیرید.

جدا از تفاوت‌های قابل مشاهده بین شارژر اصلی سامسونگ و شارژرهای تقلبی، ممکن است تغییراتی در مدارهای آن‌ها و همچنین قدرت خروجی و رتبه‌بندی جریان وجود داشته باشد. به خاطر داشته باشید که مدارهای شارژر ضعیف با قدرت خروجی متفاوت از مدارهای اصلی می‌توانند برای همیشه به گوشی هوشمند شما آسیب بزنند.

سامسونگ توصیه می‌کند که فقط از باتری‌های اصلی یا تایید شده سامسونگ استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده در محصولات سامسونگ طراحی شده اند. استفاده از باتری‌ها، کابل‌ها و شارژرهای ناسازگار ممکن است برای استفاده بی‌خطر نباشد و به دستگاه آسیب برساند یا آسیب خارجی وارد کند.

 

چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از تقلبی تشخیص دهیم؟

سامسونگ بزرگترین برند تولیدی و غول فناوری است و به همین دلیل برندهای محلی از محصولات سامسونگ کپی می‌کنند. اگر فقط به بازار الکترونیک بروید، برخلاف لباس‌ها، لوازم جانبی مختلف موبایل سامسونگ تقلبی را خواهید دید و آنقدر اصلی به نظر می‌رسند که تشخیص تفاوت بین واقعی و تقلبی بسیار دشوار می‌شود. تفاوت بین اصل و تقلبی بسیار ناچیز است و با یک نگاه قابل تشخیص نیست. در این آموزش نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ را به شما آموزش می‌دهیم. قبل از خرید شارژر سامسونگ از یک فروشگاه محلی، باید بررسی کنید که آیا اصل است یا خیر. شارژرهای تقلبی نه تنها هزینه آن شارژ را به شما تحمیل می‌کنند، بلکه می‌توانند روی تلفن همراه شما نیز تأثیر بگذارند.

استفاده از شارژر شخص ثالث برای هر گوشی هوشمندی می‌تواند عواقب منفی داشته باشد، از جمله سرعت شارژ ضعیف تا گرم شدن بیش از حد که درنهایت جز آسیب زدن به گوشی شما فایده‌ای ندارد. برای تشخیص تفاوت بین شارژر اصلی سامسونگ و تقلبی، باید جزئیاتی مانند محل خروجی USB، ولتاژ خروجی و فونت چاپ را بررسی کنید. اگر شارژر خود را تقلبی تشخیص دهید، می‌توانید یک شارژر اصلی را از یک فروشنده معتبر سامسونگ پیدا کنید. در ادامه 10 راه برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ بیان می‌کنیم که می‌توان به کمک آن به جعلی بودن شارژر پی برد:

 

شماره یک: لوگوی سامسونگ

A در سامسونگ اغلب در شارژرهای تقلبی ضخیم‌تر است

به لوگو سامسونگ نگاه کنید. A در سامسونگ اغلب در شارژرهای تقلبی ضخیم‌تر است. تمام کلمات شارژر اصلی اغلب ضخامت فونت یکسانی دارند.

 

شماره دو: تفاوت در توضیحات شارژر

چاپ روی مشخصات و توضیحات شارژر مبهم و با کیفیت پایین است که در صورت خراشیدگی به راحتی پاک می‌شود. به شارژر نگاه کنید همیشه نماد روی شارژر متفاوت است.

شارژر تقلبی سامسونگ

ببینید چه چیزی روی شارژر چاپ شده است. اگر «ساخت چین» در پشت شارژر چاپ شده باشد، محصول جعلی است. همچنین یک «A+» در قسمت پشتی وجود دارد. این موضوع نشان می‌دهد که این یک محصول تکراری است.

 

شماره سه: به پین شارژر توجه کنید

شما می‌توانید برخی از شناسه قطعه اولیه را با قطر بیشتر در شارژر اصلی مشاهده کنید. می‌توانید پله روی شارژر را ببینید، اگر وجود داشته باشد، شارژر اصلی است. نوع جعلی ساختار گام به گام ندارد، به سادگی ساده است.

ترفندهای تشخیص شارژر اصل سامسونگ از شارژرهای تقلبی

به پین‌ها نگاه کنید. پین‌ها از بالا به پایین در شارژر تکراری یکسان هستند. در شارژر اصلی، پین‌ها در قسمت پایین به سمت پایه ضخیم‌تر هستند.

 

شماره چهار: شیار پورت اتصال USB روی شارژر

طول پین USB در شارژر اصلی در مقایسه با شارژرهای تقلبی کوچک است

طول پین USB در شارژر اصلی در مقایسه با شارژرهای تقلبی کوچک است. حتی نماد روی پین USB نیز متفاوت است. همچنین این موضوع می‌تواند بهترین راه برای تشخیص اصل یا جعلی بودن شارژ باشد. از طرف دیگر رنگ پورت در شارژر کپی تیره‌تر و همچنین کمی بلندتر از شارژر اصلی است.

 

شماره پنج: نحوه عملکرد شارژر

پس از شارژ کردن مکرر، شارژر سامسونگ در این هنگام گرم می‌شود. این مورد در نسخه جعلی دیده نمی‌شود.

 

شماره شش: کیفیت ساخت شارژر

اولین چیزی که هنگام انتخاب شارژر خود متوجه آن خواهید شد کیفیت ساخت کلی آن است. شارژر اصلی باید به خوبی ساخته، جامد و قوی باشد. در حالی که شارژر تقلبی احساس می‌کند که از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده است.

 

شماره هفت: وزن شارژر

اگر هنگام خرید شارژر دیگری، شارژر اصلی سامسونگ خود را به همراه داشته باشید، تنها با ارزیابی وزن شارژر اصلی و تقلبی، می‌توانید شارژر اصلی و تقلبی را تشخیص دهید. با توجه به کیفیت ساخت برتر، شارژر اصلی باید نسبت به شارژر تقلبی سنگین‌تر باشد.

 

شماره هشت: گوشه ها و لبه های شارژر

اگر قسمت بالایی و لبه‌های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که گوشه‌ها و منحنی‌های شارژر تقلبی ناهموار است و مقداری پلاستیک اضافی دارد، در حالی که شارژر اصلی لبه‌های صاف و هموار دارد.

 

شماره نه: دوشاخه شارژر

دوشاخه‌های استاندارد اروپایی در شارژر اصلی سامسونگ دارای یک لایه پلاستیکی اضافی در انتهای پایین ساختار دوشاخه‌ها هستند تا استحکام و پشتیبانی بیشتری را ارائه دهند که همچنین دوام کلی آن را افزایش می‌دهد. در حالی که در شارژر جعلی سامسونگ متوجه خواهید شد که دوشاخه‌های ساده و بدون ساختار دوام وجود دارد.

 

شماره ده: اندازه رابط Micro USB

در کابل micro USB به USB، متوجه خواهید شد که تفاوت قابل توجهی بین اندازه کانکتور micro USB کابل USB اصلی سامسونگ و کابل USB تقلبی وجود دارد. کانکتور micro USB اصلی طول کمتری دارد و به بدنه نزدیک‌تر است، در حالی که کابل USB تقلبی یک کانکتور میکرو USB بزرگ‌تر دارد و فضای بیشتری بین کانکتور و بدنه وجود دارد که احتمال شکسته شدن آن پس از استفاده مکرر بیشتر است.

 

تاییدیه شارژر سامسونگ

اکنون به سراغ پیشنهادهای شرکت سامسونگ می‌رویم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  1. کیفیت شارژر خود را ارزیابی کنید. به طور کلی، شارژرهای تأیید شده سامسونگ لبه‌های پلاستیکی خشن، چاپ نامناسب، ورودی یا خروجی USB کج و درآمده ندارند.
    همچنین معمولا می‌توانید با استفاده از آن برای شارژ کردن گوشی خود متوجه واقعی بودن شارژر شوید. شارژرهای تقلبی بسیار بیشتر از استاندارد سامسونگ ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا گوشی شما تا ۵۰ درصد شارژ شود و اغلب به سرعت گرم می‌شوند.
  2. مطمئن شوید که نوشته‌ای روی دوشاخه شارژر نیست. اگر نوشته شارژر شما در همان سمت دوشاخه باشد، شارژر شما تقلبی است. برخی از شارژرهای سامسونگ اطلاعات شارژر را در همان سمت پورت USB قرار می‌دهند.
  3. لوگو «UL» را در پشت شارژر پیدا کنید. این لوگو باید در ربع پایین سمت چپ شارژر باشد. لوگو شبیه یک «UL» است که توسط یک دایره احاطه شده است. UL مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان ایمنی است و وظیفه دارد استانداردهای ایمنی را برای تمام فناوری‌های بازار حفظ کند. اگر شارژر شما لوگوی UL ندارد، نباید از آن استفاده کنید.
  4. خروجی USB را پیدا کنید. اگر در قسمت کوتاهی از شارژر شما قرار دارد، شارژر شما معتبر است.
  5. ارتقا را در نظر بگیرید. از آنجایی که ظاهر شارژرهای سامسونگ مرتبا تغییر می‌کند، تشخیص تقلبی بودن یا نبودن شارژر شما دشوار است. با این حال، اگر متوجه شدید که شارژر شما خیلی طول می‌کشد تا گوشی خود را شارژ کند یا کابل USB کج و خم شده است، وقت آن رسیده است که یک شارژر جدید بدون در نظر گرفتن اصالت شارژر قدیمی خود تهیه کنید.

 

چگونه یک شارژر اصلی سامسونگ پیدا کنیم؟

  1. به وب سایت سامسونگ بروید. اگر می‌خواهید یک شارژر واقعی پیدا کنید، باید آن را مستقیما از سامسونگ خریداری کنید. البته فروشگاه‌های معتبری همچون آرنیک موبایل امکان خرید عمده لوازم جانبی موبایل را نیز فراهم کرده اند.
  2. نشانگر را روی «موبایل» نگه دارید. این مورد باید در بالای صفحه، به سمت چپ نوار گزینه‌ها باشد.
  3. از منوی کشویی روی «لوازم جانبی» کلیک کنید. این منو شما را به صفحه لوازم جانبی موبایل می‌برد.
  4. روی «همه لوازم جانبی موبایل» کلیک کنید. با این کار صفحه‌ای با لیست کامل لوازم جانبی موبایل برای دستگاه‌های سامسونگ باز می‌شود. در اینجا می‌توانید یک شارژر پیدا کنید.
  5. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا شارژر سریع تطبیقی ​​را پیدا کنید. این شارژر استانداردی است که در صورت خرید گوشی شما باید همراه آن باشد. همچنین می‌توانید شارژر بی‌سیم را در بالای صفحه انتخاب کنید. این‌ها گرانتر هستند، اما تکثیر آن‌ها بهتر از شارژرهای USB است.
  6. خرید شارژر جدید را در نظر بگیرید. شارژرهای تقلبی می‌توانند به گوشی شما آسیب بزنند، کار نکنند و حتی باعث آتش سوزی الکتریکی شوند. اگر می‌خواهید شارژر جدیدی بخرید، روی دکمه «افزودن به سبد خرید» در سمت راست صفحه کلیک کنید و دستورالعمل‌های بررسی را دنبال کنید.

 

عوارض شارژر تقلبی

این موارد اثر شارژر تقلبی است که می‌تواند هزینه‌های بیشتری به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه ما این است که این موارد را جدی بگیرید:

  • اولا برای آن شارژر هزینه بیشتری بر روی دست شما نگذارد و به گوشی هوشمندتان آسیب وارد نکند، اسیر قیمت ارزان شارژر جعلی نشوید. این موضوع خود بازگوی شارژر تقلبی و اصلی سامسونگ است.
  • شارژر تقلبی از کیفیت پایینی برخوردار است، بنابراین میزان شارژ مناسبی به موبایل شما نمی‌دهد.
  • تامین ولتاژ کم یا زیاد به موبایل شما می‌تواند روی باتری تلفن همراه شما تاثیر بگذارد. اگر به سلامت باتری گوشی اندرویدی اهمیت می‌دهید به این موضوع توجه کنید.
  • باتری تلفن همراه شما ممکن است به دلیل آن شارژر تقلبی متورم شود.

 

چگونه لوازم جانبی شارژر گوشی هوشمند سامسونگ را بررسی کنیم؟

با بررسی موارد زیر می‌توانید شارژر اصلی سامسونگ را بررسی کنید:

  1. مطمئن شوید که از شارژر اصلی سامسونگ استفاده می‌کنید. همانطور که اشاره کردیم، اگر نیاز به تعویض شارژر خود دارید، لطفا از خرید شارژر اصلی سامسونگ از طریق نمایندگی مجاز اطمینان حاصل کنید. اگر دستگاه شما از شارژرها و باتری‌های غیر اصلی استفاده کند، ممکن است در شارژ شدن با مشکل مواجه شود.
  2. مشخصات شارژر را بررسی کنید. شارژرهای زیادی برای مطابقت با نیاز دستگاه‌های مختلف وجود دارد. (به عنوان مثال شارژرها برای رتبه‌بندی‌های فعلی بین ۰.۷ آمپر، ۱ آمپر و ۲ آمپر در دسترس هستند). استفاده از شارژر با رتبه بسیار پایین برای دستگاه ممکن است منجر به زمان شارژ طولانی‌تر شود.
  3. شارژر و کابل شارژ را بررسی کنید.
  4. آیا باتری کاملا خالی شده است؟ اگر باتری کاملا تخلیه شده را شارژ کنید، نماد شارژ حداقل تا ۵ دقیقه پس از اتصال شارژر اصلی همراه دستگاه نشان داده نمی‌شود.

 

فرق شارژر تقلبی با اصلی سامسونگ

موارد بیان شده در این مقاله نکاتی است که به شما کمک می‌کند تا شارژر جعلی سامسونگ را شناسایی کنید. قسمت‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن نگاه کنید و تشخیص دهید شارژری که می‌خواهید خریداری کنید اصل است یا خیر. گاهی اوقات تمام ایرادات در شارژر تقلبی وجود ندارد، بنابراین پیشنهاد ما این است که تمام قطعات را بررسی کنید و با مشاهده حتی ۱ نقص، آن شارژر را نخرید. امیدوارم از مطالعه این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با آگاه کردن آن‌ها از نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به دیگران نیز کمک کنید. با اشتراک‌گذاری این مقاله محبت آن‌ها را قدردانی خواهید کرد.

تجربه شما از خرید شارژر یا کابل USB جدید برای گوشی هوشمند سامسونگ چیست؟ آیا تفاوت بیشتری بین اصلی و جعلی پیدا کرده اید؟ در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *