رفع مشکل سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی اندروید و آیفون

رفع مشکل سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی

متأسفانه گوشی‌های اندرویدی و حتی گوشی‌های آیفون عاری از انواع مشکلات نیستند. یکی از مشکلات رایجی که می‌توانید با آن مواجه شوید سیاه شدن صفحه گوشی به صورت ناگهانی است و این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما خبر خوب این است که مشکل صفحه سیاه در دستگاه‌های اندرویدی به راحتی قابل حل است. این مطلب ابتدا شما را از طریق همه دلایل احتمالی پشت این مشکل راهنمایی می‌کند و سپس به شما کمک می‌کند تا مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندرویدی خود را برطرف کنید. در انتهای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی ایفون را بیان خواهیم کرد.

بخش اول: چه چیزی باعث سیاه شدن صفحه گوشی اندرویدی می شود؟

رو به رو شدن با صفحه سیاه گوشی اندرویدی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد که در آن دستگاه روشن بماند اما صفحه سیاه می‌شود و سپس پاسخ نمی‌دهد. اگر تعجب می‌کنید که چرا سیاه شدن صفحه گوشی مواجه شده‌اید، دلایل زیر می‌تواند رخ داده باشد:

  • سیاه شدن صفحه گوشی به دلیل یک خطای حیاتی سیستم؛
  • کانکتورهای LCD صفحه دستگاه ممکن است شل شده باشند؛
  • ممکن است چندین برنامه ناسازگار دانلود کرده باشید؛
  • گوشی هوشمند برای مدت زمان طولانی بیش از حد شارژ شده است؛
  • حافظه پنهان برنامه پاک نمی‌شود؛
  • دستگاه در دمای بسیار گرم نگه داشته شده است؛
  • گوشی هوشمند با باتری قدیمی کار می‌کند؛
  • شارژر ناسازگار در حال شارژ باتری است؛
  • برنامه‌هایی با باگ و ویروس نصب شده‌اند؛

بنابراین، همه این‌ها دلایل احتمالی سیاه شدن صفحه گوشی به طور تصادفی است. خبر خوب این است که نیازی به وحشت نیست. شما می‌توانید این مشکل را در دستگاه اندرویدی خود به راحتی برطرف کنید. در قسمت بعدی، ما تمام راه حل‌های رایج را برای کمک به شما در خلاص شدن از این مشکل پوشش داده‌ایم.

بخش دوم: ترفندهای رایج برای حل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید به طور تصادفی

این بخش شامل روش‌های رایج در مورد چگونگی رفع سیاهی صفحه در گوشی اندرویدی است. بنابراین، ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است. در بخش‌های بعدی رفع مشکل سیاه شدن آیفون نیز را بیان کردیم.

 

راه اول: اندروید خود را اجباری راه اندازی مجدد کنید

اکثر مردم این روش را برای رفع سیاه شدن صفحه اندروید خیلی سریع انتخاب می‌کنند زیرا این ساده‌ترین راه برای رفع آن است. در بیشتر موارد، مشکل با راه اندازی مجدد اجباری گوشی حل می‌شود. بنابراین، اگر هنوز این روش را امتحان نکرده‌اید، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید. بسته به مدل دستگاه اندرویدی که دارید، ممکن است مجبور شوید از چند کلید ترکیبی برای راه اندازی مجدد دستگاه خود استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

  • کلیدهای پاور، صفحه اصلی و افزایش/کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.
  • کلیدهای پاور و هوم را فشار داده و نگه دارید.
  • کلید Bixby/Power را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه به طور کامل خاموش شود.

فراموش نکنید که پس از خاموش شدن کامل دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

راه دوم: صبر کنید تا باتری تمام شود و گوشی خود را دوباره شارژ کنید

برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی، می‌توانید صبر کنید تا باتری دستگاه به طور کامل تخلیه شود. هنگامی که باتری به طور کامل تخلیه شد، دستگاه را شارژ کنید و دکمه «Power» را فشار دهید تا گوشی روشن شود. ببینید الان مشکل حل شده یا خیر.

 

راه سوم: باتری را بردارید

اگر راه اندازی مجدد و شارژ گوشی نتایج دلخواه شما را به همراه نداشت، اگر باتری قابل جدا شدن است، می‌توانید باتری گوشی خود را خارج کنید.

  • به سادگی با برداشتن قاب پشتی گوشی شروع کنید.
  • باتری را خارج کنید و بعد از حدود ۲۰-۳۰ ثانیه دوباره آن را وارد کنید.

در حین قرار دادن باتری در گوشی، مطمئن شوید که تمام قطعات فلزی باتری گوشی به گوشی متصل است. پس از این، گوشی را شارژ کنید و چند ساعت نگه دارید. این روش احتمالا به شما کمک می‌کند تا مشکل شیاه شدن صفحه گوشی را برطرف کنید.

راه چهارم: حذف نصب برنامه های ناسازگار

یکی از دلایل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید، برنامه‌های ناسازگاری است که روی دستگاه خود نصب کرده‌اید. بنابراین، برای رفع مشکل صفحه سیاه گوشی حود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شر برنامه‌های ناسازگار دستگاه اندرویدی خود در حالت ایمن خلاص شوید.

  • مرحله ۱: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه شما گزینه‌های راه اندازی مجدد را نمایش دهد.
  • مرحله ۲: نماد «خاموش کردن» را فشار داده و نگه دارید تا گزینه Safe Mode را دریافت کنید.
  • مرحله ۳: روی نماد «Safe Mode» ضربه بزنید، گوشی شما به حالت ایمن بوت می‌شود.
  • مرحله ۴: اکنون، می‌توانید «حالت ایمن» را در پایین صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنید. یعنی الان در حالت ایمن هستید.
  • مرحله ۵: به گزینه‌های «تنظیمات» بروید، سپس به «برنامه‌ها» بروید.
  • مرحله ۶: روی برنامه کلیک کنید. اکنون، «اطلاعات برنامه» را خواهید دید. برای حذف برنامه از دستگاه خود، گزینه «حذف نصب» را فشار دهید.
  • مرحله ۷: اکنون، دکمه «Power» را فشار دهید، گوشی به حالت عادی راه اندازی مجدد می‌شود.

بخش سوم: این ترفندها را امتحان کنید اگر مشکل سیاهی صفحه نمایش اندروید هنوز وجود دارد

اگر پس از انجام ترفندهای رایج، مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندرویدی شما رفع نشد، می‌توانید راه‌های ذکر شده در زیر را امتحان کنید.

 

راه پنجم: کش پارتیشن را پاک کنید

پاک کردن پارتیشن کش برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی موثر است. حتی حافظه پنهان روی دستگاه شما باعث کاهش سرعت گوشی و اختلال در عملکرد روان سیستم می‌شود. بنابراین، تمیز کردن پارتیشن کش می‌تواند به شما در رفع مشکل کمک کند.

  • مرحله ۱: دستگاه را خاموش کنید.
  • مرحله ۲: اکنون باید دستگاه را وارد حالت Recovery Mode کنید. به خاطر داشته باشید که فرآیند ورود به حالت بازیابی از یک مدل گوشی اندرویدی به مدل دیگر متفاوت است. بنابراین، راهنمای کاربر یا آنلاین را بررسی کنید تا عملکرد دستگاه اندرویدی خاص خود را تأیید کنید. در اینجا مراحل مربوط به دستگاه سامسونگ آمده است:
    دکمه‌های «ولوم بالا» + «صفحه اصلی» + «پاور» را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید.
    نگه دارید تا لوگوی دستگاه ظاهر شود و گوشی دوباره راه اندازی شود.
  • مرحله ۳: از دکمه‌های صدا برای پیمایش و برجسته کردن «wipe cache partition» استفاده کنید.
  • مرحله ۴: دکمه «Power» را فشار دهید تا گزینه «wipe cache partition» را انتخاب کنید.
  • مرحله ۵: یادداشت‌های پیشرفت را در پایین صفحه دستگاه خواهید دید. پس از این، «انجام شد» را نشان می‌دهد. در نهایت گوشی را ریستارت کنید.

راه ششم: گوشی خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید

به نظر می‌رسد برخی از برنامه‌ها مشکوک هستند که وقتی آن‌ها را راه‌اندازی می‌کنید به خرابی یا راه‌اندازی مجدد دستگاه ادامه می‌دهند. ورود به حالت Safe Mode می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا یک برنامه خاص پشت مشکل سیاه شدن صفحه نمایش در گوشی‌های اندرویدی است یا خیر. پس از تعیین آن، می‌توانید به سادگی از شر آن برنامه‌ها خلاص شوید تا مشکل را برطرف کنید.

  • مرحله ۱: دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی شما گزینه‌های راه اندازی مجدد را نمایش دهد.
  • مرحله ۲: نماد «خاموش کردن» را فشار دهید تا گزینه Safe Mode را ببینید.
  • مرحله ۳: روی نماد «Safe Mode» کلیک کنید و دستگاه شما وارد حالت امن می‌شود.
  • مرحله ۴: برای فعال کردن مجدد حالت عادی، کافی است دستگاه را خاموش و سپس دوباره روشن کنید.

راه هفتم: رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید با ابزار

رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید با ابزار

اگر هیچ کدام از راه‌ها به شما کمک نمی‌کند مشکل سیاه شدن صفحه آندروید را به طور تصادفی برطرف کنید، جای نگرانی نیست! از ابزار تعمیر سیستم اندروید UltFone استفاده کنید. این یک ابزار قدرتمند است که مطمئنا به شما در رفع تمام مشکلات گوشی خود و همچنین بدون آسیب رساندن به داده‌ها کمک می‌کند. این نرم‌افزار را امتحان کنید زیرا بسیاری از کاربران اندروید برای حل مشکلات مختلف به آن متکی هستند.

در ادامه نحوه رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید با استفاده از ابزار تعمیر سیستم اندروید UltFone بیان شده است:

  • مرحله ۱: برنامه تعمیر UltFone Android System را اجرا کنید. پس از راه اندازی، برنامه را نصب کرده و دستگاه را از طریق کابل USB به رایانه یا لپ تاپ متصل کنید. اکنون روی «Repair Android System» کلیک کنید، در رابط اصلی برنامه ظاهر می‌شود.
  • مرحله ۲: منتظر بمانید تا صفحه بعدی بیاید، اکنون روی «Repair now» کلیک کنید. اطلاعات دستگاه اندروید خود را وارد کنید.
  • مرحله ۳: به نرم‌افزار اجازه دهید بسته سیستم عامل مورد نیاز برای رفع مشکل را دانلود کند. پس از دانلود سفت‌افزار، روی دکمه Repair Now ضربه بزنید.
  • مرحله ۴: تکمیل فرآیند حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. پس از رفع کامل مشکل، دستگاه به حالت عادی راه اندازی مجدد می‌شود.

راه هشتم: بازنشانی به تنظیمات کارخانه برای از بین بردن صفحه سیاه گوشی

اگر مایل به دانلود هیچ نوع ابزار شخص ثالثی برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه اندروید نیستید و هیچ یک از ترفندهای رایج بالا به شما کمک نکرده است، آخرین راه حل، بازنشانی کارخانه است. با تنظیم مجدد کارخانه، می‌توانید مشکلاتی مانند سیاه شدن صفحه گوشی اندروید را حل کنید. با این حال، این روش داده‌های شما را پاک می‌کند، بنابراین با مسئولیت خود به دنبال آن بروید. در اینجا نحوه بازنشانی به تنظیمات کارخانه آورده شده است:

  • مرحله ۱: دستگاه را خاموش کنید.
  • مرحله ۲: اکنون اندروید را در حالت ریکاوری بوت کنید.
  • مرحله ۳: هنگامی که دستگاه وارد حالت بازیابی شد، از کلیدهای میزان صدا برای برجسته کردن گزینه «wipe data/ factory reset» استفاده کنید.
  • مرحله 4: دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه را وارد کرده و تأیید کنید.
  • مرحله ۵: در حالی که عملکرد بازنشانی کارخانه تکمیل می‌شود، دستگاه راه اندازی مجدد خواهد شد. اکنون مشکل شما برطرف خواهد شد.

چگونه مشکل سیاه شدن صفحه آیفون خود را رفع کنیم؟

چگونه مشکل سیاه شدن صفحه آیفون خود را رفع کنیم؟

اگر آیفون شما یک صفحه سیاه نشان می‌دهد که هرگز از بین نمی‌رود، باید آن را دوباره تنظیم کنید. اگر آیفون شما بیش از حد داغ شود، با یک خطای بزرگ مواجه شود یا خود صفحه نمایش خراب شود، ممکن است صفحه سیاه ظاهر شود. همچنین باید آیفون خود را به شارژر وصل کنید تا مطمئن شوید که باتری آن به سادگی تمام نشده است.

آیفون‌های جدید تقریبا هیچ دکمه‌ای ندارند که برای به حداکثر رساندن اندازه صفحه نمایش عالی عمل کند، اما وقتی صفحه سیاه می‌شود، می‌تواند مشکل ایجاد کند. یک صفحه نمایش لمسی بدون واکنش، گوشی هوشمند گران قیمت شما را بی‌استفاده می‌کند. خوشبختانه، راه‌هایی برای رفع تقریبا مشکل سیاه شدن صفحه نمایش در آیفون شما وجود دارد. بسته به مشکل، ممکن است لازم باشد آیفون را برای مدتی به حال خود رها کنید یا آن را به رایانه خود وصل کنید.

روش اول: آیفون خود را شارژ کنید

این روش ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما قبل از اینکه وحشت کنید، وقت بگذارید و بررسی کنید که باتری آیفون شما تمام نشده است. هنگامی که سعی می‌کنید با یک آیفون شارژ نشده تعامل داشته باشید، معمولا نماد باتری خالی را نمایان می‌شود. اما اگر باتری کاملا خالی شده باشد، ممکن است صفحه گوشی به نمایش درآورده نشود.

آیفون خود را به یک شارژر در حال کار وصل کنید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. اگر برگشتید و باز هم روشن نشد، می‌توانید به مراحل بعدی بروید. همچنین باید پشت آیفون خود را بدون قاب آن احساس کنید. اگر هوا بسیار گرم است، ممکن است آیفون شما بیش از حد داغ شده باشد و قبل از اینکه بتوانید دوباره از آن استفاده کنید، باید خنک شود. آن را برای مدتی در یک منطقه خنک بگذارید.

روش دوم: آیفون خود را هارد ریست کنید

هر آیفون ترکیبی از دکمه‌ها دارد که به شما امکان می‌دهد آیفون را «هارد ریست» کنید و آن را خاموش و سپس دوباره روشن کنید. ترکیب دقیق بسته به نوع آیفون شما متفاوت است:

  • در آیفون بدون دکمه Home (iPhone ۸ و جدیدتر): دکمه افزایش صدا، سپس دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سپس دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.
  • در آیفون ۷ یا ۷ پلاس: دکمه‌های کاهش صدا و قفل را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.
  • در iPhone ۶s و نسخه‌های قبلی، یا iPhone SE (نسل اول): دکمه هوم و دکمه قفل را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

اگر لوگوی اپل هرگز ظاهر نشد، به راه حل بعدی بروید.

 

روش سوم: آیفون خود را در حالت ریکاوری قرار دهید

حالت بازیابی قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد آیفون خود را به رایانه متصل کنید تا رایانه بتواند آن را تعمیر کند. معمولا این کار را با نصب یک نسخه جدید از iOS انجام می‌دهد، نرم افزاری که گوشی شما روی آن اجرا می‌شود.

این احتمال وجود دارد که با قرار دادن آیفون خود در حالت بازیابی، آن را به حالت کارخانه بازنشانی کنید و همه اطلاعات آن را پاک کنید. حالت بازیابی را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید و اگر فرصت دارید، حتما از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای قرار دادن آیفون خود در حالت ریکاوری، آن را با کابل USB به مک یا رایانه شخصی متصل کنید و سپس با استفاده از مراحلی که در قسمت بالا در مورد آن صحبت کردیم، آن را هارد ریست کنید. سپس با استفاده از Finder یا iTunes، گزینه Update یا Restore گوشی را انتخاب کنید.

روش چهارم: با نمایندگی شرکت اپل تماس بگیرید

اگر هیچ یک از این راه حل‌ها جواب نداد، پس با مشکلی مواجه شده‌اید که احتمالا نمی‌توانید به تنهایی آن را برطرف کنید. این یک مشکل سخت افزاری است و برای مثال، سیم‌هایی که صفحه نمایش آیفون شما را تغذیه می‌کنند ممکن است معیوب باشند. شما می‌توانید به تعمیرگاه شخص ثالث مراجعه کنید. فقط توجه داشته باشید که این روش ممکن است گارانتی رسمی شما را باطل کند.

 

چگونه از سیاه شدن صفحه نمایش آیفون خود در آینده جلوگیری کنیم؟

ضربه زدن به یک صفحه سیاه بدون واکنش می‌تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر آیفون شما نقش مهمی در شغل یا زندگی اجتماعی شما داشته باشد. بنابراین هنگامی که صفحه سیاه را تعمیر کردید، اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که بازنمی گردد.

  1. برنامه‌های مشکل ساز را حذف نصب کنید: اگر پس از نصب یک برنامه خاص، صفحه‌های سیاه ظاهر شدند، ممکن است این دو به هم مربوط باشند. برنامه‌هایی را حذف کنید که اخیرا دانلود کرده‌اید و به استفاده از گوشب خود ادامه دهید. اگر صفحه‌های سیاه دیگر اتفاق نیافتند، می‌دانید چه چیزی باعث آن شده است.
  2. آیفون خود را در دمای معمولی نگه دارید: آیفونی خاموش می‌شود که خیلی گرم یا خیلی سرد می‌شود و صفحه سیاه به شما می‌دهد. در بدترین حالت ممکن است باتری شما برای همیشه کوتاه شود. اگر می‌خواهید چندین برنامه با کارایی بالا را همزمان اجرا کنید یا آیفون خود را در یک قاب ضخیم قرار دهید که گرما را به دام می‌اندازد، می‌تواند مشکل بزرگی باشد. اپل توصیه می‌کند آیفون خود را در مناطقی استفاده کنید که دمای آن از -۴ درجه تا ۱۱۳ درجه فارنهایت (یا -۲۰ درجه و ۴۵ درجه سانتیگراد) است. در برخی موارد، آیفون شما ممکن است یخ بزند و یک پیام هشدار به شما نشان دهد که اجازه دهید خنک شود. اگر این را مشاهده کردید، به یک منطقه خنک‌تر بروید و آیفون خود را برای مدتی تنها بگذارید.
  3. آیفون خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید: اگر با وجود حذف نصب برنامه‌های اخیر، همچنان به صفحه نمایش سیاه نگاه می‌کنید، ممکن است مشکلی در نسخه iOS شما وجود داشته باشد. می‌توانید آیفون را در حالت بازیابی قرار دهید، همانطور که قبلا توضیح دادیم، یا می‌توانید آن را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. بازنشانی به کارخانه آیفون، تمام اطلاعات آن را پاک می‌کند و گوشی را به حالتی برمی گرداند که در زمان خرید آن بوده است. این روش یک راه افراطی اما فوق العاده مفید برای رفع اشکالات اساسی است.
    مهم: قبل از انجام بازنشانی کارخانه، حتما از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای ریست فکتوری آیفون، اپلیکیشن Settings را باز کنید و روی General و سپس Reset iPhone ضربه بزنید. در صفحه نمایش داده شده، گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

سخن پایانی

پس چرا صفحه گوشی من سیاه می‌شود؟ دلایل مختلفی می‌تواند برای آن وجود داشته باشد. راه‌حل‌های رایجی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌شود ممکن است به شما در رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی اندروید و اپل کمک کند.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *