چگونه آب را از اسپیکر گوشی پاک و خارج کنیم؟

چگونه آب را از اسپیکر گوشی پاک و خارج کنیم؟

گاهی اوقات پیش می‌آید گوشی‌مان خیس می‌شود و آب یا هر مایعی دیگری داخل اسپیکر گوشی‌مان می‌رود. در هر صورت، به احتمال زیاد مقداری آب به طور تصادفی در اسپیکر گوشی شما گیر کرده و منجر به تولید صدای بد می‌شود. با این حال لازم نیست نگران باشید، زیرا ما در این مقاله می‌خواهیم نکات ساده‌ای را در مورد نحوه حذف آب از اسپیکر گوشی به شما بگوییم. فقط برای امتحان کردن نکات آماده شوید!

نحوه حذف آب از اسپیکر گوشی

نحوه حذف آب از اسپیکر گوشی

شنیدن آن صداهای خفه می‌تواند ترس از داشتن یک اسپیکر آسیب دیده را در شما ایجاد کند. با این حال، اگر سریع عمل کنید، چندان مشکل جدی نیست! گوشی‌های مدرن، حتی آن‌هایی که هیچ رتبه‌بندی IP ندارند، معمولا محافظتی برای جلوگیری از آسیب‌های آب برای مدت معینی دارند. بنابراین، اگر سریع عمل کنید، ممکن است برای تعویض اسپیکر گوشی خود نیازی به مراجعه به مرکز خدمات تعمیرات موبایل نداشته باشید.

برای حذف آب از اسپیکر گوشی هوشمند یا باید صدای بلندی پخش کنید تا آب بیرون برود، یا گوشی را در دمای اتاق بگذارید تا خشک شود یا به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید. قبل از هر چیزی نکات زیر را امتحان کنید.

این نکات و ترفندها را برای حذف آب از اسپیکر گوشی امتحان کنید!

اگر گوشی شما یکی از بهترین گوشی‌های ضد آب است پس احتمالا مشکل خاصی برای گوشی‌تان پیش نمی‌آیند اما با این وجود نکات زیر را مطالعه کنید:

1.گوشی خود را با کمک ویژگی Speaker Cleaner بررسی کنید!

برخی از پوسته‌های گوشی اندرویدی دارای ویژگی اختصاصی برای حذف ذرات خارجی از بلندگوی گوشی در مواقعی دارند که صدای خوبی ندارند. این ویژگی برای حذف آب، گرد و غبار و سایر ذرات خارجی از اسپیکر گوشی شما، صدایی با صدای بلند را با بلندترین صدا پخش می‌کند.

بنابراین، قبل از اینکه هر راه حل دیگری را در این مقاله امتحان کنید، لطفا گوشی خود را برای چنین ویژگی بررسی کنید. این موضوع می‌تواند به عنوان «Speaker Cleaner» یا هر چیزی ظاهر شود که OEM شما آن را در زیر صدا یا تنظیمات اضافی می‌نامد.

به عنوان مثال، این ویژگی به عنوان «Clear Speaker» در برخی از گوشی‌های دارای نرم‌افزار MiUI وجود دارد. می‌توانید از تنظیمات > تنظیمات اضافی > پاک کردن اسپیکر بازدید کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را برای حذف آب از اسپیکر گوشی دنبال کنید.

2.با کمک اپلیکیشن آب را از اسپیکر گوشی تان خارج کنید

اگر گوشی شما قابلیت حذف آب از اسپیکر گوشی را ندارد، همچنان می‌توانید صدای بلند پخش کنید تا آب از اسپیکر گوشی شما خارج شود. با این حال، پخش آهنگ از پلی لیست شما به هر حال هیچ کمکی نمی‌کند. صداهایی وجود دارد که به طور خاص برای حذف آب از اسپیکر گوشی ساخته می‌شود و این چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

در این مورد، لازم نیست به دنبال آن فایل‌های صوتی بگردید، زیرا می‌توانید از یک برنامه برای حذف آب از اسپیکر گوشی استفاده کنید. بسیاری از این برنامه‌ها در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند که عنوان «Speaker Cleaner» را دارند و جذاب هستند.

مانند ویژگی اصلی «Speaker Cleaner» در تلفن‌ها، این برنامه‌ها صدای بلند و لرزشی را پخش می‌کنند که آب را از بلندگوی تلفن خارج می‌کند. در اینجا نحوه حذف آب از اسپیکر گوشی با یک برنامه آورده شده است:

  • برنامه «Speaker Cleaner – Remove Water, Dust & Boost Sound» را از گوگل پلی نصب و راه اندازی کنید.
  • اگر از اسپیکر یا هدفون بلوتوث خود استفاده می‌کنید، اتصال خود را قطع کنید.
  • صدای گوشی خود را به حداکثر برسانید.
  • در برنامه، مطمئن شوید که سوئیچ روی تنظیم شده باشد (می‌توانید به اسپیکر گوشی تغییر دهید تا آب از اسپیکر گوشی خارج شود)
  •  اکنون دکمه Start Cleaning را بزنید و گوشی را طوری قرار دهید که اسپیکر رو به پایین باشد.

ممکن است یک دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا فرآیند کامل شود. پس از اتمام، سعی کنید آهنگی را پخش کنید تا ببینید صدای اسپیکر گوشی شما در حال حاضر خوب است یا خیر. در غیر این صورت، این کار را دو یا سه بار تکرار کنید. حتی می‌توانید حالت صدا را تغییر دهید.

3.اجازه دهید آب خشک شود

نکات و ترفندها را برای حذف آب از اسپیکر گوشی

صادقانه بگویم قبل از هر چیزی نحوه مراقبت از گوشی‌های ضد آب را یاد بگیرید. اگر گوشی‌تان ضد آب نیست نگران نباشید. پخش صدای بلند برای حذف آب از اسپیکر گوشی فقط در برخی موارد کار می‌کند (شاید اگر آب به عمق اسپیکر نمی‌رفت). در بیشتر موارد، چیزی که جواب می‌دهد این است که گوشی را در جایی می‌گذاریم تا کاملا خشک شود.

شما می‌توانید گوشی را برای چند ساعت (معمولا حداکثر ۲۴ ساعت) در دمای اتاق بگذارید تا خشک شود. فقط مطمئن شوید که گوشی را به گونه‌ای قرار داده‌اید که اسپیکر آسیب دیده رو به پایین باشد. از طرف دیگر، می‌توانید گوشی خود را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در برنج خام دفن کنید. انجام این کار برای حذف آب از اسپیکر گوشی موثر است زیرا ماهیت برنج این است که هر مایع اطراف خود را بمکد.

هنوز فکر می کنید شانسی ندارید؟ گوشی آسیب دیده از آب خود را تعمیر کنید.

متأسفانه، اگر هیچ یک از نکات ما در مورد نحوه حذف آب از اسپیکر گوشی نمی‌تواند اسپیکر خاموش شما را زنده کند، ممکن است راه حلی را انتخاب کرده باشید که می‌توانید در خانه امتحان کنید. همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، اگر سریع عمل کنید، ممکن است بتوانید اسپیکر گوشی آسیب دیده در اثر آب را نجات دهید. با این حال، اگر این ترفندهای ذکر شده را در مورد نحوه حذف آب از اسپیکر گوشی پیدا کردید، آخرین گزینه شما مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل است.

علاوه بر این، اگر مدت زیادی گوشی شما در داخل آب بوده است، بهتر است به یک تکنسین اجازه دهید گوشی شما را بررسی کند. چه کسی می‌داند؟ آب ممکن است به سایر قسمت‌های حساس گوشی آسیب رسانده باشد. به مرکز خدمات رسمی برند خود مراجعه کنید تا اسپیکر شما خشک شود!

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • :) 12 خرداد 1402 / 10:31 ق.ظ

    واقعا کار ساز بود اون برنامه صدا نصب کروم اصلا صدای گوشیم سرما آورده بود انگار همش داشتم گریه میکردم درست و بعداز دوباره تکرار پاک‌سازی درست شد و من دوباره گریه کردم مرسی از سازندش واقعا عالی بود ممنونم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *