بررسی گوشی Huawei P50 Pro و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

بررسی گوشی Huawei P50 Pro و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

اگر گوشی‌های هواوی را به آب تشبیه کنیم و در ابتدا سیستم دوربین عالی P۵۰ Pro مانند قایق نجات به نظر می‌رسد. با این حال، نرم‌افزارهای آن چندان تعریفی ندارد و تقریبا مانند یک چکمه برای شما در برابر این آب عمل می‌کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی Huawei P۵۰ Pro خواهیم پرداخت.

هوآوی پی ۵۰ پرو که مصمم است بدون گوگل به کار خود ادامه دهد، با طرحی کاملا جدید و ویژگی‌های خیره کننده مخصوص عکاسی ساخته شده است. این شرکت خاطرنشان می‌کند که P۵۰ Pro بازگشتی به فلسفه‌هایی است که در قلب عکاسی پیشرفته قرار دارند و اعتبار دوربین تلفن را به عنوان نقطه فروش اصلی آن دو برابر می‌کند.

اما همانطور که به خوبی می‌دانیم، این تنها موضوع قابل بررسی نیست که هنگام بحث درباره سری P هواوی مطرح می‌شود. آیا در نهایت می‌توانیم وضعیت نرم افزاری را پشت سر بگذاریم و هواوی را به خاطر سخت‌افزار مجللش قبول کنیم؟ بررسی Huawei P۵۰ Pro از آرنیک موبایل را بخوانید تا متوجه شوید.

 

آنچه باید در مورد Huawei P50 Pro بدانید

آنچه باید در مورد Huawei P50 Pro بدانید

هواوی سه گوشی هوشمند پرچمدار را برای خط تولید امسال معرفی کرده است. هوآوی P۵۰ انحصاری چین، هواوی P۵۰ پرو و تاشو جیبی تاشو P۵۰ وجود دارد. مدل دوم شاید جذاب‌ترین مدل جدید این شرکت باشد اما P۵۰ Pro است که نگاه کاربران حرفه‌ای را به خود جلب می‌کند.

به دلیل مناقشه تجاری ایالات متحده، هواوی قادر به فروش تلفن‌های ۵G به مشتریان بین المللی نیست. بنابراین نه تنها این گوشی نسبت به سایر پرچمدارانی که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند، پردازنده قدیمی‌تری دارد، بلکه قابلیت ۵G را نیز ارائه نمی‌دهد. برای بازارهای جهانی، این گوشی به جای پلتفرم Harmony OS خود هوآوی، از EMUI ۱۲ (بر اساس اندروید ۱.۲۰۲۱) استفاده می‌کند. به طور کلی، این تلفن در بسیاری از زمینه‌ها مطمئن‌ترین خرید برای آینده نیست. البته، به دلیل ادامه ممنوعیت تجاری ایالات متحده و هواوی، این تلفن همچنان فاقد برنامه‌های گوگل و پشتیبانی خدمات است.

با این وجود، Huawei P۵۰ Pro از فناوری‌های سطح بالایی برخوردار است، از جمله صفحه نمایش ۶.۶ اینچی ۱۲۰ هرتز ۲۷۰۰ x ۱۲۲۸ OLED با نمونه برداری لمسی ۳۰۰ هرتز. همچنین یک دوربین چهارگانه با برند لایکا با لنزهای تک رنگ، فوق عریض و تله فوتو به همراه قابلیت شارژ سریع سیمی و بی‌سیم روی آن وجود دارد. این یک گوشی قدرتمند کلاسیک هواوی است که با زیبایی‌شناسی کاملا جدید طراحی شده است.

 

طرح جدید چگونه به نظر می رسد؟

پس از تا حدودی همچون هواوی P۴۰ Pro، هوآوی پی ۵۰ پرو بازگشتی به سبک جذاب گذشته است. این گوشی تنها ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد اما به دلیل نمایشگر شیشه‌ای منحنی ۶.۶ اینچی، احساس راحتی بیشتری دارد. سبک این گوشی حداقل از نظر هندلینگ تا حدودی یادآور میت ۲۰ پرو خود هوآوی یا حتی قدیمی‌تر سامسونگ گلکسی اس ۸ است.

از پشت، Huawei P۵۰ Pro بسیار چشم نوازتر است. محفظه دوربین دو حلقه‌ای که به طراحی دوربین دوگانه ماتریکس لقب گرفته است، مطمئنا نمادین است، اگرچه کاملا منحصر به فرد نیست. این چیدمان دارای چهار دوربین مختلف است که با تزئینات طلایی برجسته شده است که شعله‌های ظریف جذابی را اضافه می‌کند. این ظاهری نیست که همه عاشق آن شوند اما به سرعت در من رشد کرد.

جدیدترین طراحی هواوی دارای فریم آلومینیومی است اما در بالا و پایین گوشی بیشتر به چشم می‌خورد. طرفین آنقدر نازک هستند که نمی‌توان آن را واقعا احساس کرد. در پایین، مشبک اسپیکر، درگاه USB-C و یک اسلات سیم‌کارت را می‌بینید که فضای ذخیره‌سازی نانو حافظه گران قیمت هواوی را نیز در بر می‌گیرد. صدای اسپیکرها به اندازه کافی خوشایند است و اگرچه از تنظیم معمول اسپیکرهای پایینی با سوگیری باس رنج می‌برد، یک نمایش استریوی معقول در اینجا وجود دارد.

طراحی شیشه‌ای مانند پشت این گوشی استاندارد است اما نوع پوشش آن طوری می‌باشد که اثر انگشت یا گرد و غبار بر روی آن می‌ماند، پس اگر به دنبال یک گوشی تمیز هستید باید به آن فکر کنید. این گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. کارشناسان از هواوی خواستند توضیح دهد که چه شیشه‌ای روی گوشی برای محافظت استفاده می‌شود، اما این شرکت تنها تایید کرد که گوریلا گلس در نسخه‌ای نیست که می‌توانید در اروپا بخرید. بدون ذکر معادل، نگرانی‌های منصفانه‌ای در مورد دوام آن داریم.

لازم به ذکر است آرنیک موبایل لوازم جانبی موبایل را به صورت عمده ارائه می‌دهد و شما می‌توانید موارد زیر را با بهترین برند خریداری کنید:

در مورد صفحه نمایش، OLED P۵۰ Pro برای بازی، فیلم و موارد مشابه عالی به نظر می‌رسد. تراز سفیدی پیش‌فرض به نظر من خیلی گرم به نظر می‌رسد، اگرچه می‌توان آن را در تنظیمات تغییر داد.

با این حال، یک ویژگی عجیب و غریب در صفحه نمایش وجود دارد. اگرچه P۵۰ Pro دارای یک پنل ۱۲۰ هرتزی است، اما به طور پیش‌فرض روی حالت «هوشمند» هواوی تنظیم شده است و در آزمایش من این تغییر بین ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز برای اکثر برنامه‌ها مشاهده شد. حالت ۱۲۰ هرتز کار می‌کند اما فقط برای مجموعه‌ای از برنامه‌های هواوی، مانند تقویم یا اکسپلورر فایل که احتمالا انیمیشن‌های فانتزی EMUI را نشان می‌دهد. البته، نرخ‌های تازه‌سازی پویا بسیار رایج هستند، اما P۵۰ Pro در جستجوی عمر باتری طولانی‌تر، به‌ویژه متغیر است و بنابراین تاخیر دارد.

 

دوربین هواوی پی 50 پرو چقدر خوب است؟

دوربین هواوی پی 50 پرو چقدر خوب است؟

البته یکی از بزرگترین دلایل خرید گوشی هواوی در نیم دهه گذشته، توانایی دوربین این برند بوده است. Huawei P۵۰ Pro از یک دوربین چهارگانه جدید بهره می‌برد که ترکیبی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور تک رنگ ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری است. اما این موضوع فقط مربوط به اعداد نیست، هواوی دوربین را با فناوری تصحیح لنز اختصاصی XD Optics و موتور تصویربرداری XD Fusion Pro استفاده کرده است. مورد دوم شامل فناوری‌های Super HDR، Super Zoom و AIS Pro می‌شود.

همانطور که در طول سال‌ها از هواوی انتظار داشتیم، دوربین یکی از بهترین‌ها در این محصول است. جزئیات و نوردهی در نور خوب بی‌نقص هستند و عکس‌های ماکرو بدون حاشیه و اعوجاج لنز که در سایر گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌کنید. لنز اصلی می‌تواند برخی از سوژه‌های ماکرو را به اندازه کافی خوب اداره کند، اما دوربین به طور خودکار برای سوژه‌های بسیار نزدیک به لنز فوق عریض تغییر می‌کند.

اگر شما به بررسی گوشی و موارد مرتبط با آن علاقه‌مند هستید، به شما این مقالات را پیشنهاد می‌کنیم:

مانند سال گذشته، پکیج دوربین هواوی برای فوکوس کردن، حتی روی سوژه‌های متحرک، بسیار سریع است. این گوشی در زمینه عکاسی در نور کم نیز به عملکرد بهتر از رقبای خود ادامه می‌دهد. حالت شب را فراموش کنید، به ندرت در اینجا به آن نیاز خواهید داشت.

 

بررسی گوشی Huawei P50 Pro: دوربین گوشی هوشمند فوق العاده ای دارد

بررسی گوشی Huawei P50 Pro: دوربین گوشی هوشمند فوق العاده ای دارد

یک شکایت تحلیل گران این است که رنگ‌ها ممکن است کمی بیش از حد اشباع شوند. به عنوان مثال، رنگ سبز چمن و رنگ آبی آسمان در عکس‌های فضای باز کمی بیش از حد سرسبز و پر جنب و جوش به نظر می‌رسند. این اشباع در دوربین سلفی و پرتره نیز مشکل دارد که منجر به سطح غیرواقعی تصاویر می‌شود که ممکن است در شبکه‌های اجتماعی خوب به نظر برسد اما در یک قاب کمتر به نظر برسد. در عین حال، عکس‌های دوربرد به‌طور وحشتناکی نامناسب به نظر می‌رسند، اما این در بسیاری از گوشی‌ها بسیار رایج است.

با این حال، این تطبیق‌پذیری تلفن را از بین نمی‌برد. به مزخرفات بازاریابی با زوم ۲۰۰ برابری نپردازید، تلفن تقریبا ۱۰ برابر است اما تقریبا برای هر سناریویی بیش از اندازه کافی است. مهمتر از آن، کیفیت تصویر بسیار سازگار است، چه با دوربین فوق عریض، اصلی، در ۲x، ۵x یا خارج از ۱۰x عکاسی کنید. کیفیت تصویر در فواصل طولانی‌تر از طریق دوربین پریسکوپ کمی کاهش می‌یابد، به‌ویژه در مورد رنگ و وضوح، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که شما تا به حال به لنز پایین‌تری تغییر دهید. به نظر می‌رسد XD Fusion Pro هواوی معجزه می‌کند.

در نهایت، فوق عریض هوآوی اکنون به شما عکس‌هایی با نسبت ۴:۳ می‌دهد تا ۱۶:۹. تلاش‌های نسل قبلی آن از نسبت ۱۶:۹ استفاده می‌کرد تا عکس‌های فوق عریض آن عریض‌تر از آنچه بود به نظر برسند. خوشبختانه P۵۰ Pro یک تجربه واقعا فوق عریض را ارائه می‌دهد که یک گام بزرگ به عقب از دوربین اصلی است.

دوربین سلفی نیز انعطاف‌پذیر است. به طور پیش‌فرض بسیار گسترده است، اما گزینه‌هایی را برای x0.8 و فوق عریض نیز ارائه می‌دهد، اگر نیاز به جا دادن بیشتر باشد. اگرچه گزینه دوم دارای انحراف چشم‌انداز کمی بیش از حد است تا در همه موارد به جز ناامیدکننده‌ترین شرایط مفید باشد. هوآوی مجموعه‌ای آشنا از گزینه‌های «زیبایی» پرتره، از جمله صاف کردن، کانتور و جلوه‌های پس‌زمینه را ارائه می‌کند. اما خوشبختانه اینها به طور پیش فرض غیرفعال هستند.

اگر به دنبال خرید گوشی هستید و سردرگم می‌باشد، این مطالب را مطالعه کنید:

وقتی صحبت از ویدیو می‌شود، Huawei P۵۰ Pro مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌دهد. وضوح ویدیو روی ۴K با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. همچنین یک گزینه slo-mo وجود دارد که از فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه و یک حالت دید دوگانه برای عکسبرداری با استفاده از دوربین جلو و عقب یا دو دوربین پشتی به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. فناوری تثبیت‌کننده ویدیوی هواوی بسیار قوی است و عملکرد در نور کم، اگرچه مناسب است اما به اندازه حالت عکاسی قوی نیست. نکات قابل توجهی وجود دارد، به خصوص هنگام زوم کردن با دوربین تله فوتو در نور کم می‌توان آن‌ها را تجربه کرد.

پس از گذشت این همه سال، هواوی همچنان به راحتی در بالای مجموعه قرار دارد، اما آنقدر پیشرو نیست که بگوید P۵۰ Pro برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است. با این حال، قابلیت‌های دوربین همچنان به‌عنوان نقطه قوت هوآوی باقی می‌ماند.

 

آیا Huawei P50 Pro دارای برنامه های گوگل است؟

این روزها نمی‌توان بدون اشاره به وضعیت نرم افزاری هواوی صحبت کرد. متأسفانه، هواوی هنوز برنامه‌های گوگل یا پشتیبانی GMS را ندارد، به این معنی که هنوز تجربه آشناتر اندروید را از دست می‌دهید. با وجود سرمایه‌گذاری هواوی در جایگزین HMS، مجموعه‌ای از برنامه‌ها، مانند Uber، به دلیل‌عدم پشتیبانی API، به‌طور بومی کار نمی‌کنند. با این حال، اگر برای پیدا کردن آن‌ها وقت بگذارید، راه حل‌هایی برای چندین برنامه وجود دارد. برای استفاده از همین مثال، همچنان می‌توانید Uber را از طریق یک برنامه جایگزین بسیار گسسته مبتنی بر وب استفاده کنید.

همچنین شایان ذکر است که سیستم عامل EMUI ۱۲ این گوشی به جای اندروید ۱۲ یا هارمونی ۲.۰ داخلی آن، بر پایه اندروید ۱۱ است. اگرچه این تلفن همراه با به‌روزرسانی امنیتی دسامبر ۲۰۲۱ عرضه می‌شود، اما سیستم‌عامل از همه آخرین APIها یا ویژگی‌های Android پشتیبانی نمی‌کند. ما همچنین نمی‌دانیم که آیا یا چه زمانی گوشی به روزرسانی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کند یا هواوی تا چه مدت از گوشی در آینده پشتیبانی می‌کند. یکی از سخنگویان هوآوی اعلام کرد: «به‌روزرسانی‌ها به‌طور منظم در طول چرخه عمر کامل محصول ارائه و نگهداری می‌شوند». از آنجایی که گوشی‌های سامسونگ، اپل و گوگل با قیمت‌های مشابه همگی تعهدات پشتیبانی بلندمدت را برای سه سال یا بیشتر ارائه می‌کنند، فقدان هر گونه ضمانت قابل اندازه‌گیری یک نگرانی است.

با این حال، اگر بتوانید همه اینها را مرور کنید، EMUI ۱۲ یک سیستم‌عامل بسیار زیباست، با انیمیشن‌های زیبا و تم برنامه‌های ثابتی که برندهای دیگر می‌توانند یک یا دو چیز از آن بیاموزند. هوآوی همچنین با فروشگاه‌های کتاب، موسیقی و ویدیو خود به اکوسیستم‌های دیگر وابسته است. هواوی وفادار ممکن است در این سرویس‌های یکپارچه‌تر مفید واقع شود، اگرچه آن‌ها عمق محتوای سایر سرویس‌ها را ندارند. اکوسیستم هواوی همچنین شامل Health ،Gaming ،Petal Maps و ابزارهای Multi-screen Collaboration، همراه با مجموعه معمولی از برنامه‌های کاربردی است.

هوآوی به تدریج برخی از مشکلات مربوط به وضعیت GMS را نیز برطرف کرده است، اما هنوز هم یک تجربه یکپارچه نیست. به عنوان مثال، جستجوی صفحه اصلی برنامه‌ها را به‌اندازه Petal Search پیدا نمی‌کند و همچنان اغلب برای دانلود به فروشگاه‌های شخص ثالث ارجاع داده می‌شوید. حتی گالری اپلیکیشن خود هوآوی نیز برخی از برنامه‌ها را پیدا نمی‌کند، مگر اینکه با شرایط بسیار خاص وارد شوید که بسیار ضعیف است. شما می‌توانید بیشتر (اما نه همه) چیزهایی را پیدا کنید که نیاز دارید.

متأسفانه، EMUI ۱۲ با پیشنهادات نرم‌افزاری وحشتناک، اعلان‌ها و پاپ‌آپ‌ها پر شده است. صفحه اصلی پیش‌فرض به اندازه برنامه‌های از پیش نصب‌شده، پوشه‌های پیشنهادی دارد و فقط نامرتب است. درخواست‌های بی‌وقفه اجازه انجام هر کاری را به یک کار طاقت فرسا تبدیل می‌کند. مطمئنا، این‌ها فقط یک بار ظاهر می‌شوند، اما تأیید مجوزها سه یا چهار بار در فرآیند تکمیل یک کار آزاردهنده است و نشان می‌دهد که سیستم هواوی به خوبی یکپارچه نیست. در عوض، گوشی شما را از یک برنامه به برنامه دیگر منتقل می‌کند. به عنوان مثال، نصب نرم‌افزار را می‌توان از طریق جستجوی معمولی، مرورگر یا گالری انجام داد.

به همین ترتیب، بسیاری از برنامه‌های هواوی شما را آزار می‌دهند تا اجازه ارسال پیشنهادات از طریق اعلان‌ها یا پیامک را به شما بدهند. به عنوان مثال، این چیزی نیست که انتظار داشته باشید هنگام باز کردن Petal Maps ببینید. تبلیغاتی نیز در جستجوی تعبیه شده است که تجربه کاربر را بی‌ارزش می‌کند. مواجه شدن با یک تبلیغ تمام صفحه هنگام باز کردن برنامه ویدیویی تأیید کرد که هواوی چقدر سقوط کرده است. متأسفانه، این‌ها برای هر کسی که از یک گوشی یا تبلت اخیر هواوی استفاده کرده است، آزاردهنده‌های آشنا خواهد بود و در حالی که دیگران در ارائه گوشی‌های گران قیمت با یک یا دو تبلیغ (سلام، سامسونگ) مقصر هستند، P۵۰ Pro مملو از آن‌ها است.

 

بررسی Huawei P50 Pro: عملکرد و عمر باتری

بررسی Huawei P50 Pro: عملکرد و عمر باتری

با اسنپدراگون ۸۸۸، عملکرد تقریبا همان چیزی است که از یک گوشی هوشمند ۲۰۲۱ انتظار دارید (البته نه یک گوشی ۲۰۲۲)، اما چند نکته قابل توجه وجود دارد. نتایج بنچمارک زیر کاملا ترکیبی هستند، با این حال، نتایج CPU کمتر از تلفن‌های رقیب بود، مگر اینکه حالت عملکرد را روشن کنید. بنچمارک‌های CPU در نهایت به Kirin ۹۰۰۰ سال گذشته یا حتی Snapdragon ۸۶.۲۰۲۰ نزدیک‌تر از امتیازات معمولی ۸۸۸ هستند. تفاوت بین نتایج حالت عملکرد روشن و خاموش تقریبا ۱۵-۲۰٪ است. خوشبختانه، به نظر نمی‌رسد امتیازات GPU تحت تأثیر قرار گیرند.

به این ترتیب، هنگام باز کردن صفحه اصلی «دستیار» هواوی، متوجه لکنت عجیبی شدم که احتمالا به دلیل بار زیاد ویجت‌ها بود. به همین ترتیب، ژست کشویی برای جستجو برای کسری از ثانیه قبل از نمایش صفحه معلق می‌ماند و انیمیشن گرفتن اسکرین شات انعطاف‌پذیر نیست. با این حال، این موضوع ممکن است به دلیل تغییر نرخ تجدید تهاجمی فوق الذکر باشد. برنامه‌ها مطمئنا در استفاده از آن خسته نمی‌شوند، اما رابط کاربری آن تجربه عالی را که از پرچمداران سطح برتر انتظار داشتیم، ارائه نمی‌کند.

هوآوی از لحاظ تاریخی نسبت به سایرین تهاجمی‌تر بوده است، اما به نظر نمی‌رسد این بار این موضوع تأثیر مثبتی بر عمر باتری داشته باشد. باتری ۴۳۶۰ میلی آمپر ساعتی مطمئنا شما را یک روز کامل با استفاده متوسط تا سنگین خواهد برد. اما مطمئنا کاربران نباید انتظار استفاده کامل از دو روز را با یک بار شارژ داشته باشند.

به طور ناامید کننده‌ای، عکس گرفتن باتری را بسیار سریعتر از گوشی‌های دیگر می‌کند. شاید الگوریتم‌های هوآوی به اندازه کایرین روی اسنپدراگون کارایی نداشته باشند؟ به همین ترتیب، پخش ویدیو می‌تواند زمان استفاده را کمی بیشتر از سایر گوشی‌ها کاهش دهد. هوآوی به وضوح تلاش کرده است مصرف باتری گوشی را کاهش دهد، اما نتیجه نهایی کاملا مشابه مدل‌های نسل قبل نیست.

 

چیز دیگری مد نظر دارید؟

  • شارژ سریع و بی‌سیم: Huawei P۵۰ Pro با قابلیت شارژ بی‌سیم ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی یکی از سریع ترین‌ها در این تجارت است. پر شدن گوشی حدود ۵۵ دقیقه طول می‌کشد، آنقدر سریع نیست که سطح قدرت نشان می‌دهد. میت ۳۰ پرو ۴۰ واتی نیز حدود یک ساعت زمان برد. اگرچه برای به دست آوردن این حداکثر سرعت، باید از لوازم جانبی هوآوی استفاده کنید، اما این گوشی نیز از طریق USB Power Delivery با ۱۵ وات شارژ می‌شود.
  • اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش: راه‌اندازی اسکنر اثر انگشت نوری درون صفحه‌نمایش دشوار است و باز کردن قفل آن کمی کند است، اما در غیر این صورت به خوبی کار می‌کند. مطمئنا کمی بهتر از اسکنر نوری مشکوک مورد استفاده در سری پیکسل ۶ گوگل است. اگر این گزینه را دوست ندارید، هواوی از قفل چهره نیز پشتیبانی می‌کند. اما از آنجایی که این موضوع به سادگی از دوربین جلو استفاده می‌کند، امن‌ترین گزینه نیست.
  • صدای بلوتوث: Huawei P۵۰ Pro دارای کدک‌های صوتی SBC ،AAC ،LDAC و LDHC است اما هیچ یک از فناوری‌های aptX کوالکام پشتیبانی نمی‌شود.
  • اتصال: متأسفانه، هیچ پشتیبانی ۵G در اینجا وجود ندارد. این گوشی همچنین فاقد Wi-Fi ۶E است، که تقریبا جزء اصلی تمام گوشی‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و جدیدتر است. مطمئنا سریع‌ترین قابلیت‌های شبکه را در اینجا پیدا نخواهید کرد.

با پردازنده نسل آخر، عدم وجود شبکه ۵G وعدم پشتیبانی گوگل، این گوشی فاقد ویژگی‌های کلیدی سخت افزاری و نرم افزاری است که ما از هر گوشی با این قیمت انتظار داریم. لطف صرفه جویی در این گوشی بسته دوربین عالی آن است، اما هواوی تنها در ارائه قابلیت‌های عکاسی موفق نیست.

Samsung Galaxy S۲۲ Ultra آشکارترین رقیب هواوی در بازار در حال حاضر است(بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra). در حالی که هنوز نمی‌خواهیم آن را به‌طور کامل مقایسه کنیم، آزمایش‌های اولیه ما نشان می‌دهد که با تنظیمات دوربین، نمایش و قابلیت‌های پردازش قانع‌کننده‌ای در سراسر جهان ارائه می‌شود. در واقع، گلکسی اس ۲۱ اولترا بالاترین امتیاز دوربین ما در سال ۲۰۲۱ بود و ما در حال حاضر شاهد نتایج عالی از جانشین آن هستیم. تنها ایراد این گوشی این است که این گوشی قابلیت شارژ سیمی و بی‌سیم آهسته‌تری را ارائه می‌دهد، اما این گوشی خدمات ضعیفی برای برنامه‌ها و خدمات گوگل ارائه می‌دهد.

Mi ۱۱ Ultra شیائومی نیز در این قیمت ارزش نگاه کردن را دارد. این شامل یک راه اندازی دوربین بسیار رقابتی است که با زوم رقابتی دوربرد و قابلیت‌های کم نور کامل شده است. این گوشی همچنین دارای یک پردازنده قدرتمند با شبکه ۵G و همچنین طراحی چشم نواز است.

اگر به دنبال گوشی دیگری با قیمت ۱۰۰۰ دلار هستید، هر دو گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو (۸۹۹ دلار) و وان پلاس ۹ پرو (۹۶۹ دلار) دارای سخت‌افزار پردازش، شارژ و نمایشگر قوی هستند که با رقابت، اگر نه کاملا پیشرفته، همراه است. تنظیمات دوربین آن‌ها هر دو گوشی‌های پرچمدار عالی با طراحی‌های منحصر به فرد هستند که ضرری ندارند.

در همین حال، برای کسانی که هیچ ارتباطی با اندروید ندارند، آیفون ۱۳ پرو مکس (۱۰۹۹ دلار) یک گزینه کامل با سیستم دوربین قابل اعتماد، پشتیبانی نرم افزاری گسترده و عمر باتری بالاتر است.

 

بررسی Huawei P50 Pro: بخریم یا نخریم؟

هواوی همچنان در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار تصویربرداری پیشرو در صنعت است و P۵۰ Pro تردیدی در این مورد باقی نمی‌گذارد. اگر به طور انحصاری دنبال یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های موجود در بازار هستید، P۵۰ Pro مطمئنا به عنوان یک رقیب در این زمینه حضور دارد. بسیاری از سخت افزارهای دیگر گوشی نیز مناسب هستند، به شرطی که بتوانید پردازنده کمی قدیمی‌تر، عمر باتری متوسط وعدم وجود شبکه ۵G را نادیده بگیرید.

متأسفانه، سخت‌افزار به تنهایی نمی‌تواند بهترین تجربه گوشی‌های هوشمند را در کلاس خود ایجاد کند. EMUI ۱۲ بیش از سهم خود نقص دارد. فقدان اکوسیستم گوگل و نسخه قدیمی اندروید همچنان برای اکثر افراد مشکل ساز خواهد بود، اما مشکلات به اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم خود هوآوی نیز کشیده شده است. به این ترتیب، توصیه کردن یک تلفن بسیار دشوار است.

تجارت گوشی‌های هوشمند هوآوی به وضوح در شرایط سختی قرار دارد، زیرا نرم‌افزار و سخت‌افزار چیپ‌ست به وضوح جایی نیستند که شرکت یا مشتریانش دوست دارند. به همین ترتیب، هواوی سعی کرده است وضعیت برنامه را اصلاح کند و ایده‌هایی مانند نقشه و جستجو کمک می‌کنند. با این حال، هواوی به جز خودش کسی را برای بزرگترین مشکلات نرم افزاری P۵۰ Pro مقصر نمی‌داند.

به هیچ وجه قابل قبول نیست که تعداد زیادی از تبلیغات درون برنامه‌ای فراگیر، چه رسد به تبلیغات تمام صفحه، بر روی مشتریانی که فقط ۱۱۰۰ پوند برای یک گوشی هوشمند ممتاز دریافت می‌کنند، قابل قبول نیست. گوشی شبیه یک تمرین جمع آوری داده است و در نتیجه تجربه کاربر روزانه به شدت آسیب می‌بیند. به همین ترتیب، هواوی هیچ تعهد عمومی برای پشتیبانی طولانی مدت از جدیدترین محصول خود نداشته است.

شما همواره می‌توانید بهترین برندها را از فروشگاه معتبر آرنیک موبایل خریداری کنید:

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *