مودم پاوربانک چیست و چگونه کار می‌ کند؟

مودم پاوربانک چیست و چگونه کار می‌ کند؟

همان‌طور که می‌دانید زندگی امروزه انسان‌ها وابسته به اینترنت است. شما همیشه و در هر لحظه به اینترنت نیاز دارید تا از آخرین اخبار مطلع شوید، در گروه کسب و کار یا دانشگاه خود اطلاعیه‌ها را بخوانید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و کارهای دیگر انجام می‌دهیم. بسیاری از افراد نیز برای سرگرمی و حضور در شبکه‌های اجتماعی، مدام با اینترنت سروکار دارند. وابستگی زندگی انسان‌ها به اینترنت باعث شد که مودم پاوربانک تولید و طراحی شود تا شما در هر زمان و هر مکان به اینترنت دسترسی داشته باشید. شاید بپرسید که مودم پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان همراه ما باشید تا شما را با کاربردها و بهترین انواع و برندهای این وسیله کاربردی آشنا کنیم.

مودم پاوربانک چیست؟

پاوربانک‌ها در واقع همان مودم‌های جیبی هستند که در انواع کوچک و قابل‌حمل تولید شده‌اند. این مودم‌ها معمولا به وسیله سیم‌کارت کار می‌کنند و شما برای استفاده از آن‌ها نیز باید سیم‌کارت یکی از اپراتورها را داخل آن‌ها قرار دهید. مودم پاوربانک می‌تواند اینترنت را بین چند کاربر و وسیله‌ی مختلف، به اشتراک بگذارد. این مدل‌ها به دلیل قابلیت حمل و همچنین کوچک بودن می‌توانند جایگزین مناسبی برای مودم‌های ADSL باشند. برای استفاده از آن‌ها نیز کافی است که سیم‌کارت خود را شارژ کرده و برای آن یک بسته اینترنت همراه بخرید. پس از آن نیز باید سیم‌کارت موردنظر را داخل مودم پاوربانک قرار دهید.

در بحث مدل پاوربانک چیست باید بدانید که پوشش‌دهی اینترنت این وسیله کاملا وابسته به پوشش‌دهی اینترنت اپراتور سیم‌کارت شما است. همچنین باید بدانید که این وسایل می‌توانند به دستگاه‌های دیگر متصل شده و آن‌ها را شارژ کنند. به‌همین دلیل بسیاری از کاربران خواهان خرید پاوربانک هستند. شما با خرید یک مودم پاوربانک دیگر نیازی به خرید و حمل یک پاوربانک جداگانه ندارید.

برای خرید این وسایل نیز باید بدانید که یک مودم پاوربانک خوب باید دارای یک ظرفیت باتری مناسب و همچنین درگاه‌های لازم برای شارژ دیگر دستگاه‌ها باشد. همچنین در هنگام خرید باید به اندازه و وزن این دستگاه‌ها نیز دقت کنید. زیرا اکثر کاربران این وسایل را برای مسافرت، جابجایی و حمل‌ونقل لازم دارند.

 

مزایای استفاده از مودم پاوربانک چیست؟

  • در بحث مودم پاوربانک چیست باید بدانید که استفاده از این وسایل دارای مزایای زیادی است که باعث شده تا بسیاری از افراد برای خرید آن‌ها اقدام کنند. شما با خرید یک مودم پاوربانک می‌توانید از اینترنت‌های نسل جدید که همان اینترنت‌های ۴G یا ۵G هستند، برای تمام دستگاه‌های خود بهره ببرید. شما می‌توانید از اینترنت‌های نسل جدید حتی در دستگاه‌هایی نیز استفاده کنید که از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. به عبارت دیگر، اگر شما یک تلفن همراه دارید که از اینترنت ۴G پشتیبانی نمی‌کند، با اتصال آن به یک مودم پاوربانک می‌توانید از اینترنت نسل جدید بهره‌مند شوید.
  • همچنین یکی دیگر از مشکلات بزرگی که هنگام استفاده از دیتای گوشی با آن مواجه می‌شوید، تخلیه سریع شارژ گوشی است. شما با استفاده از اینترنت مودم پاوربانک، دیگر این مشکل را ندارید و شارژ گوشی شما دیرتر تخلیه می‌شود.
  • همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، خرید مودم پاوربانک؛ بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید یک مودم همراه و پاوربانک جداگانه است. شما با استفاده از این وسایل می‌توانید از اینترنت پرسرعت استفاده کرده و به‌طور هم‌زمان نیز دستگاه خود را شارژ کنید.
  • این مودم‌ها برای اتصال به اینترنت طراحی شده‌اند و واضح است که نسبت‌ به تلفن‌های همراه قدرت بیشتری برای اتصال به اینترنت داشته باشند.
  • مودم پاوربانک‌ها دارای آنتن‌های داخلی و خارجی زیادی هستند که به دسترسی بهتر آن‌ها به اینترنت کمک می‌کنند.

معرفی بهترین انواع مدل پاوربانک‌ های موجود

ما در ادامه بحث مودم پاوربانک چیست؛ چند مدل مودم پاوربانک قوی و باکیفیت را به شما معرفی می‌کنیم.

مودم پاوربانک شیائومی ZMI MF855

اگر به‌دنبال یک مودم پاوربانک عالی هستید، بدون معطلی این مدل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مودم پاوربانک، یک مودم ۴G قابل‌حمل و مسافرتی با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و همچنین سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. از جمله مزایای آن می‌توانیم به وای‌فای تک بانده، فناوری شارژ سریع QC2.0، درگاه‌های USB و micro USB به همراه کابل micro USB به USB-C اشاره کنیم. این محصول در بازار با ۲ باتری ۷۲۰۰ میلی آمپرساعت و ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وجود دارد.

مودم پاوربانک هوا‌و‌ی E5885

مودم پاوربانک هوا‌و‌ی E5885

یکی از جدیدترین مودم پاوربانک‌های شرکت هواووی، مدل E۵۸۸۵ است. این مودم ۴.۵G دارای سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و همچنین سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. وزن آن نیز تنها ۱۹۵ گرم بوده و برای حمل‌ونقل بسیار مناسب است. این پاوربانک مجهز به نمایشگر اولد و باتری ۶۴۰۰ است و از وای‌فای ۲ بانده 802.11ac با MIMO ۲*۲ برخوردار بوده و شیار کارت حافظه آن نیز ۳۲ گیگابایت است. این مودم پاوربانک از درگاه LAN ،micro USB و USB پشتیبانی می‌کند. اگر به‌دنبال یک پاوربانک پرقدرت و سریع هستید و ظرفیت باتری آن نیز برایتان مهم است، مودم پاوربانک هواوی E۵۸۸۵ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نز تک NZT-99C

در ادامه بحث مودم پاوربانک چیست باید دانید که این مودم روتر ۴G قابلیت استفاده از ۲ سیم‌کارت و سوئیچ اینترنت میان آن‌ها را دارد. ظرفیت باتری این دستگاه ۵۲۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است که می‌تواند یک پشتیبان خوب برای مواقع ضروری باشد. این دستگاه درگاه LAN و USB، micro USB و شیار کارت حافظه و موارد دیگر دارد. همچنین می‌تواند به یک دستگاه تقویت‌کننده وای‌فای تبدیل شود و دارای یک کیف و کابل شارژر همراه نیز هست.

هواوی E5770-320

باتری این دستگاه ۵۲۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است که عملکرد قابل‌قبولی دارد. این دستگاه یک مودم ۴G بسیار پرفروش و پربازده محسوب می‌شود. همچنین این مودم پاوربانک E۵۷۷۰-۳۲۰ از شیار سیم‌کارت، درگاه LAN، شیار کارت حافظه، درگاه‌های USB و micro USB برخوردار است و از یک نمایشگر یک اینچی اولد نیز سود می‌برد. همچنین دارای وای‌فای تک بانده با پشتیبانی از ۱۰ دستگاه بوده و خروجی ۵ ولت با ۲ آمپر برای شارژ دستگاه‌های مختلف دارد. این مودم پاوربانک دارای وزن حدود ۲۰۰ گرم است که این‌ موضوع برای کسانی که مدام در مسافرت و گردش هستند و قصد دارند که همواره یک مودم پاوربانک را در کوله‌پشتی خود بگذارند، بسیار حائز اهمیت است.

هوتو TripMate Titan

هوتو TripMate Titan

در ادامه بحث مودم پاوربانک چیست باید بگوییم که این مودم یکی از بهترین روترهای مسافرتی محسوب می‌شود زیرا دارای باتری ۱۰۴۰۰ میلی آمپرساعت است. ظرفیت بالای باتری این مودم پاوربانک باعث می‌شود که شما به‌ راحتی بتوانید اسمارت فون خود را بحدود ۲ بار شارژ کنید. همچنین این مودم پاوربانک دارای یک طراحی زیبا بوده و وزن و اندازه آن نیز برای حمل و جابجایی بسیار کم است. این مودم دارای وای‌فای ۳۰۰ مگابیت بوده و به چندین درگاه USB-A و micro USB نیز مجهز است. این پاوربانک توانایی کارکردن در مودهای مختلفی مانند روتر، اکسس پوینت و بریج را داشته و به‌طور هم‌زمان می‌توان ۵ دستگاه را به وای‌فای آن وصل کرد.

 

راهنمای خرید مودم پاوربانک

با گسترش اینترنت و فضای مجازی، زندگی مردم دگرگون شد و اینترنت تمام جنبه‌های زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داد. به همین دلیل دسترسی مداوم به اینترنت یک امر ضروری است. به همین دلیل مودم پاوربانک تولید و طراحی شدد تا این نیاز را برطرف کنند. این دستگاه‌ها قابلیت اتصال به وسایل مختلف را داشته و به طور همزمان نیز می‌توانند گوشی شما را شارژ کنند. شرط استفاده از این مودم‌ها این است که یک سیم کارت داخل آن‌ها قرار دهید و سیم کارت شما هم بسته اینترنت داشته باشد.

پوشش دهی و کیفیت اینترنت این مودم‌ها هم به کیفیت بسته خریداری شده شما بستگی دارد. ما در این مقاله سعی داشتیم برای شما توضیح دهیم که مودم پاوربانک چیست و چه کاربردهایی دارد و ۵ مورد از بهترین انواع مودم پاور بانک‌های موجود در بازار را به شما معرفی کردیم.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *