راهنمای خرید چندراهی برق هوشمند

خرید چندراهی برق هوشمند

همیشه در شرکت، خانه، دانشگاه و… با مشکل کمبود پریز مواجه می‌شویم که این مشکل را به راحتی می‌توان با خرید چندراهی برق هوشمند حل کرد. چندراهی برق در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به تعداد دستگاه‌های برقی، نوع تبدیل برق برای استفاده از وسایل‌های برقی خارجی و… یکی از مدل‌های آن را انتخاب کنید.

همچنین اگر می‌خواهید در هنگام افت و یا قطع برق مشکلی برای دستگاه‌های برقی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و… ایجاد نشود، می‌توانید از چندراهی و محافظ برق هوشمند استفاده کنید. پیش از اینکه بخواهید این دستگاه را تهیه کنید، این متن را بخوانید تا خریدی مطمئن و با خیالی راحت داشته باشید.

با مدل های مختلف چندراهی برق آشنا شوید

چندراهی برق

برای اینکه بدانید کدام مدل از چندراهی برق می‌تواند عملکرد بهتری برای موقعیت شما داشته باشد، باید با انواع چندراهی آشنا شوید:

  • چندراهی برق معمولی: چندراهی برق معمولی فقط می‌تواند ولتاژ ورودی را بین درگاه های مختلف خود تقسیم کند. بنابراین این مدل نمی‌تواند نوسانات را کنترل کرده و از خراب شدن دستگاه شما جلوگیری نخواهد کرد.
  • چندراهی برق هوشمند: یکی از مدل‌های جدید چندراهی، مدل هوشمند است. چندراهی‌های برق هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت دارد و با سیستم اندروید و ios را سازگار بوده و بنابراین نسبت به سایر چندراهی‌ها دارای قابلیت و امکانات جذاب‌تری خواهد بود.
  • چندراهی برق محافظ‌دار: شاید چندراهی‌های برق محافظ‌دار قیمت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته باشند، اما این چندراهی می‌تواند از وسایل برقی در برابر نوسانات برق محافظت کند و نگذارد آسیبی به آن‌ها وارد شود.
  • چندراهی برق USBدار: مدل دیگری از چندراهی برق که می‌تواند یکی از بهترین مدل‌ها دانست، چندراهی برق USBدار است. اگر این چندراهی برق را داشته باشید، می‌توانید موبایل و پاوربانک و… را بدون آداپتور و با اتصال مستقیم به چندراهی شارژ کنید.

چرا باید چندراهی برق هوشمند داشته باشید؟

اگر می‌خواهید با نوسانات ولتاژ و قطع ناگهانی برق مشکلی برای دستگاه‌های برقی ایجاد نشود و اگر می‌خواهید سیم‌های بسیاری را در گوشه اتاق نگذارید و همیشه اتاقی مرتب داشته باشید و اگر می‌خواهید همیشه پریزی برای شارژ کردن موبایل و… داشته باشید، بهتر است به خرید چندراهی برق هوشمند فکر کنید.

این چندراهی امکانات فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند مدیریت برق و نوسانات را برای شما راحت‌تر و درنتیجه شرایط ایمنی را برای دستگاه‌ها ایجاد کند. به عنوان مثال شما با داشتن چندراهی برق هوشمند می‌توانید از راه دور نیز دستگاه‌های متصل به چندراهی را روشن یا خاموش کنید و یا برنامه زمانی منظم برای آن‌ها مشخص کنید. همچنین می‌توانید موبایل خود را به چندراهی هوشمند متصل کنید و مدیریت هوشمند دستگاه‌های برقی را برای آن تعریف کنید.

در هنگام خرید چندراهی برق هوشمند به این نکات توجه کنید

خرید چندراهی برق هوشمند

پیش از اینکه بخواهید چندراهی برق هوشمند را تهیه کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

به تعداد پریز و درگاه ها توجه کنید

 

قبل از اینکه بخواهید چندراهی برق را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که معمولا به چند پریز برق به طور همزمان نیاز دارید و می‌خواهید چند وسیله برقی را به چندراهی متصل کنید.

زیبایی و باکیفیت بودن جنس چندراهی برق را بررسی کنید

اگر می‌خواهید چندراهی را در محیط پر رفت‌وآمد مانند سالن پذیرایی، سالن کنفرانس شرکت و… قرار دهید، می‌توانید چندراهی برق هوشمند با طراحی زیبا را انتخاب کنید. همچنین برای اینکه چندراهی شما برای سال‌های بیشتری سالم و قابل استفاده باشد، در هنگام خرید حتما به جنس بدنه و مغزی پریزها توجه کنید. حتی بهتر است بدنه سیم و دو شاخ آن را نیز بررسی کنید تا خیلی سریع خراب نشود. البته اگر از برندهای باکیفیت و معتبر خرید کنید، این مشکل برای شما بوجود نخواهد آمد.

به فاصله های بین درگاه ها دقت کنید

اگر می‌خواهید در هنگام استفاده از آداپتورهای بزرگ، دیگر درگاه‌های چندراهی برق غیرقابل استفاده نباشد، بنابراین در هنگام خرید چندراهی برق به فاصله‌های بین درگاه‌ها توجه کنید تا بتوانید به طور همزمان چند دستگاه را به آن وصل کنید.

در هنگام خرید چندراهی برق هوشمند به استفاده برای اتصالات مختلف توجه کنید

اگر چندراهی هوشمند و مدل‌های جدید را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید، معمولا با این مشکل مواجه نمی‌شوید. اما به صورت کلی اگر دستگاه‌های برقی شما برای کشورهای مختلف مانند ژاپن، آمریکا و… است، مطمئن شوید که آن‌ها می‌توانند به چندراهی برق متصل شوند.

 

طول سیم چندراهی برق را پیش از خرید بررسی کنید

اگر فاصله دستگاه‌های برقی با پریز زیاد است و یا اگر می‌خواهید از چندراهی برق هوشمند در سالن‌های بزرگ استفاده کنید، پیش از خرید طول و قطر سیم چندراهی را بررسی کنید. همچنین مناسب بودن قطر سیم چندراهی برق باعث می‌شود که مشکلاتی مانند آتش‌سوزی یا ذوب شدن سیم‌های داخلی بوجود نیاید و چندراهی در شرایطی ایمن مورد استفاده قرار بگیرد.

چندراهی برق باید قدرت رسانایی خوبی داشته باشد

اگر چندراهی برق را از برندهای معتبر خریداری کنید، مطمئن هستید که قدرت رسانایی خوبی خواهد داشت که یکی از دلایل این ویژگی می‌تواند استفاده از برنز و مس برای ساخت قطعات این چندراهی باشد.

در هنگام خرید به سایر امکانات موردنیاز خود توجه کنید

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید چندراهی برق هوشمند درنظر داشته باشید، امکانات چندراهی و انتظارات شما از این دستگاه است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید چندراهی از وسایل برقی نیز محافظت کند و از خراب شدن آن‌ها در برابر نوسانات ولتاژ مراقبت کند، می‌توانید از چندراهی محافظ‌دار استفاده کنید و یا اگر می‌خواهید به صورت جداگانه ولتاژ هر درگاه را کنترل کنید، می‌توانید چندراهی برق هوشمند را سفارش دهید.

سخن پایانی

یکی از وسایل ضروری در مکان‌های مختلف، چندراهی برق است. اکنون با توجه به تکنولوژی‌های جدید و طراحی‌های جدیدی که برای این دستگاه‌ها درنظر گرفته شده است، شما می‌توانید با استفاده از چندراهی برق هوشمند، به راحتی زمان روشن و خاموش دستگاه‌های برقی خود را با تلفن همراه مدیریت کنید و بنابراین این مدل از چندراهی‌های برق دارای امکانات و ایمنی بیشتری خواهند بود.

آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده است که از خانه یا شرکت خارج شده باشید و فراموش کرده باشید کامپیوتر را خاموش کنید؟ و یا در سالنی بزرگ به پریز برق برای شارژ لپ‌تاپ احتیاج داشته باشید و پریز خالی پیدا نکنید؟ با خرید چندراهی برق هوشمند می‌توانید با خیال راحت از دستگاه‌های برقی استفاده کنید.

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *