راهنمای خرید هندزفری مناسب ورزش

تابستان یکی از بهترین فصل‌ها برای افزایش قدرت بدنی و آمادگی جسمانی است. حتما شما هم تجربه کرده‌اید که گوش دادن به موسیقی حین ورزش، سطح انرژی را بالاتر برده و فعالیت بدنی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. از این رو، اگر قصد خرید هندزفری مناسب ورزش را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از راهنمایی کاملی برای خرید هنزفری مناسب ورزش برخوردار شوید.

 

ویژگی‌های بهترین هندزفری ورزشی

ویژگی‌های بهترین هندزفری ورزشی

برای انتخاب یک هندزفری ورزشی مناسب انتظارات خود، با دقت به موارد زیر توجه کنید:

 

ضد تعریق بودن هندزفری ورزشی

باید توجه داشته باشید که هنگام هر ورزشی، مقدار قابل توجهی عرق می‌کنید که این یکی از عوامل تأثیرگذار بر خرید هندزفری مناسب ورزش است؛ چرا که اگر هندزفری ورزشی شما ضد تعریق نباشد، به مرور دچار آسیب می‌شود. در میان انواع هندزفری ورزشی موجود در بازار، مدل‌های دارای گواهی‌نامه IP ضد تعریق هستند که می‌توانند از مناسب‌ترین انتخاب‌های شما باشند.

 

قرارگیری هندزفری در گوش

همچنین یکی دیگر از مشخصه‌های مهم یک هندزفری مناسب برای زمانی که فعالیت‌های بدنی دارید، جای‌گیری کامل در گوش و خارج نشدن آن است که در غیر این صورت، ممکن است گم یا دچار شکستگی شود. بنابراین، اگر به هندزفری بلوتوثی یا ایرپاد علاقه دارید، قبل از خرید مطمئن شوید که هنگام تحرک نیاز نیست مدام آن را جابجا کنید و به خوبی در کانال گوش شما ثابت می‌شوند. معمولا مدل‌های درون گوش یا ایرفون‌ها، حتی در سنگین‌ترین حرکات هم از گوش خارج نمی‌شوند و در مقایسه با انواع دور گوشی، محبوب‌تر واقع شده‌اند.

 

کاربری آسان دکمه هندزفری

یکی دیگر از نکات مهم برای خوشایند شدن تجربه خرید هندزفری مناسب ورزش شما، توجه به دکمه‌های کنترل روی سیم آن است. در واقع اگر شما میان انواع هدفون‌ها، به نوع سیم‌دار علاقه‌مند هستید، باید بتوانید هنگام تحرک، از طریق دکمه‌های روی سیم به راحتی صدا را کم و زیاد کرده و آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید.

 

شارژ باتری هندزفری بلوتوثی

در این میان، نباید از عمر باتری هندزفری بلوتوثی غافل شد؛ این نوع هندزفری‌ها که در دو حالت بی‌سیم و دور گردنی در بازار موجود هستند، بسته به نوع ورزشی که شما انجام می‌دهید، ماندگاری باتری متفاوتی دارند. اگر شما اهل ورزش‌های سنگین مانند دویدن طولانی هستید، شارژ باتری بالایی احتیاج دارید. اما در صورتی که تمرینات سبک‌تر انجام می‌دهید، ایرپاد مناسب‌تان است که شارژ خود را برای مدت ۸ ساعت در یک هفته نگه می‌دارد.

 

کیفیت پخش صدای هندزفری ورزشی

آخرین نکته‌ای که قرار است به آن اشاره کنیم، کیفیت پخش موسیقی است. هدفون‌های بی‌سیم محبوب‌ترین گزینه برای فعالیت‌های ورزشی هستند. چرا که کیفیت صدا در این مدل‌ها بالاتر است و صدای مزاحم یا نویز اطراف کمتر به گوش می‌رسد. همچنین شما برای پاسخ‌دهی به تماس‌های خود، نیازی به خارج کردن هندزفری از گوش‌تان پیدا نمی‌کنید و به راحتی تنها با لمس حسگر تعبیه شده روی گوشی، دستور مورد نظر را به هندزفری می‌دهید.

 

گزینه‌های خرید هندزفری مناسب ورزش

خرید هندزفری مناسب ورزش

در ادامه مطلب راهنمای خرید هندزفری، چند هدفون ورزشی را برای شما آورده‌ایم تا به ترتیب از کمترین قیمت تا بیشترین قیمت، با ویژگی‌های متفاوت آن‌ها آشنا شوید و در نهایت، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 ایرفون Baseus ENCOK S17

این هندزفری با قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومان، از عمر باتری حدود ۵ تا ۷ ساعت برای پخش موسیقی برخوردار است. اگر به دنبال ارزان‌ترین هدفون بی‌سیم ورزشی برای فعالیتی مانند دویدن هستید، ایرفون باسئوس ENCOK S17 میان رقیبان خود در بازار، محبوبیت قابل توجهی داشته و انتخاب مناسبی است.

 

هدفون بی‌سیم شیائومی Sport Youth Editoin

هدفون بلوتوثی بی‌سیم شیائومی مدل Sport Youth Edition یکی دیگر از انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی به شمار می‌رود که از ویژگی‌های بسیاری مانند وزن کم، ضد آب بودن و ضد تعریق بودن برخوردار است. قیمت این هدفون حدود ۵۰۰ هزار تومان است و تا حدود ۱۱ ساعت قابلیت نگهداری شارژ را دارد.

 

1more IBFree Sport

همانطور که گفته شد، محل دکمه‌های کنترل صدا و مکالمه در خرید هندزفری مناسب ورزش، فاکتور بسیار مهمی است. IBFree Sport بلوتوثی با دکمه روی سیم گردنی خود، به خوبی این انتظار ما را برآورده کرده است. قیمت این هندزفری حدود ۷۰۰ هزار تومان بوده و از عمر باتری حدود ۸ ساعت برخوردار است.

 

هندزفری انکر مدل Spirit X

طراحی هدفون Anker Spirit X تا جایی هوشمندانه است که با داشتن قلاب‌های انعطاف‌پذیر، به راحتی داخل گوش قرار می‌گیرد و انتظار ما را از جای‌گیری مناسب هندزفری ورزشی، به خوبی برآورده می‌کند. همچنین از کفیت صدا و حذف نویزهای محیط در این مدل نباید غافل شد. قیمت هندزفری انکر حدود 1.1 میلیون تومان است و تا ۱۲ ساعت قابلیت نگهداری شارژ باتری را دارد.

 

هدفون وایرلس 1more Stylish True

اگر بخواهیم بهترین محصول بی‌سیم وان‌مور را به شما معرفی کنیم، مدل Stylish True Wireless گزینه انتخابی ما است. این برند خوش‌نام، در مقابل قیمت مقرون‌به‌صرفه خود، کیفیت بالایی را ارائه کرده است. صدای خروجی در این هندزفری قدرت بسیاری دارد و در عین طراحی بی‌سیم آن، با قلاب‌های تعبیه‌شده به هیچ وجه از گوش شما خارج نمی‌شود. قیمت وان‌مور استایلیش بی‌سیم حدود 1.7 میلیون تومان بوده و عمر باتری 6.5 ساعت دارد.

 

Sony WF-SP700N

کیفیت هدفون‌های درون‌گوشی برند ثابت‌شده سونی، انکارناپذیر است. مدل WF-SP700N با قیمت حدود ۲ میلیون تومان و عمر باتری حدود ۴ ساعت، هنگام فعالیت‌های ورزشی سنگین هم از گوش شما تکان نمی‌خورد. این ویژگی به لطف قلاب‌های پلاستیکی آن امکان‌پذیر شده است. با قابلیت حذف نویز محیط در هدفون سونی، لذت گوش‌دادن به موسیقی حین ورزش و هیجان آن چند برابر می‌شود.

 

ایرپاد پرو

طراحی مدرن و قابلیت ضد آب و ضد تعریق ایرپاد پرو شرکت اپل، این هدفون بی‌سیم را به یکی از کم‌نظیرترین مدل‌های موجود در بازار تکنولوژی تبدیل کرده است. توانایی حذف نویز و پخش موسیقی با کیفیت بالا به همراه قرارگیری مناسب در گوش، AirPods Pro را جزو انتخاب‌های مناسب حین ورزش قرار داده است. قیمت ایرپادز حدود ۵ میلیون تومان بوده و از عمر باتری حدود ۵ ساعت برخوردار است.

 

جمع‌بندی

در این متن سعی کردیم تا ویژگی‌های هندزفری‌های ورزشی را به طور کامل شرح دهیم و با معرفی چند مدل متفاوت از قیمت‌های چند صد هزار تومانی تا چند میلیون تومانی، دست شما را برای انتخاب محصول مورد نظرتان باز بگذاریم.

با توجه به انتظاری که از کیفیت صدا، مقاومت در برابر آب و تعریق، ثبات بالا در گوش، عمر باتری بالا، سازگاری با سیستم عامل اندروید یا آی‌اواس و قیمت متناسب با کیفیت دارید، به راحتی به خرید هندزفری مناسب ورزش بپردازید و انگیزه خود را حین فعالیت‌های بدنی بالا ببرید.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل

راهنمای خرید تبدیل otg

تحریریه آرنیک موبایل
اینستاگرام
token خالی است
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *